2019. május 6., hétfő

6. rész


 
*Ajánlott zene: Taemin – Thirsty*
https://www.youtube.com/watch?v=MqLb1IgyLW8


Jongsukot az elmúlt időszakban szinte nem is láttam, de ez nem volt meglepő. Amióta kiderült a titka, nem igazán töltötte velünk az időt, két okból is. Az egyik, hogy Hyunseunggal most nem túlzottan jöttek ki, és ha lehet, kerülték egymást. Hyunseung valamelyest haragudott rá, hiszen legjobb barátok voltak, mégis eltitkolt előle egy ilyen fontos dolgot és ezzel veszélybe sodorta mindkettőjüket, és a klán hírnevét is. Jongsuk pedig szégyellte magát, függetlenül attól, hogy részben nem bánta meg döntését.
A másik ok pedig az volt, hogy mindezek ellenére Hyunseung hagyta, hogy Jongsuk elbúcsúzzon Woobintól, így az ideje legnagyobb részét vele töltötte. Próbálta felkészíteni magát, hogy hamarosan elszakítják szerelmétől és soha többé nem találkozhat vele. Újból meg fog halni, és egy ilyen gondolattal megbirkóznia nem volt könnyű.
Kifejezetten örültem annak, hogy Jongsuk talált rám, és ezzel a sütéssel kizökkentett a depressziómból. Nem beszéltünk semmi komolyról; ő nem próbált meg tanácsokat osztogatni, és kioktatni, hogy ne erőlködjek ennyire, én pedig nem faggattam arról, mit érez most Woobinnal kapcsolatban.
Egyszerűen csak próbáltuk jól érezni magunkat, hogy legalább azalatt az egy óra alatt ne gondoljunk a jelenlegi problémáinkra. Mert bár mások előtt azt mutattuk, minden rendben van, és jó úton járunk, valójában legbelül pont az ellenkezője zajlott mindkettőnkben. Jongsuknál ugyan más volt a helyzet, mindenki tudta, hogy nehéz időszakot él meg, de én… Én minden fájdalmamat lepleztem és úgy tettem, ahogy mások akarták: igyekeztem a jóra koncentrálni, még ha ez sokkal nehezebb is volt.

*

Aznap este nehezen jött szememre álom, és csak forgolódtam az ágyban. Túl sok gondolatom volt, és minden igyekezetem ellenére nem tudtam csillapítani az érzéseimet. Még ha nehezen is ment és úgy gondoltam, semmi értelme, akkor is próbáltam élettel megtölteni a mindennapjaimat, de végül minden ugyanolyan üres és csendes maradt.
Egész álló nap otthon lébecoltam, néha főztem vagy éppen sütöttem, de nagyrészt csak sorozatokat néztem, és hogy őszinte legyek, már ezeket is kényszerből tettem. Beültem a tévé elé, de valójában nem sok kedvem volt egy újabb drámákkal, humorral és sírással teli kavalkádhoz. Az egyetlen alkalom, amikor kimozdultam a házból, az Sora meglátogatása miatt volt, vagy nagy ritkán, amikor leugrottam a sarki boltba. Ugyanazokat a dolgokat ismételtem meg minden egyes áldott nap. Csak elteltek a napjaim, eseménytelenül, magányosan.
Arra gondoltam, hogy talán ez az, ami annyira nyomaszt, hogy ettől érzem annyira frusztráltnak magam. A képességem azt akarja, hogy emberként éljek és élvezzem az életemet, de én pont az ellenkezőjét tettem. Otthon ültem és csak várakoztam. Mindenki más rajtam kívül el volt foglalva, még Young is dolgozott, de én… Én csak úgy… voltam.
Nagyot sóhajtottam és visszaemlékeztem az elmúlt időszakra, amit itt Koreában töltöttem. Leszámítva azt a sok halált, és hogy tudok a természetfeletti létről, én csak elkezdtem egy iskolát, de végül abbahagytam a tanulmányaimat. Ezen kívül más nem történt velem.
- Vissza kellene mennem tanulni? – Tettem fel a kérdést félhangosan, majd átfordultam a másik oldalamra.
Őszintén, egyáltalán nem volt már kedvem a tanuláshoz, se ahhoz, hogy lakberendező legyek. Egykoron sok hiányosságom volt, mindenáron be akartam illeszkedni az emberek közé, keményen tanultam, és ugyanezt akartam folytatni itt Koreában is. Akkoriban ebben a szakmában találtam meg a mentsváramat, ez volt a kapaszkodóm, amiről úgy gondoltam, hogy majd kihúz a rosszból, és ez által képes leszek elmenekülni a szüleim elől.
De most… Most már nem akartam visszamenni az iskolapadba, egyáltalán nem akartam a tinédzserek értelmetlen problémáit hallgatni, és legfőképp nem akartam, hogy a tanárok papoljanak nekem az élet fontos tudnivalóiról, mert… mert se én, se a világ nem volt már ugyanaz.
Az elmúlt közel másfél évben teljesen megváltozott a valóságról hitt fogalmam, egyszerűen régebben minden más volt. Már nem az voltam, aki csak egy normális tini akart lenni, hanem mondhatni én magam voltam a valóság egy része. Nem akartam és nem is tudtam volna átlagos életet élni, mert nem erre voltam elhivatott.
Még ha régebben görcsösen kapaszkodtam abba, hogy ember legyek, csak egy átlagos valaki, átlagos problémákkal, mostanra eljutottam odáig, hogy felhagytam az örökös daccal és megbarátkoztam azzal, hogy nem vagyok átlagos.
Csak azt nem tudtam még, hogy akkor most mit kellene tennem?
Mert nem lehetek hétköznapi ember, ez tény. De mégis mit takar az, hogy természetfeletti vagyok? Miben lesz így más az életem? Egy vámpírnál még megértem, mert nekik megvannak a saját szabályaik, saját életvitelük, de nekem nincs ilyenem. Én jelen pillanatban egyedül vagyok a saját képességemmel, nekem nem kell a saját klánomat vagy csordámat irányítanom, nekem nem kell mások sorsa felett döntenem, én csak… én vagyok.
- Ez hihetetlen – nagyot sóhajtva fordultam át újból, és arcomat a párnába nyomva elnyomtam egy halk sikolyt.
Amikor levettem a fejemről, egy meglepett arcú Hyunseung állt az ajtóban.
- Ha nem ismernélek, most azt hinném, hogy a barátnőm őrült – csóválta meg a fejét egy félszeg mosollyal, majd becsukta az ajtót.
- Köszi, én is szeretlek – igazítottam meg kócos hajamat, és feljebb húztam a takarómat. – Épp szenvedtem.
- Igen, azt látom – halkan felnevetett, majd nekiállt kigombolni az ingjét. – Mi az, ami ennyire hihetetlen?
Volt valami szép és lenyűgöző abban, ahogy finom ujjai egyesével a gombokra fonódnak, majd elegáns mozdulatokkal kigombolja őket. Egy rövid ideig néztem, és arra gondoltam, ez is valami vámpír-trükk, amit csak ők tudnak. Végül levette az ingjét magáról, én pedig elfordítottam a fejemet, és felültem az ágyon.
- Nem tudok mit kezdeni magammal, az életemmel. Rájöttem, hogy nem vagyok ugyanaz, és nem is akarok már ugyanaz lenni, aki voltam. Nem akarok többet tanulni, legalábbis egyelőre biztosan nem. Viszont nem tudom, hogy mégis mit csináljak akkor – foglaltam össze röviden, majd a hátam mögé gyömöszöltem egy párnát, összefontam mellkasomon kezeimet, és ismét Hyunseungra pillantottam.
- Miért akarsz bármit is csinálni? Miért nem pihensz és próbálsz regenerálódni? Kimerített az elmúlt időszak, a képességed is pihen jelenleg, akkor miért akarsz bármit is tenni? – Kissé értetlenül pillantott rám, miközben kibújt a fehér trikójából és azt is a szék karfájára terítette, mint az ingjét.
- Mert megőrjít ez a semmittevés. Ettől csak még inkább úgy érzem, hogy bekattanok. Pihentem egy hónapot, az bőven elég volt. Így jelenleg olyan, mintha a múltban ragadtam volna, egyszerűen nem telik az idő, és így nem tudok tovább lépni. Ti is mind dolgoztok, nem vagytok velem a nap minden percében, nekem viszont nincs senkim rajtatok kívül. Nem beszélgetek másokkal, nincs kapcsolatom mással, és ez olyan… olyan…
- Bosszantó? – Fejezte be mondatomat.
- Az is. De inkább szomorú.
- Azt hiszem értem, mire akarsz kilyukadni. Egyedül érzed magad, és élni akarsz.
- Igen, pontosan. Itt vagyok egy ideje Koreában, mindig is imádtam ezt az országot, de hogy őszinte legyek, nem jutottam el addig, hogy fel is fedezzem, hogy részese legyek a kultúrának, az itteni életvitelnek.
- Tehát ki akarsz mozdulni, olyan dolgokat tenni, mint az itteni emberek, meg úgy általában az emberek. Ismerkedni, barátokat szerezni, élvezni az életet – fejezte ki egyszerűbben mondandómat, miközben kicsatolta övét, és a nadrágját is levette, majd a többi ruhája mellé hajtotta.
- Igen – bólintottam egy aprót.
- Akkor mire vársz? Élj egy kicsit. Rajtad áll, mit csinálsz – nézett rám ismét, majd befújta magát dezodorával.
- De nekem szabad ilyet? Emberek közé mennem és ismerkedni? Azt leszámítva, hogy vagy meghal az, aki megismer, vagy kiderül, hogy teljesen más, mint akinek mondja magát, nekem szabad? - Néztem rá keserűen, majd felhúztam térdeimet és átöleltem őket.
- Miért ne szabadna? Nem értelek. Ha vállalod ezt a kockázatot, ami ezzel jár, akkor miért ne szabadna?
Hyunseung végül az ágyhoz sétált, majd befeküdt mellém és egy puszit adott a fejemre. Az egyik kezét tarkója mögé tette, megtámasztva ezzel fejét, míg a másikkal hátamat kezdte simogatni.
- Mert természetfeletti vagyok. Nem mehetek emberek közé.
- Minseo, olyan butaságokat beszélsz – halkan nevetve megrázta a fejét, végül inkább felült és szemeimbe nézett. – Azért, mert van képességed, még mehetsz emberek közé. Tudod már kontrollálni, nem? Te és a képességed egyek vagytok, ha valami történne, segíteni fog. De nem fognak rád támadni, mert egyik természetfeletti se olyan hülye, hogy felfedje valóját. Nincs okod ilyenek miatt félni.
- Jó, de ez nem árt nekem? Mármint… természetfeletti vagyok, minek mennék emberek közé? Nem kéne nekem is ezzel kapcsolatosan tennem valamit, mint ahogy te intézed a vámpíros ügyeidet? És amúgy is… ember voltam, és hirtelen természetfeletti. Nem kéne valami átmenetnek lennie a kettő között?
- Édesem, túlbonyolítasz mindent. Azért, mert természetfeletti vagy, még nem kell olyan dolgokat művelned. Nekem van egy klánom, sok-sok vámpírral, ez azt jelenti, hogy én felelek értük, nekem ezért van több dolgom. Ezt fogd fel úgy, mint egy céget, ahol én vagyok a főnök, és az alkalmazottak a vámpírok. Mindenkinek megvan a maga feladata, amire megkérem, és időnként vannak kötelező gyűlések, de ezen kívül mindenki azt csinál, amit akar. Tudod te, hány vámpírom él szerte a világban? Hogy hányan élnek az emberek között, és hányaknak van olyan barátja, vagy barátnője, akinek nincs képessége? A természetfeletti nem azt jelenti, hogy más életet élsz, mint az átlagemberek. A természetfeletti azt jelenti, hogy van benned egy plusz energia, egy plusz adottság, amivel együtt kell élned, és ami miatt van más kötelezettséged is. Úgyis tekinthetsz rá, mintha kettős életet élnél.
- De ez nem fárasztó és kimerítő? Folyton hazudni másoknak, hazudni saját magadról?
- Az elején az, de nem nehéz. Végtére is, nem a teljes valódról hazudsz, hanem van egy részed, amiről nem beszélsz nekik. De az érzéseid, a gondolataid ugyanazok, az élmények, amiket átélsz velük, nem változik. Érted, miről beszélek? A természetfeletti világ és az emberi világ nem két egymás mellett élő világ, nem párhuzamosan léteznek, hanem egymásban élnek. Sőt, igazából úgy is vehetjük, hogy egy világ van, amiben több faj létezik: emberek, farkasok, vámpírok, angyalok, zombik, olyanok is, mint te. A különbség az, hogy a természetfeletti lények tudnak egymásról, de az emberek nem tudnak rólunk. És ne feledd azt se, hogy a természetfelettiek létszáma igen elenyésző, nem vagyunk olyan sokan, mint az hiszed. Pár száz millió a hét milliárd között, az nem sok.
Egy kis időre elgondolkodtam azon, amit Hyunseung mondott. Nekem még sosem jutott eszembe így tekinteni a dolgokra. Mindig azt hittem, hogy ez valami kiváltság, valami olyan, ami elsőbbséget igényel, de igazából nem. Ahogy Hyunseung is mondta, ez csak egy plusz adottság. Ettől még olyan életet élhetek, amilyet én akarok. Csak arra kell figyelnem, hogy ne áruljam el senkinek, hogy természetfeletti vagyok, és ha úgy adódik, akkor a kötelezettségemet teljesítenem kell.
- Neked nehéz volt vámpírrá válnod? Hogy élted meg mindezt? – Pillantottam rá, és visszafeküdtem a párnák közé, ahogy időközben ő is.
- Nem igazán emlékszem rá, tekintve, hogy már ezer éve volt – nevette el magát. – De akkoriban nem volt egyszerű. Az én időmben még csak elvétve volt egy-két ilyen képességgel rendelkező ember, akkor még nem léteztek ilyen szavak, hogy vámpír meg vérfarkas. Ha volt is, ezek kitalált mesék voltak, amikkel a gyerekeket rémisztgették.
Úgy tekintettem erre, mint egy örökletes betegségre, hiszen a családom is vámpír volt. Sokat vándoroltunk emiatt, sokat kellett bujkálnunk, és kerülni az embereket, kitapasztalni a dolgokat, hogy mi milyen hatással van ránk, mit ehetünk, mit ihatunk, mi árt nekünk, mi nem. Olyan volt ez, mint az őskorban az emberek: ők is elkezdték valahol, nekünk is el kellett. Csak nálunk a fejlődés gyorsabban ment végbe, mint akkor. Nekem is kellett néhány évtized, mire megbirkóztam a tudattal, hogy más vagyok, hogy különleges vagyok, de végül beletörődtem. Nem volt könnyű, de látod, már hosszú időt megéltem. De ne feledd, a vámpírok történelme, és talán a természetfelettié is valamikor akkortájt kezdődött, amikor én is az lettem, de neked már sokkal könnyebb dolgod van. Mi, természetfelettiek is fejlődtünk, és az emberek is sokkal nyitottabbak más kultúrákra, sokkal befogadóbbak, így mondhatni egyszerű velük élni.
- Értem. Szóval tényleg csak én látom ennyire bonyolultan a dolgokat?
- Igen, nagyon is – ölelt szorosan magához Hyunseung.
- Jó, de mégis mit csináljak? Ezt továbbra se tudom.
- Szerintem, amit te keresel, az egy munkahely. Miért nem mész abba a kávézóba, ahol Young dolgozik? Talán a legjobb barátnőddel elkezdeni egy új életet könnyebb lenne, nem?
- Igaz, de valami újat akarok, valami olyat, amiben ti nem vagytok benne, és ezt ne vedd sértésnek. Úgy akarok döntést hozni és cselekedni, hogy ti nem befolyásoltok, mert attól félek, ha ti ott lennétek a közelemben, akkor visszafognám magam, vagy arra várnék, hogy közbe avatkozzatok. Olyat akarok, ahol magamra vagyok utalva. Nem mellesleg, Young ki nem állhatja a főnökét, biztosan nem maradnék ott sokáig – Tettem hozzá nevetve.
- Rendben, ezt teljesen megértem – vigyorodott el Hyunseung – És valami olyan kellene, ahol emberek között lehetsz. Mit szólsz az étteremhez?
- Áh, kizárt. Az megterhelő lenne szerintem. Folyton túlórázni, fizikailag se bírnám, meg attól a meleg, párás, ételszagos levegőtől is rosszul lennék – csóváltam meg fejemet.
- Valami irodai meló? Egyik jó barátom a rendőrségnél dolgozik, tuti tudna neked valamit találni.
- Az az alakváltó rendőr? Nem akarok ismerős által bekerülni sehová. Valami olyat szeretnék, ahol kicsit kreatív tudok maradni, ahol vannak színek, mert imádom a színeket, elsősorban ezért akartam lakberendezést tanulni.
- Akkor… ezt valami ruhaboltban keresd szerintem.
- Ruhabolt… az végülis nem olyan rossz – gondolkodtam hangosan.
- Szerintem se.
- Akkor legyen ez. Holnap körbenézek majd a környéken – egy sóhajtás kíséretében elengedtem és lezártnak tekintettem ezt a témát. A mai napon nem akartam többé erre gondolni.
- Csak nyugodtan. Megnyugodott már a lelki világod? – Simított végig arcomon, majd lágyan megcsókolt.
- Meg, egy kicsit igen – mosolyodtam el.
- Annyira, hogy benne lennél egy varázslatos esti kalandban? – Kezével éreztem, ahogy benyúl a pólóm alá, én pedig csak halkan felnevettem, és magunkra húztam a takarót.
- Őrült vagy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése