2020. május 27., szerda

44. rész


*Ajánlott zene: The Rose – Sorry*


Gyeowool elindította az autót, és hazamentünk. Eléggé fáradtnak és kimerültnek éreztem magam a mai nap után, így szinte ruhástul zuhantam be az ágyba. Megállás nélkül forgott az agyam, újra és újra lejátszottam fejemben a mai beszélgetést.
Nem lepett meg, hogy Taemin állt minden mögött. Inkább az bosszantott, hogy hamarabb nem jöttem rá erre. Hiszen olyan egyértelmű volt az egész. Taemin sosem nyugodott bele abba, hogy vámpír lett, hogy ezáltal elveszett a képessége, és hogy a helyét én vettem át. Elszakították gyerekként a családjától és mellőzve kellett felnőnie. Ő csak egy vámpír volt a sok közül, holott ő lehetett volna leghatalmasabb lény a Földön. Hogy is nem gondoltam arra, hogy emiatt csinált mindent, hogy ez volt a végső célja?
Dühös voltam, amiért hagytam futni. Meg kellett volna ölnöm, amikor lehetőségem lett volna rá. Nem is értem, miért hittem abban, hogy meg fog változni. Még ha a testvérem is volt, nem kellett volna, hogy emiatt bízzak benne. Lehet, hogy egy család voltunk, de Taemin tönkretette mások életét, és ezt nem szabadott volna elnéznem neki.
Éles fájdalom nyílalt a szemembe, és emiatt a hátamra gurultam az ágyon fekve. Megdörzsöltem szemeimet, és mélyet lélegeztem.
A dolgok egyre csak bonyolódtak. Nem csak az, hogy Taemint kellett megtalálnom, hanem az is, hogy fogalmam sem volt, mennyi időm van még hátra. Nem tudtam, hogy anyukám átalakulása mennyire előrehaladott, hogy pontosan mennyire kell élőnek lennie, amíg a képessége vissza nem tér, és a helyzetemen az sem segített, hogy egy furcsa, eddig ismeretlen érzés kerített hatalmába.
Amikor Seonghwa ott ült velem szemben, és szinte teljesen megfélemlítettem, a lehető legjobb érzéssel töltött el. Úgy éreztem, uralkodhatok felette, hogy bármit megtehetek vele, és ha arra fordult volna a helyzet, meg is kínoztam volna, hogy kiszedjek belőle minden hasznos információt. Úgy éreztem, hogy bármikor, ha ilyen helyzetbe kerülök, képes lennék megtenni akárkivel ugyanezt. Mindezt azért, hogy nekem könnyebb és egyszerűbb dolgom legyen. Képes lettem volna bántani őt, és másokat is, mert azt akartam, hogy féljenek, hogy tudják, én irányítok, hogy én döntök a sorsuk felett. Ha csak egy pillanatra is, de elfogott a hatalomvágy, és bármennyire is volt jó érzés, megrémisztett.
És ami ennél is rosszabb volt, hogy Taemin és én nem sokban különböztünk. Mindvégig úgy véltem, Taemin rossz, hiszen sokakat becsapott, átvert és megölt, a saját érdekeit tartotta szem előtt, mindig a szerint cselekedett. De őszintén, én nem ezt tettem? Talán nem öltem meg annyi embert, és talán én igyekeztem megmenteni minél többjüket, de ugyanúgy én is átvertem és hazudtam másoknak, csak azért, hogy nekem jó legyen. Azt se tartottam kizártnak, hogy ha arra kerülne a sor, a szeretteim érdekében én is megölnék ártatlanokat. Valójában Taemin és én nagyon is ugyanazok voltunk, csak egyelőre én tagadtam, hogy rosszra is tudnám használni a képességemet.
A szemembe ismét fájdalom nyílalt, mintha lángra kaptak volna. Amikor a tükörbe néztem, fekete színben tündököltek. Nyoma se volt az eddigi szürkéskék színnek. Vajon ez a romlás jele lenne? Vajon ezek az apró jelek arra utalnak, hogy ha nem vigyázok, könnyen elveszíthetem az önuralmamat és letérhetek a jó útról? Vagy mindez már elkezdődött?
Bármi is volt, tudtam, hogy ennek előbb vagy utóbb véget kell vetnem. Az idő a nyomomban loholt, minél előbb pontot kellett tennem a dolgok végére, mielőtt túl késő lenne.
Így hát hosszú perceken keresztül csendben tűrtem a fájdalmat, azt az égető érzést a szememben, ami lassan az egész testemet átjárta, egészen addig, amíg enyhülni nem kezdett. Nem szólhattam senkinek, mert úgysem érthették volna meg. Azt tettem, amit elvártak tőlem, és ennek következében szép lassan elhagytam önmagamat.
Odakint már világosodott, amikor sikerült elaludnom.

*

Délután ébredtem csak fel. Az egész lakás kongott az ürességtől, és ez valamelyest elszomorított. Szerettem volna Younggal egy jót beszélgetni, vagy Eungyeollal viccelődni, és természetesen jó lett volna Hyunseung védelmező karjaiba bújni, de egyedül voltam. Még Gyeowoolt se láttam, pedig neki is örültem volna annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban sokat lógtunk együtt.
Felsóhajtottam, és nem tudtam, mit kezdjek magammal. Annak ellenére, hogy lett volna ezerféle elintéznivalóm, most szerettem volna valami hétköznapi dologgal foglalkozni. Filmet nézni vagy vásárolni, esetleg csak úgy sétálni. Kinézve az ablakon erősen havazott, így az utóbbitól el is ment a kedvem. Biztosan hideg lehet odakint.
De megszoktam már, hogy hiába nem akarok valamit, azt úgyis meg kell tennem. Mindig ilyen életet éltem, mindig úgy cselekedtem, ahogy másnak jó volt, és nem úgy, ahogy nekem megfelelt. Ez most sem volt másképp.
A telefonom a következő percben megcsörrent. Jongsuk volt az.
- Szia. Hogy vagy? – Érdeklődtem, és hátradőltem a kanapén.
- Szia. De örülök, hogy felvetted – hadarta gyorsan, én pedig alig bírtam követni. – Tudom, hogy pofátlanság ilyet kérni tőled azok után, hogy az utóbbi időben volt pár incidens köztünk, de nem tudnék mástól ilyet kérni. Szóval csak azt szeretném, hogy át tudnál jönni? El kell mennem itthonról, és nem hagyhatom egyedül Woobint.
 - Ó… persze, szívesen megyek. Mikor menjek?
- Hát úgy körülbelül most kéne.
- Rendben. Összeszedem magam, és indulok is.
Letettük a telefont, én pedig kénytelen voltam felöltözni, és kimenni a hidegbe. Nem örültem neki, de talán jobb volt, mint otthon egymagamban üldögélni.
Nem kérdeztem Jongsukot, hová kell mennie, úgysem kötötte volna az orromra. Majd elmondja, ha akarja.
Bő egy óra múlva már Jongsuk lakásán voltam. Pont akkor nyitotta ki az ajtót, amikor éppen kopogtam volna. Valószínűleg hallotta, hogy megérkeztem.
 -Szia, ismét – mosolyodtam el.
- Szia. Gyere csak be – állt félre az ajtóból, majd beléptem. Ő maga már fel volt öltözve. – Hyunseung hívott, hogy valamiben segítenem kell, így el kell rohannom. Normális esetben egyedül hagynám Woobint, de egyrészt nem tudom, meddig leszek távol, másfelől az utóbbi időben tartok attól, hogy esetleg lebuktunk és meg fognak találni minket, és megölik Woobint, és…
- Oké, Jongsuk, lassíts. Nem bírlak követni – nevettem el magam, miközben levettem a kabátomat. – Nem gond, szívesen vigyázok rá. Amúgy is unatkoztam.
- Köszi. Woobin alszik, evés után van, szóval nem kell semmit se csinálnod, csak itt lenni. Nyugodtan tévézhetsz, olvashatsz, főzhetsz, meg bármi, csak annyi a kérésem, hogy ne hagyd el a lakást.
- Rendben, azt hiszem, ez nem fog gondot okozni. De… mi lesz, ha felébred Woobin?
- Addigra itthon leszek.
- De azt mondtad, nem tudod, meddig leszel távol. Mi van, ha mégis megtörténik?
- Nos… a hűtőben találsz némi húst. Add neki oda, ha éhes lesz, és mindenképp hívj fel.
- Rendben – bólintottam.
- Akkor szia.
Elköszönt, és már el is tűnt. Olyan gyorsan futott el, és veszett el az alakja a havazásban, mintha csak egyet pislantottam volna.
Becsuktam az ajtót, levettem a cipőmet is, és nagyot sóhajtottam. Nem tudtam, melyik a rosszabb, hogy otthon vagy itt unatkozom. Azt hittem, lesz valami különleges feladatom, de úgy néz ki, marad a nyomasztó csend és magány.
Elgondolkoztam, hogy vajon mi történhetett, hogy hirtelen minden vámpír felszívódott, de nem különösebben érdekelt. Ha történt is valami a nagyvilágban, idővel tudni fogok róla, vagy már réges-rég tudnék. De jelenleg nem akartam a világ bajaival foglalkozni. A saját fájdalmammal és magányommal akartam törődni, azzal, hogy ne legyek ennyire cseszettül szomorú és depressziós. Hiába volt meg mindenem, nem éreztem jól magam a bőrömben, és most el akartam merülni ebben a fájdalomban. Legalább érezzem, hogy élek, hogy még én irányítok, és nem haltak ki az érzéseim.
Óvatosan bújtam beljebb a lakásba. Nagyjából már ismertem a lakás különböző részeit, de még sose voltam rendesen körbe vezetve. Kicsit félve lépdeltem a nappaliba, majd onnan a konyhába. Nem akartam udvariatlannak tűnni és azt a látszatot kelteni, hogy mindent aprólékosan átvizsgálok, habár egyedül voltam és ha Jongsuknak lett volna rejtegetni valója vagy nem bízott volna bennem, biztosan nem hagyott volna magamra. Mégis, kicsit feszülten éreztem magam, hogy csak így itt hagyott, anélkül, hogy ismerném a lakás minden négyzetcentijét.
Mivel megszomjaztam, főztem magamnak egy teát. Kellett egy kis idő, amíg megtaláltam a poharakat, a cukrot és a citromlevet. Igyekeztem nem nagy zajt csapni, nehogy Woobint felébresszem. Leültem az asztalhoz és a teát kortyolgatva azon gondolkoztam, mégis mit csináljak az elkövetkezendő pár órában. Nem akartam egy helyben ülni és malmozni, így végül arra jutottam, csak nem lesz nagy probléma, ha esetleg körbejárok és megnézem a lakás többi részét.
Felkeltem, és halk léptekkel indultam felfedező útra. A lakás nem volt túl nagy, és sok ajtót sem láttam. Az első, ahová benéztem, az a fürdőszobába vezetett. A lakáshoz képest sokkal nagyobbnak tűnt, mint elsőre gondoltam volna, ráadásul sokkal modernebbnek látszott a konyhához és a nappalihoz képest. Tettem egy kört bent, majd a következő ajtóhoz léptem.
Ez egy aprócska szoba volt, könyvespolcokkal és régies tárgyakkal megrakva. Valószínűleg Jongsuk itt tarthatta azokat a számára fontos dolgokat, amiket megőrzött és sok időt megéltek. Szerettem volna jobban megnézni és megtapogatni ezeket a tárgyakat, de Jongsuk engedélye nélkül nem mertem beljebb menni, mert ha a végén eltörök valamit, akkor cserébe biztosan eltöri a kezem.
A harmadik szoba is körülbelül akkora volt, mint az előző, azonban itt már gyerekjátékok terültek el szanaszét a földön. Papírlapok, színes ceruzák, mesekönyvek, építőkockák, játékautók és még sorolhatnám. Elmosolyodtam, ahogy elképzeltem, hogy Woobin itt ücsörög és tologatja a kisautókat. Mennyi boldog emlék köthette ide Jongsukot, ebbe a kis aprócska szobába… Hány meg hány évet tölthettek itt, ketten játszogatva, miközben az idő elrepült és egyikük sem változott. Végül nagyot sóhajtva visszacsuktam az ajtót.
Mindig, ha eszembe jutottak, összeszorult a szívem. Még ha Jongsuk nem is cselekedett helyesen, folyton azt éreztem, hogy meg kell mentenem őket és segítenem kell rajtuk. Annyira szánalomra méltóak voltak és annyira tragikus volt a kapcsolatuk, hogy bármit megtettem volna értük, csakhogy végre boldognak lássam őket, tisztán, felhőtlenül, árnyak nélkül.
Felsóhajtottam és megráztam a fejem. A következő ajtóhoz léptem és benyitottam. Woobin volt odabent, a hálószobában. Az ágyban feküdt, háttal nekem, nyakik betakaródzva és halkan szuszogott. Eszembe jutott a beszélgetésünk, és hogy arra kért, mentsem meg, tegyem őt valahogyan élővé. El se tudtam képzelni, hogy mennyire szenvedhetett mélyen, belül. Mi van, ha nem tudok segíteni neki és ki tudja még mennyi ideig így marad? Vagy mi van, ha meghal, mielőtt bármit is tehetnék? Meg tudna bocsátani nekem? Meg tudnék magamnak bocsátani? Úgy szerettem volna újból beszélgetni, megnyugtatni őt is és magamat is, mondani neki valamit, bármit, csak hogy tudja, nincs elszakadva tőlünk, a világtól. Fogalmam sem volt, mit fogok kezdeni velük, és ahogy teltek a napok, egyre inkább kezdtem kétségbe esni.
Visszacsuktam az ajtót, és visszanyeltem a könnyeimet. Kezdtem azt érezni, hogy jobb lett volna otthon maradnom, mert itt most csak még több fájdalom telepedik rám, és a lelkem csak nehezebb lesz.
Ahhoz képest, hogy a lakás nem volt nagy, az ötödik ajtóhoz léptem, és nyitottam ki. Meglepődve tapasztaltam, hogy ez a pincébe, vagy legalábbis lefelé vezet. Sötét volt odalent, és nem tudtam, mennyire szabadna nekem ott kutakodnom, de úgy voltam vele, hogy mivel még csak alig fél óra telt el, Jongsuk nem mostanság fog hazaérkezni, így nem származhat abból bajom, ha lemegyek és teszek odalent egy kört.
Megkerestem a kapcsolót, majd felkattintottam azt, így fény borult a lépcsőkre és lent a helyiségre is. Kissé félve, enyhe görccsel a gyomromban, de lebotorkáltam az alagsorba. Első ránézésre nem láttam semmi különöset; úgy nézett ki, mintha egy kisebb műhely lenne lent. Különböző szerszámokkal ellátott polcok sorakoztak a fal mellett, némelyeken még lekvárt és egyéb savanyúságokkal teli befőttes üvegeket láttam. De ahogy jobban körbenéztem, akkor pillantottam meg a két hatalmas nagy fagyasztót, és a szürke orvosi asztalt, ami mellett megannyi orvosi szerszám, kés és még ki tudja mik hevertek.
Elszörnyedtem és kirázott a hideg. Mégis mi a fenét művel itt Jongsuk? Úgy értem, tudom, hogy Woobin zombi és sokszor nyers húst eszik, de… tényleg itt tárolja az élelmét? Persze, hol máshol tárolná, de mégis… két ilyen nagy hűtőszekrény minek kell? Ugye nem…? Na, és a boncasztal… Tényleg… saját maga darabolja fel neki a húst? Vagy mást szokott itt művelni? Egyáltalán akarom én ezt tudni?
A földbe gyökeredzett a lábam, és megsemmisülve álltam perceken keresztül egy helyben. Nem igazán tudtam, miért lepődtem meg ezen ennyire, hiszen teljesen rendben volt, hogy valahol tárolnia kell az élelmet, de mégis… A tudat, hogy Jongsuknak ezt kell tennie, hogy ő egy közeli barátom és úgy néz ki ez a pince, mintha egy pszichopata gyilkos csapdájába estem volna…
Még a gondolatomat se tudtam befejezni, mert az ajtó megnyikordult odafent. Odakaptam a tekintetem, és egy magas alakot pillantottam meg.
Woobin felébredt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése