2019. április 5., péntek

2. rész


*Ajánlott zene: N.Flying – How R U today?*



Miután elkészült a késő délutáni ebéd, ami lassan átcsapott vacsorába, neki is álltunk az evésnek. Elbeszélgettük az időt és kellemesen szórakoztunk négyesben, amikor betoppant Eungyeol is.
- Bocsi, a késésért. Maradt még kaja? – Ült le közénk, és a választ meg se várva már le is csapott Jonghyun üres tányérjára, szedett magának egy kevés húst és rizst, majd szó szerint zabálni kezdett.
- Sietsz valahová? – Felvont szemöldökkel vizslattam a fiút, aki erre csak megrázta a fejét.
- Szerintem éhes a kicsike – röhögött fel Hyunseung, mire Eungyeol felemelte középső ujját és morcosan nézett rá.
-  Néha olyan furcsa, hogy ti, vámpírok is megemésztitek a rendes kaját. Nem szokott szorulásotok lenni? – Kérdezte teljes komolysággal Young, mire hangosan felnevettem mellette, Eungyeol pedig félrenyelte a falatot és köhögni kezdett, de végül tovább evett, mintha mi ott sem lettünk volna.
- Amit a könyvekben meg filmekben láttok a vámpírokkal kapcsolatban, az teljesen elferdíti a valóságot. Meg tudjuk emészteni a rendes ételeket is, és még jól is esik, de szükségünk van a vérre, két okból is – kezdte el magyarázni Hyunseung, és mindketten érdeklődve hallgattuk mondandóját. - Nekünk, vámpíroknak a vér olyan tápanyag, mint az embereknek a víz. Ha nem lenne, kiszáradnánk, meghalnánk. Persze, mi is ihatunk vizet, de a vér egy amolyan plusz fontos létfenntartó eszköz. A másik ok, és ezzel visszatérve a kérdésedre, azért is kell a vér, mert azzal jobban megemésztjük az ételeket. Úgyhogy, ha nem iszunk vért, akkor igen, előfordulhat, hogy szorulásunk lesz.
- Érdekes. Még mindig olyan szokatlan, hogy igazából nem sokban különböztök az emberektől – mondta elgondolkodva Young, én meg csak aprót bólintottam.
Egy fél percig beállt a csend, majd most én voltam az, aki kérdezett.
- És ha már itt tartunk, akkor van olyan, hogy elrontjátok a gyomrotokat? Hogy mondjuk nem megfelelő vért isztok, és már bocsánat a kifejezésért, de fostok tőle? – Ezúttal Young volt az, aki nevetésben tört ki, Jonghyun meg csak halkan kuncogva, a fejét fogva megcsóválta a fejét.
- Ami azt illeti, képesek vagyunk rá, de az az étel hibája. Ugyanúgy hat ránk, mint rátok és igen, ugyanúgy tudunk fosni is, mint az emberek – Hyunseung úgy adta tovább nekünk a tudását, mintha egy tanórán lettünk volna és ő lett volna a tanár. – Nekünk minden vértípus egyforma. Nyilván, egy idősebb vére rosszabb ízű, és egy fiatalabbé sokkal édesebb, de alapvetően nincs különbség. Olyan ez, mint mondjuk egy kimbap. Ezerféleképpen elkészítheted, kicsit más lesz az íze, de lényegében ugyanaz marad. És természetesen mi sem tudunk a végtelenségig vért inni, a mi gyomrunk is megtelítődik, ahogy ti se bírtok meginni egy ültötökben egy vagy több liter folyadékot.
- Akkor ezekszerint hányni is szoktatok? – Kérdezte ismét Young.
- Igen, elég szép adagokat – vigyorodott el végül Hyunseung.
- Komolyan már, pont akkor tudtok ilyen undorító dolgokról beszélgetni, amikor én éppen eszek?! – Csattant fel hirtelen Eungyeol, miközben hangosan lecsapta a kanalát a tányér mellé és szúrós szemekkel nézett ránk. Mi csak hangosan felnevettünk reakcióján. Imádtuk, amikor Eungyeol hisztizett.
- Bocsánat, de késve érkeztél, ez a jutalmad – veregette vállon barátian Jonghyun.
- De mindig? Mindig akkor beszéltek ilyesmikről, amikor csak én eszek, és ti nem? Aish, néha utállak titeket – fújtatott egyet Eungyeol, majd vöröses tincsei közé túrt ujjaival, és jóllakottan hátradőlt a széken. Legurított egy pohár vizet, megtörölte pulcsija ujjába száját, és böfögött egy félhangosat.
- Egészségedre – mondtuk kórusban.
Egy órával később, Youngra és Jonghyunra rátört a kaja kóma, így ledőltek a kanapéra filmezni egyet, Hyunseungnak pedig sürgős dolga akadt valahol. Mivel unatkoztam, gondoltam megkeresem Eungyeolt, hogy beszélgessünk. Mostanában úgyis ritkán találkoztunk, és hiányzott már a bolondozása.
Körbejártam az egész lakást, mire rájöttem, hogy valószínűleg a teraszon van. Belebújtam a kabátomba, és halkan kimentem hozzá.
Igazam volt, ott ül a hintaágyon. Egyik lábát felhúzta, és rajta pihentette kezét, melyben egy cigarettát tartott. Mélyen beleszívott, majd lassan kiengedte a füstöt, miközben a távolba révedt.
Követtem pillantását, de bármit is nézett ilyen erőteljesen, én már nem láthattam. Időközben besötétedett, nekem pedig nem volt olyan képességem, hogy az éjszakában is jól tájékozódjak.
- A vámpírokra nincs hatással a dohányzás? Titeket nem fenyeget a tüdőrák és ehhez hasonlók? – Kérdeztem viccelődve.
- Nem túlzottan – felelte rám se nézve.
- Akkor jó. Attól még nem kéne szívnod, el fogod veszíteni azt a gyönyörű kisfiús hangodat – mosolyodtam el, de Eungyeol nem igazán vette a lapot.
Összehúztam magamon a kabátomat, odasétáltam, majd lassan leültem mellé.
- Jól van, értem én, nincs túl jó napod – sóhajtottam fel, de egyáltalán nem haragudtam rá, amiért nem hozta a szokott formáját. – Hogy van Sora?
- Jól, azt hiszem a körülményekhez képest jól – bólintott egyet hosszas gondolkodás után, majd elnyomta a csikket, és egy újabbat vett elő zsebéből. Figyeltem, ahogy az öngyújtót felpattintja, majd ügyetlenkedve meggyújtja a cigit, és megszívja az első slukkot. – Sokat javult az állapota.
- Azt hiszem, ez jó hír. Ne aggódj, rendbe fog jönni. Még ha kicsit lassan is, de minden rendben lesz vele – bátorítóan rámosolyogtam, de Eungyeol nem válaszolt.
Sora egyáltalán nem volt jól. Jelenleg egy kórház pszichiátriáján kezelték, ugyanis teljesen összeroppant. Nem csak azért, mert annyi embert elveszített és olyan dolgokat látott, amiket nem kellett volna, hanem leginkább azért, mert Taemin irányítása alatt állt hosszú ideig, és ez megbolygatta az elméjét. Nagyon nehéz napokat élt meg, hiszen nem voltunk mindennap mellette, ő viszont minden egyes nap átélte ugyanazt a fájdalmat, és ugyanazokat a borzalmakat. Olyan sok ismeretlen inger érte egyszerre, hogy képtelen volt feldolgozni őket. Én és a többiek azért már valamennyire hozzászoktunk ehhez, de még engem is kikészített lelkileg, el se tudtam képzelni, hogy akkor Sora min mehetett most keresztül.
Azzal, hogy ő maga gyilkossá vált és embereket ölt, nem volt tisztában. A srácok elködösítették kicsit az emlékeit, hogy ne kelljen ennyit szenvednie és ne egyszerre kelljen mindennel szembenéznie. Sőt, mondhatjuk azt is, hogy ezeket az emlékeit törölték, bár nem voltam biztos abban, hogy véglegesen tudják-e törölni, vagy csak egy rövid időre.  
Sora rengeteg gyógyszert szedett, és amikor bejártunk hozzá meglátogatni, mindig vidáman és jókedvűen fogadott. Akkor mindig úgy tűnt, mintha minden rendben lenne vele, előttünk igyekezett boldognak mutatni magát és azt láttatni, hogy gyógyulófélben van. De tudtuk, hogy megjátssza magát, és azt is tudtuk, hogy hosszú idő, mire tényleg rendbe jön. Már ha rendbe fog valaha jönni.
Rettenetesen sajnáltam, mert olyan fiatal volt és olyan ártatlan, de már most annyit szenvedett, mint mások egész életük során se.
- Történt ma valami, amitől kicsit bosszús vagy? – Kérdeztem ismét, megtörve ezzel a csendet.
- Nem bosszús vagyok, inkább kicsit ideges. Kicsit szomorú – sóhajtott fel halkan. – Nagyon hiányzik Sora, és szeretném, ha végre kijönne abból a kórházból. Rossz őt így látni. Néha elbizonytalanodom, hogy valóban fel fog-e épülni.
- Tudom, hogy nehéz neked is, de Eungyeol, Sora csak egy hónapja van azon a helyen. Még ha neked ez rengeteg időnek is tűnik, a kezelést tekintve ez elég rövid, már pedig az orvosok is azt mondták, hogy javult. Tudom, hogy nagyon szereted, és nem vagytok olyan régóta együtt, de hidd el nekem, rendben lesz. Nagyon erős és kitartó, és tudja, hogy várunk rá, hogy te vársz rá. El se tudod képzelni, mennyi erőt adsz neki ezzel. Tarts ki még egy kicsit, és meglátod, ez az egész hamar el fog múlni.
- Tudom, tudom, próbálok erre gondolni, és tudom, hogy menni fog neki, de mi van, ha mégsem? Mi van, ha elveszítem őt? Mi van, ha teljesen bekattan és nem fog rám emlékezni? – Nézett rám most először, és ahogy tekintetünk találkozott, megijedtem.
Sose láttam még ilyen kétségbeesettnek, sose láttam rajta ekkora fájdalmat és félelmet. Még ha a szerelmük csak most éledezett, akkor is olyan mélyről jövő érzelmek ölelték körbe őket, hogy akár egy életen át tarthatott is volna.
Ijesztő volt Eungyeolt ilyennek látni. Mert még ha hittem is abban, hogy minden rendben lesz, attól még bennem is ott volt egy enyhe félsz, hogy mi van, ha mégse. És a világért se akartam volna hazudni Eungyeolnak, mert ha minden rosszul sül el, engem hibáztatott volna. Mindezek ellenére mégis hazudtam neki, és magamnak is, mert mégis honnan a fenéből vettem, hogy minden rendben lesz?
- Nem fog ilyen történni, nem fogod sose elveszíteni. Nézd, nem hiszem, hogy ilyeneken kellene rágódnod, főleg ennyire az elején. Tudom, hogy ezeket a negatív érzéseket nehéz kiiktatni magadból, de ugyanakkor minél többször gondolsz erre, annál valóságosabbá fog válni. Koncentrálj a jóra, oké? – Mosolyogtam rá újból.
Próbáltam úgy beszélni, mintha nyugodt lennék, és könnyedén kezelném a helyzetet, holott legbelül én is görcsöltem. Szerettem volna én is a pozitív dolgokat előtérbe helyezni és arra összpontosítani, semmint állandóan a múlton merengeni, vagy egy olyan jövő miatt aggódni, ami bármit hozhat számunkra.
Eungyeol nem válaszolt ezúttal se, csak a távolba révedt és újabbat szívott a cigarettából. Egy ideig hunyorogva méregettem az arcát, majd halkan felsóhajtottam és én is a sötétet kezdtem el pásztázni.
- Nem is amiatt aggódsz, hogy Sora elég erős lesz-e, hanem magad miatt, ugye?
- Ezt meg hogy érted? – Kapta rám egyből tekintetét, értetlenkedve.
- Amiatt félsz, hogy te nem tudsz majd mellette maradni. Hogy nem bírod elviselni a gyógyulását és félrelépsz – néztem rá én is, és Eungyeol olyan arcot vágott, mint egy kisgyerek, akit épp rajtakaptak, hogy megette a csokoládét, amit nem szabadott volna.
- Azt hiszem, valami ilyesmi is megfordult a fejemben. Félek, hogy mivel nem vagyunk régóta együtt, nem alakult ki bennünk olyan erős kötelék, és el fogom hagyni idővel. És ez a rövid idő is olyan sok rosszal járt. Nem akarom sose elhagyni, de mi van, ha egyszer eljutok erre a pontra? Nem akarok én lenni az, aki megadja neki a végső döfést.
Eungyeol letörten vett egy nagy levegőt, majd kifújta azt. Jobb lábát letette a földre, és helyette a balt rakta fel a hintára, valamint a cigit is átvette bal kezébe. Szájához emelte a bagót, és ismét szívott belőle, majd miközben lassan kieresztette a füstöt, szabad karjával beletúrt hajába, és kicsit összekócolta azt.
- Nézd, Eungyeol. Nem vagyok tisztában az érzelmeiddel, ezeket csak te magad ismered. Külsőleg szerintem viszont pont, hogy erős a kapcsolatotok, hisz rengeteg mindent éltetek már meg együtt. Függetlenül attól, hogy nem vagytok hosszú ideje együtt és hogy az is sok rosszal járt, én úgy gondolom, hogy ezt előnyödnek is tekintheted, hisz azt mutatja, hogy akkor sem hagytad el. Megtehetted volna, sokan meg is tették volna, hogy lelépnek, és a szarban hagyják, de te maradtál. Az pedig, hogy mi lesz később, jelenleg nem számít. Miért aggódsz a jövőn? Azon ráérsz akkor, amikor ott leszel. Ha úgy érzed majd, hogy nem akarsz vele lenni, hogy teher neked és mással szeretnél lenni, akkor majd elmondod neki és megbeszélitek. Ha rosszul is fog esni neki, meg fogja érteni és értékelni fogja az őszinteségedet. De nem tartunk ott, úgyhogy ilyenekre ne gondolj, rendben?
- De akkor mégis mit tegyek? Mert úgy érzem, nem vagyok elég ehhez…
- Engedd el a negatív gondolataidat, de ne teljesen. Egy nagyon pici helyet hagyj nekik, de ne engedd elhatalmasodni magadon és inkább próbálj meg szép emlékeket gyártani – tartottam egy kisebb szünetet, majd folytattam. – Kezdetben elég az is, ha ezt szépen leteszed és abbahagyod az önsanyargatást. Egyszer úgyis meghalsz, de ne gyorsítsd fel a folyamatot, oké? – Vettem ki kezéből undorodva a cigit, majd ledobtam a földre, és eltapostam azt.
- Ha ezt most látta volna Hyunseung, feltakarítatta volna veled az egész lakást – eresztett meg egy vigyort, majd gyorsan felvette a csikket és a hamutartóba dobta.
- Lehet, de nem látta és nem is fog tudni róla, ugye? – Fenyegetően néztem Eungyeolra, mire ő csak becsukta a száját, és két ujját elhúzta szája előtt, mintha épp becipzárazta volna, ezzel imitálva, hogy ő csöndben marad. – Nagyszerű. A második lépés pedig az, hogy ezt a vigyort, ami az arcodon van, és a humorodat ismét előszeded, mert mindenki ezt hiányolja. A harmadik pedig, hogy valamelyik nap elmentek a Namsan-toronyhoz sétálni, kettecskén. Sora mindig is el akart oda menni télen, szerintem értékelni fogja – kacsintottam rá, mire Eungyeol végre szélesen elmosolyodott.
- Köszönöm a tanácsaidat, igyekszem betartani őket. És köszönöm, hogy segítesz, nélküled nem tudom, mi lenne – hirtelen magához ölelt, majd jó erősen megszorongatott, és bár majdnem megfulladtam, örültem, hogy sikerült kicsit jobb kedvre derítenem.
- Ne viccelj, barátok vagyunk, ez a dolgom – eresztettem meg egy mosolyt én is, miután elengedett.
- Tudom, de neked se egyszerű a helyzeted, és…
- Senkinek nem az, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudnék segíteni. Mindenki nehéz helyzetben van, és ilyenkor egymást kell támogatnunk.
- Az is igaz. Bölcsen szólottál – nevetett fel hangosan, mire csak megforgatva a szemeimet halkan felkuncogtam.
- Én azt hiszem, bemegyek, kezdek fázni – álltam fel, és fázósan megdörzsöltem karjaimat.
- Rendben, menj csak, lassan én is bemegyek – bólintott egy aprót, és ismét a sötétségbe révedt tekintete.
A bejárati ajtóban még visszanéztem rá, és egy fél percig elidőztem rajta. Mielőtt azonban végleg bementem volna, egy utolsó kérdést még feltettem:
- Van még egy dolog, ami zavar, ugye? – Eungyeol rám kapta a tekintetét, és másodszor nézett rám úgy, mintha tiltott dolgon kaptam volna rajta. Mielőtt bármit is kérdezhetett volna, reagáltam is rá. – Nem kell most elmondanod. Majd ha készen állsz rá, keress meg.
Rámosolyogtam, és gyorsan beiszkoltam a meleg lakásba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése