2019. április 21., vasárnap

4. rész


*Ajánlott zene: Block B – Don’t leave*


Igyekeztem minél többször meglátogatni Sorát, és ő is örült, ha valaki el tudott hozzá menni, de hetente két-három alkalomnál többet nem tudtam rá szánni. Részben azért, mert más dolgaim is voltak, részben pedig mert nem is akartam ennyit vele lenni.
Természetesen nem azért, mert kerültem volna őt, hanem mert úgy éreztem se neki, se nekem nem tenne jót, ha folyton együtt lógnánk. Néha nem igazán tudtam eldönteni, hogyan viszonyul hozzám: hibáztat engem bármiért is? Okol engem azért, mert meghaltak a szerettei, mert kórházba került, mert belekevertem egy ilyen világba vagy, mert Taemin a testvérem, és ezt tette vele?
Sora nem volt ostoba, és átlátta rendesen a dolgokat fiatal kora ellenére, mégis, néha úgy éreztem, hogy neheztel rám. Tény, hogy ő maga rángatott bele egyes helyzetekbe, de úgy vélem, nem háríthatok rá minden felelősséget. Néha túl vakmerő volt, és túl akaratos, de azt hiszem, mindketten tehetünk arról, hogy ott vagyunk, ahol. Áldozatot hoztunk akkor, amikor nem hagytuk abba a nyomozást, és az áldozatok mi magunk voltunk. Még ha le is állunk az elején, Taemin akkor is eléri a célját, így vagy úgy. Nayoung akkor is meghalt volna, és mindenki más is, talán még Sora is.
Ettől függetlenül néha féltem vele találkozni, de talán a saját bűntudatom volt az, ami megakadályozott abban, hogy több időt töltsek vele. Egy részem magát okolta, amiért Sora ilyen állapotba került. Határozottabban kellett volna fellépnem, amikor annyira makacs volt, magabiztosabban kellett volna viselkednem és pontosan megmondanom, hová menjen, mit csináljon, és akkor talán nem történt volna ez. Jobban kellett volna vigyáznom rá, jobban kellett volna teljesítenem a Nayoungnak tett ígéretemet, de persze az embernek utólag könnyű okosnak lenni, és a jelenlegi önsanyargatásommal nem sokra mentem. Még ha nem is minden úgy alakult, ahogy kellett volna, Sora életben volt, és csak ez számított.
Annak ellenére, hogy úgy éreztem, Sora se szívesen tölt velem több időt ennél, és minden egyes találkozásunkkor eszembe jutott, hogy mennyit hibáztam, Sora mégis ugyanúgy ragaszkodott hozzám, és mindig ujjongva fogadott. Mindig érdeklődött felőlem, az életemről, a napjaimról, ugyanúgy megosztott velem minden apróságot, minden lényeges és lényegtelen dolgot, mintha mi sem történt volna. A barátságunk, a kapcsolatunk egy picit ugyan megingott, de még mindig stabilan állt.
Bementem a kórházba, majd felgyalogoltam az első emeletre. Végigsétáltam az ismerős folyóson, és megálltam a kórterem ajtaja előtt. Bekukucskáltam az ablakon, és láttam, hogy Sora az ágyon ülve éppen elmélyülten rajzol valamit. Elmosolyodtam, és egy halk kopogás után beléptem az ajtón.
- Szia – köszöntem széles mosollyal az arcomon, mire Sora kíváncsian fordult az ajtó irányába, és ahogy megpillantott, azonnal felpattant és odafutott hozzám.
- Minseo! Úgy hiányoztál már! – Egyből a nyakamba ugrott, és szorosan megölelt, én pedig viszonoztam.
- Hogy vagy? Mi jót rajzoltál? Ugye nem zavartalak meg? – Kérdeztem kissé félve, miután elengedtük egymást és becsuktam az ajtót.
- Nem, dehogyis. Épp az egyik kedvenc énekesemet próbáltam lerajzolni, de kicsit nagy lett az orra, és az álla, és a szemei is elég bandzsák – nevetett fel halkan, majd megmutatta a képet.
- Ó, hát ez tényleg nem tökéletes, de szerintem egyáltalán nem tűnik rossznak. Én még ilyet se tudnék, mint te – mosolyodtam el, majd leültem mellé az ágy szélére.
- Csak gyakorlás kérdése – tenyerébe söpörte a radírdarabkákat a lepedőről, majd kidobta őket a kukába. – És te hogy vagy? Minden oké a külvilágban? Mi van a képességeddel? Visszatért már?
- Én meglehetősen jól vagyok, és sajnos még mindig nem. Kicsit frusztrált vagyok miatta, úgy érzem, mintha nem lennék teljes. És természetesen aggaszt az is, hogy nem tudom, mi van a túlvilágon. Hiányzik Heeyeon és Nayoung is – sóhajtottam fel, bár egy pillanatra megfagyott bennem a vér, ahogy eszembe jutott, hogy talán nem kellett volna szóba hoznom Nayoungot, de Sorát mintha ez nem is zavarta volna.
- Elhiszem, a helyedben én is így éreznék. De ne aggódj, idővel biztosan minden a régi lesz. Lehet, hogy még nem pihentél eleget, a szervezeted és a lelki egyensúlyod még nem az igazi, és talán ezért nincs még meg a képességed – mondta elgondolkodva Sora, mire csak helyeslően bólogattam.
Sorával még jó darabig erről és ehhez hasonló dolgokról beszélgettünk, sőt, még kint a kórházhoz tartozó parkban is sétáltunk egyet. Mint megtudtam, ő is kicsit aggódik amiatt, hogy Eungyeollal a kapcsolata nem fogja kibírni ezt a megpróbáltatást, és hogy úgy érzi, nem fair, amit vele tesz. Szerinte Eungyeol jobbat érdemel nála, és élveznie kellene az életét, semmint vele törődnie, de megnyugtattam, hogy Eungyeol vámpír, és ideje, mint a tenger, így biztosan nem fogja elhagyni és nem érzi ezt akkora tehernek. Nem akartam elmondani neki az igazat, mit beszéltem Eungyeollal, hogy ő is kételkedik, hiszen érthető volt mindkettejük részéről, de biztos voltam abban, hogy ha a pozitív oldalát látják a kapcsolatuknak, akkor minden rendben lesz.
Szóba jött a kollégium és a kollégiumi élet is, amit Sora hiányolt, bár sose tudtam megérteni, mit szeret benne. Sajnos sokat nem tudtam róla mesélni, mert amióta másfél hónappal ezelőtt otthagytam, azóta a közelébe se jártam. Őszintén reméltem, hogy bezárják azt a helyet, vagy ha nem is, legalább a színvonala javulni fog. Borzasztó ilyen körülmények között élni és az embert annyira meg tudja bélyegezni, hogy később rengeteg lelki és egyéb problémája alakulhat ki ebből.
Igyekeztem ezt a témát kerülni, még az is fájdalmas volt, ha ezt a szót meghallottam. El akartam felejteni, egyszer s mindenkorra.
- Ó, te jó ég… - nyögött fel halkan Sora, mire kissé aggodalmasan néztem rá.
- Mi történt? Fáj valamid? – Kérdeztem, miközben egy padon ücsörögtünk odakint a hóesésben.
- Nem fáj semmi, csak megint láttam a cuki doktorbácsit. Ő az egyik orvosom, de esküszöm, olyan jól néz ki, hogy mindjárt lepetézek – mondta Sora elvörösödött arccal, én pedig próbáltam szemeimmel megkeresni, kire is gondol, de távolról nem sokat láttam az illetőből. Kijelentésén azonban hangos nevetésben törtem ki.
- Istenem, te hülye vagy. Egyébként meg neked nem Eungyeol a pasid? – Csóváltam meg fejemet, miközben jót mulattam Sora arcán.
- De, persze, hogy ő, de attól még van szemem és megnézhetek más srácokat is, nem? Mindent a szemnek, de semmit a kéznek – nevetett fel ő is. – Látod már, kiről beszélek?
- Nem, vagyis… lehet, hogy pont ő jön felénk? – Morfondíroztam magamban, miközben hunyorogva próbáltam megállapítani, hogy tényleg ennyire jóképű-e ez a srác.
- Mi? Tényleg? Ne szívass már! – Kerekedtek ki szemei és rémülten nézett rám. – Úristen! Mit tegyek? Mit tegyek? Menjünk innen, most! Gyere! – Ragadta meg karomat, majd felpattant, de már késő volt.
- Jó napot, hölgyeim. Kijöttek levegőzni kicsit? – Kérdezte kedvesen a fehér köpenyes orvos, mire Sora teljesen elsápadt, végül néhány másodperc múlva egy mosolyt erőltetve az arcára ránézett az illetőre.
- Igen, valami olyasmi. Kicsit zavart már a gnóm szag… Akarom mondani a klór szag – magyarázott zavartan összevissza Sora. - De épp indultunk is befelé, ugye, Minseo? – Pillantott rám barátnőm, mire nagyot nyelve csak bólintottam egyet.
- Rendben. Ne maradjatok sokáig, hideg van kint – mosolyogva intett egyet, majd tovább sétált a másik épület felé.
Egy ideig kissé megilletődve álltam Sora mellett, majd kiengedtem a bent tartott levegőt. Aztán elgondolkodtam azon, hogy én mégis mikor kerültem álló helyzetbe, és mégis milyen beszélgetés zajlott le az előbb? Igaza volt Sorának, ez a pasi rettentő jóképű volt, sőt! Leírhatatlanul sármos.
- A-tya-ég – böktem ki nagy nehezen, majd Sorára sandítottam. – Ez a pali nagggyon jól nézett ki. Miért nem mondtad, hogy itt ilyen emberek dolgoznak?
- Na, mi van? Csak nem elcsábultál te is? Jól látom azt a kis pírt az arcodon? – Vigyorodott el Sora arckifejezésem láttán.
- Áh, dehogy, csak kimarta a hideg a bőrömet, nem tudom, miről beszélsz – kacarászva legyezgetni kezdtem arcomat, mire Sora csak felnevetett. – Nem is akarsz te meggyógyulni, ugye? A doki miatt tetteted, hogy nem vagy jól, mi?
- Ami azt illeti, néha igen. Ha ő vizsgál meg, néha rájátszok a bajaimra – vallotta be nevetve bűnét, mire csak megráztam a fejemet.
- Azok a szemek, te jó ég… meg az a mosoly. Hát jesszusom, mintha valami sorozat főhőse lenne – áradoztam elképedve, egy kicsit rájátszva a dologra. Valójában számomra nem volt olyan jóképű, de Sora nevetése érdekében mindent bevetettem.
- Ugye? Megérted most már az érzéseimet? – Karolt belém Sora, miközben visszafelé tartottunk a kis parkból. – De el kell, hogy keserítselek, mert már nős ember, és van két tündéri kisfia.
- Ejj, annyira tudtam, hogy az ilyen pasik már régen foglaltak – bokszoltam bele a levegőbe csalódottan. – Te nem érzed rosszul magad, amikor más pasikra nézel?
- Én nem. Miért, te igen?
- Nem, nem igazán, de őszintén, nem is szoktam másokat nézni. Mármint se srácokat, se senkit. Nem figyelem az embereket.
- Tényleg? Pedig izgalmas dolog – mosolyodott el halványan, majd hosszasan kifejtette véleményét. - Mostanában sok szabadidőm van, de régebben is szerettem őket nézni és megfigyelni. Csak ülni az utcán egy padon, vagy most jelenesetben a folyosón, esetleg az ablakban. Olyan érdekesek tudnak lenni, annyi minden az arcukra van írva, ha hosszadalmasan tanulmányozod az arcvonásaikat. Pedig első ránézésre mindenkinek ugyanolyan az arckifejezése, ugyanolyan semleges és semmitmondó. De aztán ahogy nézed, és elmélyedsz, rájössz, hogy minden érzésük, az egész életük ott van az arcukon, a szemükben, és még csak nem is takargatják. Furcsa, nem?
- Így elmondva annak hangzik, és gondolom egy idő után jó emberismerővé is válhatsz. De nem tudom, nekem valahogy sose volt időm arra, hogy leüljek, és csak úgy megnézzem őket. Sose foglalkoztattak mások, hogyan s miként élnek, milyenek lehetnek. Mindig csak én voltam meg a fájdalom, és csak arra tudtam gondolni, hogyan éljek túl. Az elmúlt másfél évben pedig teljesen felgyorsultak körülöttem a dolgok és minden megváltozott.
- Ezt megértem, és sajnálom is. Nehéz életed volt, és most talán még nehezebb. De neked nem is kell tanulmányoznod őket, hiszen te mindig tisztán látod az érzelmeiket, a fájdalmukat, a halálukat. Még ha ők nem is tudnak róla. Elvégre is, a képességed által sokakat megmentettél már.
- Ebben is van valami. Egyrészt ennek örülök, másfelől meg rossz, hiszen ők nem is tudnak a létezésemről. Az életükbe avatkoztam, megmentettem őket, mégsem ismernek. Tudod, régen sose akartam mások életébe beleszólni, segíteni, vagy bármi hasonló. Úgy gondoltam, nekem megvan a magam baja, ahogy nekik is, minek cipeljem az ő terhüket is, minek hallgassam meg őket, ha segíteni úgysem tudok? Arról nem beszélve, hogy mások se segítettek nekem, pedig rajtam látni lehetett, hogy anno a drágalátos szüleim mit tettek velem, hogy bántalmaztak. Mégsem kérdezte meg senki, hogy mi baj van, így elhatároztam, hogy sose fognak engem se érdekelni mások. Nem akartam tudni a fájdalmukról, hagytam, hadd szenvedjenek. Erre itt a képességem, és rá vagyok kényszerülve arra, hogy segítsek. És ezért még köszönetet sem kaphatok. Ironikus, nem?
- Igen, ez nem egyszerű. Az élet jól megszívatott téged – sóhajtott fel mellettem halkan Sora. – Bánod amúgy, hogy van képességed? Áldás vagy inkább átok számodra?
- Őszintén? Magam sem tudom. Tekinthetek rá áldásként, hiszen sok embert menthetek meg, és tudod, egy kicsit minden téren erőssé tesz. Fizikailag is, és lelkileg is. Ha nem lett volna a képességem, azt hiszem, már rég véget vetettem volna az életemnek. Mindig bennem volt, a születésem óta, még ha egészen tizennyolc éves koromig nem is mutatkozott, és tudomásom sem volt róla. De ő ott volt, és tudat alatt szerintem mindig is segített nekem. Úgyhogy igen, jó dolog, mert jót cselekedhetek vele, láthatok olyan dolgokat is, amiket mások csak a filmekben – tartottam egy kisebb levegővételnyi szünetet, hogy Sora megeméssze és feldolgozza azt a mennyiséget, amit éppen ledaráltam neki, majd folytattam.
- Viszont ha azt nézzük, hogy a képességem miatt kerültem bele ebbe a természetfeletti világba… akkor már inkább átok. Túl sok rosszat láttam, túl sok halált és túl sok vér tapad a kezemhez. Megtapasztaltam az igazságtalanságot, a bűnt, a dolgok negatív és mocskos oldalát. Ha nem lenne a képességem, talán sose raboltak volna el, nem így nőttem volna fel. Persze, jöhetnék azzal, hogy akkor valószínűleg titeket se ismernélek, és hiába imádlak titeket, úgymond nem hiányoznátok, hisz nem lennétek az életem része. Normális életem lenne, más barátokkal, más fiúval az oldalamon. Talán velem lennének a szüleim és a testvérem is. Talán nem. Minden nézőpont kérdése.
- Szóval összességében inkább a rosszat látod benne? Van jó oldala is, de inkább a negatív része az, amit tapasztalsz – szűrte le a lényeget, mire csak helyeslően bólintottam. – Furcsa, sokan, akik nem tudnak erről a világról, természetfeletti képességről álmodnak.
- Igen, mert nem gondolnak a fájdalomra. Azt hiszik, ha van szuper-képességed, legyőzhetetlen leszel, és mások felett állsz, mások élete felett dönthetsz. Csak arra nem gondolnak, hogy ez következményekkel jár, és hogy az érzéseid nem tűnnek el. Természetfelettiként minden negatív érzés erősebb lesz, és a boldog pillanatok eltörpülnek.
- És keresed az okokat, miért te kaptad meg ezt?
- Nem. Régen kerestem, és gondoltam rá, de feladtam. Lehetett volna más is a helyemben. Az egész véletlenszerűen történik. Nem volt választásom. Ezt kaptam, ezt kell szeretni, ezzel kell megbirkóznom. Mi értelme lenne küzdeni ellene?
- Azt hiszem, megértelek. Régen én is akartam ilyen természetfeletti képességet, de azok után, amit tapasztaltam, úgy gondolom, hogy ez nem nekem való. A boldog tudatlanságban jobb lett volna maradni – ismét mélyet sóhajtott, majd amint beléptünk a kórház melegségébe, egymásra néztünk, és a beszélgetést lezártnak tekintettük.
Ezután visszamentünk Sora szobájába és megpróbáltunk vidámabb témákról beszélgetni. Néha szerettem Sorával ilyen tartalmas dolgokról társalogni, habár mondhatni ez volt az első komolyabb beszélgetésünk.  Sora rengeteget fejlődött és érettebb lett, mint pár hónappal ezelőtt.
Aggódtam miatta, mert úgy gondoltam, tizenévesen az lenne a dolga, hogy az iskolával és a fiúkkal foglalkozzon, ehelyett fel kellett nőnie és meg kellett komolyodnia. Ha ránéztem, már nem azt a kislányt láttam, aki folyton-folyvást pörgött ezerrel, nem azt szeleburdi, cserfes tinédzsert, akinek mindenhez volt egy-egy szava, hanem egy komoly, érett, megfontolt felnőttet. A vidámsága már közel sem volt a régi; ő már régen nem a rózsaszín ködöt látta, ahol a szivárványok között unikornisok és nyuszik ugrándoztak, hanem a szürke hamufelhők között lapuló halott és kibelezett állattetemeket.
Megismerte a való életet.
És ezzel együtt a gyermeteg lelke, a naivitása, a tisztasága, minden odalett.
Miután már kora délután is elmúlt, és mivel négy órakor már sötétedett, így visszavonulót fújtam. Hosszas búcsúzkodás után elköszöntem Sorától, és szorosan megöleltem.
Mielőtt azonban elengedtem volna, a fülembe suttogott:
- Ne bízz benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése