2020. április 28., kedd

40. rész

*Ajánlott zene: (G)I-DLE – Say no/Put it straight*
https://www.youtube.com/watch?v=uyyBdaSeIi0


Körülöttem mindenki ugrált és az együttes nevét kántálta, ahogy csak bírta. A várakozás, az izgalom, a pillanat, amit annyira vártak, teljesen lázba hozta a rajongókat. Szinte hallottam a felhevült szívdobbanásukat, már-már kézzel tapintható volt a belőlük áradó szeretet és őrület.
Valamiért mégsem tudtam azonosulni velük. Álltam a tömegben, és bár én is izgatott voltam, mégsem tudtam eszeveszetten tombolni.
Aztán felcsendült az első gitár húr, majd a következő pillanatban egy dob ütése vert visszhangot. Hirtelen mindenki elhalkult, és feszült izgalommal várakozott. Néhányan fel-felsikongtak a csendben, mások pedig egymásba kapaszkodva szorították a másik kezét, miközben megállás nélkül mosolyogtak, vigyorogtak.
Várakoztak. Már csak másodpercek választották el őket attól, hogy legnagyobb álmuk beteljesüljön, egy álom, amit régóta dédelgettek, amiről talán nem is hitték, hogy meg fog valósulni. És most ott volt előttük, egy karnyújtásnyira, és ahogy végignéztem a mellettem állókon, tisztán láttam arcukon, hogy egyszerűen képtelenek elhinni, hogy ez megtörténik velük. Arra gondoltam, az én álmom vajon micsoda? Abban a pillanatban semmit nem tudtam volna mondani, amire célomként tekintettem.
A srácok hivatalosan nem voltak még elismertek. Ugyan volt pár daluk és videójuk, amiket ők maguk írtak, vettek fel és osztották meg közösségi oldalakon, de valójában nem tartoztak egy zenei céghez sem, sőt, még gyakornokok sem voltak. Egyszerűen csak az egyetem mellett zenéltek, szabadidejükben, valahogy mégis rengeteg rajongót szereztek már maguknak, igaz, a legtöbben azon az egyetemen tanultak, ahol ők.
Éppen ezért nem igazán értettem, mire fel ez a lelkesedés. Még csak nem is híresek… Akkor miért kell ennyire megveszni? Egy híres embernél még megérteném, akihez szinte lehetetlen közel férkőzni, de őket bármikor meg lehetett keresni.
Gondolatmenetemet egy újabb gitárpengetés szakította félbe. El kellett ismernem, azért értettek a fiúk ahhoz, hogy fokozzák a hangulatot és az utolsó utáni másodperceket is meghosszabbítsák, még inkább fokozzák az izgalmat.
Aztán hirtelen felgyúltak a fények, és megpillanthattuk a tagokat a színpadot, akik egyből bele is csaptak a lecsóba. A rajongók egy emberként kezdtek el őrjöngve sikítozni, még hangosabban, mint eddig bármikor.
Gyeowoollal nagyjából a tömeg kellős közepén álltunk, de az előttem ugráló lányoktól nem sok mindent láttam. Seonghwa a színpad közepén állva énekelt, és ha jól láttam, az első sorban álló lányokkal még flörtölgetett is.
Annak ellenére, hogy nem csíptem se őt, se a többi tagot, egészen jól zenéltek. Még engem is elkapott a láz, és a tömeggel együtt énekeltem a dalokat, már amennyire tudtam. Életemben talán először éreztem magam igazán felszabadultnak. Annak, aki vagyok, annak, aki lehetnék, vagyis aki lehettem volna. Azokban a percekben úgy éreztem, ha nem lennék természetfeletti, akkor is tudnám élvezni az életet, és biztosan találnék valamit, ami engem is képes ennyire éltetni. Azt hiszem, most először értettem meg Sorát, hogy miért mindig olyan lelkes és hiperaktív. Ő igazán szerette az életét, és kihasznált minden alkalmat, amit csak tudott; úgy élt, ahogy neki megfelelt, és amihez éppen kedve volt.
Nekem erre sosem volt lehetőségem. Én mindig azt tettem, amit mások elvártak, és ami meg volt írva. Persze, Gyeowool is azt mondta, hogy azért, mert természetfeletti vagyok, még élvezhetem az életemet, de ő könnyen beszélt több száz év eltelte után. Ráadásul nekem más volt a képességem, és ha akartam volna, se tudtam volna minden hétvégén szórakozni menni, miközben tudom, hogy emberek halnak meg. Nem menthettem meg a világot, de ha volt már képességem, nem hunyhattam szemet felette, és nem tehettem úgy, mintha nem lenne.
A pergős dalok teljesen átjárták minden porcikámat, szinte a saját mellkasomban éreztem, ahogy dübörög a zene. A fiúk nem voltak szégyenlősök, és bátran beszélgettek a rajongóikkal egy-egy dal között. Irigyeltem őket, amiért ilyen lazán tudnak viselkedni vad idegenek előtt. Bármennyire is tagadtam, és nehezen vallottam be még magamnak is, valóban minőségi élményt nyújtottak. Nem gondoltam volna, hogy Seonghwa stílusa és személyisége mögött meglapul némi tehetség is.
Az idő egész gyorsan elröppent, és azon kaptam magam, hogy a fiúk bejelentik, hogy ez most már tényleg az utolsó daluk lesz, miután kétszer is visszatapsolták őket. A koncert nem tartott tovább egy óránál, amit még én magam is sajnáltam. Ha már kiadtam ennyi pénzt a jegyekért, és ha már tényleg belekóstolhattam a szabadságba, akkor szerettem volna egy kicsit tovább élvezni.
De sajnos az égiek sosem álltak mellettem, így miután a srácok előadták a ráadás számukat, végleg elhagyták a színpadot, és nem tértek már vissza, hiába várakozott és kiáltozott a tömeg még jó sokáig. Végül lassan, de oszladozni kezdett a közönség. Hosszú időbe telt, mire a színpadtér kiürült, és már csak a legkitartóbbak ácsorogtak ott.
Gyeowoollal mi is maradtunk, és egymásra néztünk. Seonghwa egyáltalán nem úgy tűnt, mintha fogadni akarna minket. Vagy direkt várakoztatott, vagy pedig el akart kerülni minket. Bármi is volt, nem örültem neki, és kezdtem a türelmemet elveszíteni.
A koncert végeztével az én szórakozásom is véget ért, és visszatértem az eredeti önmagamhoz. Nem volt több időm a szórakozásra. Bármennyire is hangzott ez szomorúan, nem engedhettem meg magamnak ennél több kiruccanást.
Gyeowool felé fordultam, és megköszörültem a torkomat. Most, hogy nem üvöltött a zene és én se énekeltem már, akkor éreztem csak, hogy a torkom fájdogál és a fülem is rendesen sípol. Zavaró volt, mert nem szerettem volna, ha bárki is meghallja a beszélgetésünket, ezért nagyon oda kellett figyelnem, hogy megpróbáljak ne üvöltve beszélni.
- Hogyan jussunk be a backstage-be? – Súgtam Gyeowool fülébe, aki hirtelen elrántotta a fejét. Nyilvánvalóan nem találtam el a megfelelő hangerőt, úgyhogy még halkabbra vettem magamat. – Nyilván nem a színpadon keresztül akarunk bemenni, pont ott, ahol a legtöbben látnak minket, ugye?
- Jelen esetben nem szeretnék én se feltűnősködni, szóval… irány a rendes bejárat.
Kézen ragadott, és elindultunk a kifelé haladó tömeg után. Azonban mielőtt felmentünk volna a kivezető lépcsőkön, Gyeowool élesen balra rántott. Arrafelé egy ajtót pillantott meg, ahol egy biztonsági őr állt - valószínűleg ezen az ajtón keresztül mentek be a srácok is a backstage-be.
Amint odaértünk, a biztonsági őr beállt elénk és távozásra invitált.
- Ne haragudjon, de beszédünk van Seonghwával, az énekessel. Ha nem enged be… - kezdte volna Gyeowool, de a biztonsági őr kicsinyesen elmosolyodott, és ismét arra kért, hogy távozzunk.
Gyeowool sóhajtott egyet, majd a következő pillanatban csak annyit láttam, hogy belöki az őrt az ajtón, és hátulról megragadva a nyakát addig szorítja, amíg az el nem ájul.
Gyorsan utánuk eredtem, és becsuktam az ajtót, hogy ne lássanak meg mások. Csak reménykedni mertem, hogy senki nem nézte éppen a biztonsági kamerákat.
- Elment az eszed? Meg is láthattak volna! – Néztem rá idegesen, majd a földön fekvő őrre. – Még hogy nem akarsz feltűnően viselkedni…
- Tudom, de nem volt kedvem már győzködni senkit. Utálom, ha szórakoznak velem – csóválta meg a fejét. – Seonghwa direkt nem szólt senkinek, hogy vendégeket vár. Azt akarta, hogy saját erőből jussunk be.
- Ebben igazad lehet – bólintottam, majd elindultunk a folyosón.
Egészen addig sétáltunk, amíg meg nem pillantottunk egy backstage feliratú ajtót. Azt hiszem, nagy mázlink volt, hogy más nem jött velünk szembe.
- Én fogok beszélni Seonghwával. Te pedig fedezz, hogy véletlenül se jöjjön majd be senki, oké?
Gyeowool bólintott, majd kopogtam. Válasz nem érkezett a bent uralkodó hangzavar miatt, így nem próbálkoztam másodszori kopogással. Egyszerűen csak benyitottam.
Döbbent tekintetek szegeződtek ránk. Az együttes tagjain kívül néhány lányt, és egy idősebb fazont is megpillantottam, akinek papírok voltak a kezeiben. Komolynak tűnt, ezért első gondolatom az volt, hogy talán szerződést ajánlottak fel a srácoknak.
 - Elnézést, de megkérdezhetném, hogy ti kik vagytok…? – Kérdezte az egyik lány, és fintorogva mért végig.
Figyelmen kívül hagytam a lányt. Seonghwa és a bandája, még ha egyetemre is jártak, úgy viselkedtek, mint a tizenéves gyerekek, így úgy gondoltam, bekeményítek.
- Húzás kifelé, most! Beszédünk van Seonghwával! – Néztem egyenesen a kanapén terpeszkedő fiúra, aki csak halkan nevetve megcsóválta a fejét.
- Mégis, hogy mersz így…? – Folytatta tovább a lány, de közbevágtam.
- Küldd ki a kis barátaidat, mielőtt bajuk esik! – Mondtam határozottan Seonghwának, majd a lányra néztem, aki ismét meg akart szólalni: - A nővére vagyok.
Ezzel talán sikerült oldanom a feszültséget, legalábbis az idős férfi mintha ettől megnyugodott volna. Talán azt hihette, hogy tényleg a nővére vagyok és Seonghwa engedély nélkül jött el koncertezni, én pedig itt vagyok, hogy elbeszélgessek vele.
A férfi biccentett egyet, felkelt, majd elhagyta a termet. Seonghwa végül intett a lányoknak és a csapattársainak, hogy menjenek ki nyugodtan, nem lesz baj. Kelletlenül ugyan, de végül távoztak. Gyeowool becsukta utánuk az ajtót, de ott maradt, hátha valaki megpróbálkozna bejönni.
- Nos… Remélem, nem akartál meglógni előlünk – fordultam felé, kedvesen mosolyogva, még mindig egy helyben állva.
- Eszembe se jutott. Itt vagyok, nem? – Tárta szét karjait nevetve. – Micsoda belépő volt. Akár a nővérem is lehetnél, de hála az égnek nem hasonlítunk egymásra.
- Nem is lenne szükségem egy ilyen puhapöcsű öcsire – forgattam meg szemeimet.
- Na, ez fájt a szívemnek – kapott színpadiasan mellkasához, majd ismét nevetni kezdett. – Láttam, hogy élvezted a koncertünket, úgyhogy nem kell megjátszanod magad. Egy egészen kicsit megkedveltél, ugye?
- Elismerem, jó zenét csináltok, de emberileg attól még egy senki vagy. Örülök, hogy ennyire vicces kedvedben vagy, de valóban fontos dologról kell beszélnünk. 
- Olyan hangulatromboló vagy – jegyezte meg, majd a hátam mögött álló Gyeowoolra pillantott. – Bár felettébb érdekel, egy embernek mégis minek testőr, aki ráadásul vámpír? Nem csípem a vámpírokat.
- Én meg az olyanokat, mint te – morgott rá Gyeowool.
- Nem a mi hibánk, hogy ellenségek lettünk – vont vállat Seonghwa.
- Dehogynem. Undorítóak vagytok egytől egyig.
Kapkodtam a fejem kettejük között, mégis miről beszélnek, végül a tekintetem Seonghwán állapodott meg.
- Aha. Szóval te egy vérfarkas vagy – állapítottam meg végül. Más különben miért utálnák egymást?
- Épp időben esett le, drága – vigyorogva nézett rám ismét Seongwha, majd tapsolt kettőt, hogy még inkább kifejezhesse iróniáját.
Arra gondoltam, vajon Gyeowool ezt eddig miért nem mondta? Talán neki is most vált egyértelművé? Mindenesetre ez most nem volt lényeges, de az, hogy Seonghwa vérfarkas volt, sok mindent megmagyarázott.
- Most már értem, honnan ered ez a hatalmas egoizmusod - válaszoltam.
- Igazad van, részben tényleg emiatt van ekkora arcom. Sármos vagyok, jóképű, a testem is kidolgozott, és mindemellett még természetfeletti is vagyok, akinek hatalmas ereje van. Még szép, hogy büszke vagyok erre és ezt ki is használom, különben mi másért kaptam volna ekkora áldást, tehetséget? – Nevetett fel ismét, és hajába túrt. Egy törölközővel megtörölte arcát, majd felkelt a kanapéról, és levette izzadt pólóját.
Szemforgatva fordítottam el a fejemet, nem véletlenül mutogatta magát.
- Remélem, nem hiszed, hogy le fogok hidalni tőled, vagy rosszabb, félni fogok.
- Ugyan, egy lányt sosem bántanék – fordult felém, és közelebb sétált, hogy inzultáljon.
Végül rá néztem, és alaposan végigmértem. Valóban jól nézett ki, de őszintén, nem hozott zavarba. Vagy legalábbis nem hagytam, hogy ő ezt lássa. Mert a fenébe is, melyik nő ne pirulna el kicsit is egy jó pasi látványától?
- De rólad még semmit sem tudok. Ki vagy te, hogy egy vámpírral összeállj?
Seonghwa felvett egy másik felsőt, majd vigyorogva visszaült a kanapéra.
- A legnagyobb rémálmod – jelentettem ki, mire hangosan felnevetett, hangosabban, mint az előbb.
- Édesem, a humorod elég bénácska. Vagy ez most fenyegetés akart lenni? – Nevetett megállíthatatlanul. – Nekem nincs mitől félnem, rémálmaim meg pláne nincsenek.
- Úgy gondolod? – Mosolyodtam el halványan. – Akkor hadd fogalmazzak másként: én vagyok a rémálmod.
- Te maximum csak olyan vagy, mint egy rémálom. Olyan ronda és ijesztő külsőleg – nevetett saját poénján.
Figyelmen kívül hagytam ezúttal is; hagytam, hadd szórakozza ki magát.
- Akkor harmadszor is megismétlem, és elmondom másként, hátha eljut a csöppnyi agyadig, ha már nem az eszedért szeretnek – léptem egy lépéssel közelebb hozzá. – Én-vagyok-a-Rémálom – ismételtem meg lassan, külön hangsúlyozva minden szót.
Seonghwa ismét nevetni kezdett, majd amint találkozott tekintetünk, lassan abbahagyta a nevetést. Arcán átfutott az értelmetlenség halvány szikrája, de továbbra is mosolygott. Zavartnak tűnt, így kaptam az alkalmon, és folytattam:
- A Rémálom. Tudod, akitől mindenki annyira fél, aki bárkit képes megölni akár egy csettintésre. Biztosan hallottál már rólam, igaz? Hiszen pont te lennél az, aki ne tudna egy ilyen fontos dologról?
Seonghwa arcáról egy pillanat alatt eltűnt a maradék mosoly, és az eddigi hanyag testtartása most feszült lett és ideges. Kihúzta magát a kanapén, és ajkát kissé beharapva nézett rám.
- Nos, úgy látom, most már figyelsz rám. Nagyszerű!
Közelebb léptem hozzá. Odahúztam egy üres széket elé, majd leültem rá. Kényelmesen keresztbe tettem lábaimat, bal karomat a szék karfájára helyeztem, amivel megtámasztottam fejemet. Rövid ideig Seonghwát méregettem, hogy érezze, pontosan az történik, mint kora délután az iskolában, amikor ő és a haverjai próbáltak nyomást gyakorolni rám.  
- Akkor rátérhetünk a tárgyra, ugye? – Olyan szélesen elmosolyodtam, ahogy ő az előbb. Seonghwa alig láthatóan nyelt egy nagyot. - Mesélhetnél végre erről a névtábláról nekem – mutattam fel az említett tárgyat. – Hol jártál pontosan tavaly november 26-án és 27-én?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése