2020. április 22., szerda

39. rész


*Ajánlott zene: UNB - Feeling*


Miután teljesen eltűntek a szemem elől, hitetlenkedve Gyeowool felé fordultam.
- Most komolyan, a rendőrségtől? Ezt még a hülye sem hiszi el – nevettem el magam.
- Meglehet, de egy pillanatra elgondolkodtak azon, hogy mi van, ha mégis azok vagyunk – vont vállat Gyeowool, majd az üres teremben sétálgatni kezdett. - Ez bőven elég volt ahhoz, hogy megtörjük őket, vagy legalábbis a többi fiú eléggé megrémült. Hírességnek készülnek, ha most bármilyen ügybe belekeverednek, még nehezebben fog beindulni a karrierjük, vagy talán esélyük sem lesz erre.
- Ebben igazad van – bólogattam helyeslően. – Furcsa érzésem van ezzel a Seonghwa gyerekkel kapcsolatban.
- Csak egy tinédzser, akinek gazdagok a szülei és az iskolát pénzelik, ezért bármit megtehet. Mindenki úgy ugrál, ahogy ő fütyül. Nincs benne semmi, csak egy felfuvalkodott, éretlen kisgyerek – jegyezte meg Gyeowool, miközben az asztalon hagyott gitár mellé lépett. Végighúzta rajta az ujját, finoman megpengette azt, majd tovább ment, mintha valamit keresne.
- Úgy érted, egy felfuvalkodott, éretlen kisgyerek, akinek talán van valami rejtegetni valója? – Felvont szemöldökkel figyeltem, ahogy alaposan szemügyre vesz mindent.
Végül Gyeowool nem talált semmit, majd maga elé tartva a plakátot, amit Seonghwa nyomott még a kezembe, felém fordult.
- Nos, akkor este bulizunk egy jót?
- Te most komolyan el akarsz menni a koncertjükre? Azt hittem, csak viccből mondtad – pislogtam elképedve rá.
- Nem, ez komoly. Különben hogyan tudnánk kifaggatni?
- Gondoltam, majd koncert előtt vagy után rátörjük az ajtót, és beszédre kényszerítjük. Neked úgyis biztos rengeteg módszered van erre. Hová tűnt az a Gyeowool, aki az egyszerűbb megoldást választja?
- Sajnálom, de egy jó bulinak sosem tudnék nemet mondani – nevette el magát, miközben kisétált az ajtón. Követtem őt.
- Ugye tudod, hogy egy gyerekbandáról beszélünk? Mégis mit tudnának ezek nyújtani? – Forgattam meg szemeimet, és teljesen értetlenül néztem rá.
- Voltál egyáltalán már koncerten itt Koreában? – Kérdezte, mire csak megráztam a fejem. – Na, látod! Ha másért nem, hát akkor emiatt el fogunk menni. El se tudod képzelni, hogy egyes tinédzserek mit tudnak felmutatni a színpadon. Szerinted miért van megőrülve az összes koreai nő, még az idősebbek is a fiúbandákért? Elhiheted, hogy nem csak a zenei tehetségük miatt.
- Jó, de akkor is! – Vettem ki Gyeowool kezéből a szórólapot és vetettem rá egy pillantást. – Mégis milyen bandanév már az, hogy ATEEZ? Van ennek egyáltalán értelme? Meg most komolyan… Pont ma akarunk szórakozni menni? Egy csomó dolgunk van még.
- Nézd, Minseo. Értem én, hogy aggódsz anyukád miatt és hogy rengeteg minden összejött neked mostanság, de rád fér a lazítás. Mikor pihentél utoljára? Mikor szántál időt magadra utoljára? Mikor tettél olyat, amit te akartál és nem érdekelt semmi más?
- Hát, ezúttal sem önszántamból akarok elmenni egy koncertre – jegyeztem meg halkan.
- Megragadtad a lényeget – forgatta meg a szemeit egy sóhajtás közepette. – Szórakozz egy kicsit, oké? Azért, mert természetfeletti vagy, még élned kell. Az élet nem csak a folytonos csatákból és lelki vívódásokból áll. Ha így lenne, én se éltem volna már majdnem ezer évet. Ha nem élnénk a pillanatnak, ha nem tudnánk elengedni magunkat, ha folyton ugyanazon aggódnánk, beleőrülnénk annyi fájdalomba. Pihenj te is, és fedezz fel új dolgokat. Hisz eleinte ezért jöttél Koreába, nem? Amióta itt vagy, folyton rohansz és nem is ismered egyáltalán az itteni kultúrát, életet. A halottak úgyis megvárnak, és eggyel több hulla nem oszt, nem szoroz a helyzetünkön.
- Ez csúnya volt, Gyeowool – húztam el a számat, miközben lefelé mentünk a lépcsőkön. A folyosókon már csak néhány diák lézengett, a legtöbben a földszinti menzán voltak.
- Tudom, de azt ne mondd, hogy nincs igazam. Mire mindennek a végére jutunk, lesznek még bőven halottak. Az is lehet, hogy a tettes most öl meg valakit. Őt meg tudjuk menteni? Nem. Akkor meg? Ha rá stresszelsz erre az egészre, lehet, hogy nehezebben érünk a végére. Egy jó bulin el tudod engedni magad, kiereszted a fáradt gőzt és másnap újult erővel tudjuk folytatni.
- Az az érzésem, hogy bármennyire is tiltakoznék, este így is úgy is ki fogok kötni azon a koncerten, ugye?
- Jól mondod, nagyon is.
Gyeowool vigyorán nem tudtam nem elmosolyodni. Igazság szerint tényleg rám fért már egy pihenés és szerettem volna, ha a gondolataim kicsit lecsillapodnak, máson járnak. Talán ez a koncert tényleg egy jó alkalom lenne. És igaza volt abban is, hogy meg akartam ismerni Koreát, mégsem tudtam volna egy énekest vagy együttest mondani, akik híresek lennének. Minden elkerülte a figyelmemet, pedig az orrom előtt voltak.
Nem mellesleg, elég ütősre sikeredett a szórólapjuk. Még ha nem is egy több száz ezres koncertre mentünk, hanem csak egy klub alagsorában tartott, pár száz fős fellépésre, így is kíváncsivá tettek. Akár még egészen jól is érezhetem magamat.

*

A délután nagy részén le sem szállt rólam Gyeowool. Megállás nélkül túrta a szekrényemet, és válogatta össze a ruháimat, hogy mit viseljek majd este. Őszintén, nem tudtam, miért lényeges ez, hisz nem tök mindegy, miben megy az ember egy ilyen helyre? A lényeg, hogy kényelmesen érezze magát, a sötétben úgysem látja senki, mi van rajtam. De Gyeowool szerint egy emlékezetes estén emlékezetes ruhában kell lenni, olyat kell felvennem, amit amúgy nem vennék, és úgy vélte, legalább ez is eltereli a gondolataimat minden másról.
Volt benne valami, tényleg nem foglalkoztam semmivel, és csak arra összpontosítottam, hogy mielőbb túl legyek a ruhapróbákon.
Gyeowool végül egy fekete, csipkés, mélyen kivágott ruhánál állapodott meg, ami kényelmes is volt, mégis szexi és fiatalos, amivel nem lógok majd ki a tömegből. Elégedetten mosolyogva nézett végig rajtam, majd ezután kezelésbe vette a hajamat és sminkemet is. Kicsit emlékeztetett ez az esemény arra, amikor Younggal készülődtünk arra a bálra, amit Hyunseungék szerveztek. Elfogott a nosztalgia, és az érzés, hogy ő nincs itt. Akkor sokkal lázasabban készülődtünk, de most valamiért nem igazán tudtam átadni magam ennek az érzésnek, hiába voltam kíváncsi. Mintha egy részem elhagyott volna, valamikor, régen.
Hagytam, hogy Gyeowool kiélje rajtam a sminkes és fodrász vágyait, és próbáltam jó arcot vágni hozzá.
Az este hamar eljött. Ő maga maradt a szokásos, bőrfelszerelésénél, de ezúttal fekete bőrszoknyát és egy hozzá illő bordó felsőt vett fel, szegecses nyaklánccal. Szőke hajzuhatagja lágyan omlott vállaira, és ezzel a kinézettel sokkal érettebbnek és komolyabbnak tűnt, mint valaha bármikor. A kislányos vonásai helyett most magabiztos nőként ácsorgott mellettem. Nem is gondoltam volna, hogy némi öltözék és smink így meg tudja változtatni az ember egész jellemét.
A helyszín, ahol fellépett Seonghwa bandája a belváros egyik népszerű bárja volt. Mi is beálltunk a kígyózó sorba, és elképedve néztem végig a visítozó, alig tizenéves lányokon. Kicsit így is kívülállónak éreztem magam, na, persze, nem a korom miatt, hanem mert el nem tudtam képzelni magamat, hogy így megőrüljek valakiért.
Egy bő fél óra után lassan mi is sorra kerültünk a kapunál.
- A jegyeket kérném – mondta a biztonsági őr, Gyeowoollal pedig egyből összenéztünk.
- Jegyeket? – Kérdeztük kórusban.
- A koncertjegyeket. A nélkül nem jöhetnek be.
- De minket maga az énekes hívott meg – felelte Gyeowool.
- Nyilván, ahogy mindenki mást is – mondta barátságtalan hangnemben az őr. – Kérem a jegyeket, vagy álljanak ki a sorból, még rengetegen be szeretnének jutni.
Láttam, hogy Gyeowool mindjárt elpattan és veszekedésbe fog keveredni, ezért félig elé léptem, hogy megakadályozzam a kitörését, és rávillantottam a legszebb mosolyomat az őrre.
- Akkor két jegyet szeretnénk kérni a koncertre.
Az őr szemforgatva irányított át a mellette lévő kollégájához, aki pillanatok alatt odaadta a jegyeket. Elővettem a pénztárcámat, és gyorsan kifizettem, majd megkaptuk a karszalagokat és már bent is voltunk.
- Megölöm ezt a gyereket – morogta magában Gyeowool, én pedig csak elnevettem magam.
- Úgy érzem, valaki kezdi megbánni, hogy eljöttünk.
Lesétáltunk a lépcsőkön, és csakhamar ott találtuk magunkat a tömegben. Szemben, jó pár méterre előttünk kiszúrtam a színpadot, jobbra pedig a bárpultot pillantottam meg.
Annyi ember volt, hogy azt hittem, meg fogok fulladni. Kezdtem úgy érezni, hogy ki fog törni rajtam a pánik, amit Gyeowool is észrevett.
- Ne mozdulj, mindjárt jövök – mondta, majd elindult a bárpult felé.
Én pedig csak ácsorogtam, és próbáltam úgy állni, hogy ne lökjenek fel, de a sok tinilány szinte rohanva vetette magát a tömegbe. Reméltem, hogy mi megelégedünk a hátsó sorokkal.
Szemeimmel megállás nélkül a színpadot pásztáztam, hátha megpillantom Seonghwát és még a koncert előtt el tudom kapni, de valószínűleg a színfalak mögött szórakozott a barátaival. Arra gondoltam, lehet, be van kamerázva a helység, és most rajtam nevet. Ha így volt, ha nem, biztos voltam abban, hogy amint találkozunk, kettőnk közül én fogok rajta nevetni.
 - Ne stíröld ennyire a színpadot, nem fogunk vele találkozni a fellépése előtt – bökött oldalba Gyeowool, majd a kezembe nyomott egy üveg alkoholt.
- Nem is néztem olyan feltűnően – mordultam fel. – Csak azon tűnődtem, hogyan fogunk a közelébe jutni, ha mindenhol ott vannak a biztonsági őrök – csóváltam meg fejemet, majd a kezemben lévő italra pillantottam. – Ez mi?
- Nem mindegy? Csak idd meg – nézett rám Gyeowool, majd bizonytalan arcom láttán hozzátette: - Sör. Egyébként, ha nem hülye Seonghwa, miután a tömeg nagy része lelépett, ő maga fog hátra invitálni. Ha nem, akkor át fogunk törni az őrökön.
- Hát rendben, én nem aggódom – vontam vállat, és beleittam a sörömbe.
Egyelőre ismeretlen előadóktól játszottak le dalokat. Főként pörgősebb, popposabb számokat, de akadt egy-két keményebb hangzású is. A tömeg őrjöngve kiáltozta vagy az együttes tagjainak a nevét vagy pedig a közkedveltebb dalok szövegeit. Ötletem sem volt, honnan van nekik ennyi energiájuk, de egészen lenyűgözőnek tartottam.
Gyeowool karon ragadott és elkezdett bevonszolni az emberáradat kellős közepébe. Tiltakozhattam volna, de őt ismerve esélyem se lett volna hátul maradni. Igazság szerint nem is bántam, ha már eljöttem és kifizettem a drága jegyet, akkor látni is akartam valamit belőlük. Ha másért nem, hát azért, hogy megfigyelhessem Seonghwát.
Lassan telt az idő, legalábbis annak tűnt, de a közönség egyre csak gyarapodott. Megállás nélkül furakodtak a többiek, egyre csak egymás nyakán lógtunk, de láthatóan ez csak engem zavart. Meg Gyeowoolt, aki előszeretettel könyökölte oldalba azt, aki elénk akart jönni.
Gyeowool többször is a bárpulthoz ment, és hozott inni. A harmadik sör után már kezdtem feloldódni, és elengedni magam. Nem éreztem a problémák súlyát magamon, sőt, úgy alapjáraton semmi sem érdekelt. Ott voltam egy ismeretlen banda koncertjén, és alig vártam, hogy láthassam őket. Nem hazudok, néha még én is a tömeggel hangosan kiabáltam az együttes nevét. Furcsa érzés volt, de meglehetősen jó. Vajon ilyen életem lehetne, ha nem lennék természetfeletti?
- Látod, nem kell ezt megtagadnod azért, mert az vagy, aki – bökött oldalba Gyeowool, mintha csak olvasott volna a gondolataimban.
Vajon tényleg így lenne? Eljöhetek koncertekre és jól érezhetem magam, akkor is, ha közben tudom, hogy másokat épp most ölnek meg és talán megmenthetném őket?
Nem tudom, hogy az alkohol hatására vagy a fáradtság miatt, de elvetettem ezt a gondolatomat, és egy hatalmas lepedőt húztam rá. A mai nap nem akartam erre gondolni. Most, amíg ott voltam, arra a pár órácskára ki akartam kapcsolni.
Egyszer csak elhalkult a zene, és elsötétedtek a fények, a tömeg pedig az eddiginél is hangosabb kiáltozásba kezdett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése