2020. június 18., csütörtök

47. rész

*Ajánlott zene: Jonghyun – Let me out*


Amikor hazaértem, még mindig üres volt a lakás. Csak álltam az ajtóban, és a sötétségbe révedtem. Mindent a csend ölelt körbe, még az óra ketyegését se hallottam, ahogy a percek tovaszállnak. Senki sem várt rám és ez valamelyest megrémisztett. Vajon ezt fogják érezni a többiek is, ha én nem leszek? Vagy ez az érzés állandósulni fog, ha már ők nem lesznek? Még ha folyton attól is féltem, hogy valamelyiküket elveszítem, csak most döbbentem rá, hogy ez mennyire fájdalmas érzés. Hogy ez talán már nincs is olyan messze.
Beljebb sétáltam, és felkattintottam a villanyt. A sötétség elillant, és fényesség borult a nappalira. Milyen gyorsan el lehet űzni a sötétséget… A fájdalommal ez vajon miért nincs így? Miért van az, hogy a rossz dolgok sokkal tovább tartanak és elviselhetetlenek? Miért van az, hogy a boldogságot olyan nehéz megkaparintani? Hiába küzdünk foggal-körömmel, hiába adunk bele mindent és áldozatot hozunk, a boldogságnak mindig csak egy töredékét kaphatjuk meg. Miért? Miért nem lehet a boldogság is állandó? Miért kell annyira küzdeni érte és miért olyan törékeny?
Nem akartam semmi mást, csak végre boldog lenni… Igazán boldog lenni. Nem aggódni feleslegesen, nem félni attól, hogy mi fog a nyakamba zuhanni. Egyszerűen csak szerettem volna a barátaimmal, a hozzám közel állókkal jól érezni magamat. Nevetni, mosolyogni, szórakozni, élni. Felhőtlenül. Gondtalanul. Miért olyan nagy kérés ez?
Felsétáltam a szobámba, majd megálltam a tükör előtt. Hosszan elidőztem magamon. Néztem a vonásaimat, az arcomat, a testtartásomat. Megfakultam. Egyáltalán nem láttam önmagamat. Azt a személyt, aki akkor voltam, amikor idejöttem. Még ha szörnyű is volt a sorsom, nagy reményekkel kezdtem bele az új életembe, és még ha a világ teljesen más is lett, mint amilyennek hittem… már nem találtam önmagamat. Nem voltak céljaim, nem voltak álmaim, és a néha megkapott boldog pillanatok sem tettek teljessé.
Valami hiányzott. Itt voltam, de közben mégsem. Haladtam az árral, mert azt kívánták, sorban teljesítettem a rám bízott feladatokat, úgy cselekedtem és reagáltam, ahogy az elvárt volt tőlem, de a lelkem… a lelkem, a lényem valahol félúton lemaradt. Elhagytam valahol. Hogyan tudnám mégis visszaszerezni azt, aki voltam? Vagy már soha nem is lehetek ugyanaz az ember? Tudom, hogy mindenki változik, tudom, hogy a világ is változik, de az már réges-rég nem jó, ha valaki teljes személyisége megváltozik.
Nem éreztem jól magam. Nem itt volt a helyem. Most legalábbis nem itt kellett volna lennem. Úgy éreztem, máshová tartozom, hogy a sorsom máshová szólít. Vajon Woobin ötlete megoldás lesz erre a problémámra? Vajon minden úgy fog alakulni, ahogy elterveztük?
Felsóhajtottam, és megdörzsöltem arcomat. Közelebb léptem a tükörhöz, szemügyre véve arcom minden apró részét. Nem voltam önmagam. Bármi is lesz ezek után, meg kellett próbálnom, különben ennek az állapotomnak sosem lesz vége.
De vajon hibás vagyok? Vajon túlságosan kapzsi lennék és telhetetlen? Miért nem elég nekem az, ami most van? Egy komoly kapcsolat, remek barátok, lakás, iskolai végzettség, munka… Erre vágynak az emberek, nem? Azt mondják, ez elég a boldogsághoz, de nekem miért nem? Mi az, ami ennél is több? Mi az, ami igazán boldoggá tudna tenni? Hiszen bármit megtehetek. A képességem határtalan, akkor meg mégis miért? Mi az, ami ennyire tönkretesz?
Tele voltam kérdésekkel, de a válaszokat, mint mindig, most sem találtam. Vajon létezik egyáltalán erre válasz és megoldás? Vagy már annyira megkeseredett és romlott lennék, hogy nem lehet megmenteni?
Megráztam a fejem, és hajamba túrva az ágyamra dőltem. A plafont néztem, az apró repedezéseket a falon. Arra gondoltam, hogy az ember bármikor meg tudja változtatni a külsejét. Ha nem vagy megelégedve az alakoddal, ezerféle módszert találhatsz arra, hogyan veszíts néhány kilót, vagy ellenkezőleg, hogyan szedj fel párat. Ha a stílusoddal nem vagy megbékélve, rengetegféleképpen öltözködhetsz, befestheted és levágathatod a hajad, a sminkkel pedig akár az egész arckifejezésedet átalakíthatod. Sőt, a mai világban, ha nem akarsz nő vagy férfi lenni, akkor plasztikai és különböző műtétekkel a teljes nemedet megváltoztathatod.
De mi van, ha az ember a személyiségével nincs megelégedve? Ha önmagát gyűlöli? Ha az egész lényétől megszabadulna? Nem csak attól, hogy túl hiszékeny, naiv, vagy hogy túlságosan erőszakos, esetleg nehezen tanul. Hanem azt, aki. Hanem minden olyan tulajdonságát gyűlöli, legyen az jó vagy rossz, amitől azzá lesz, aki. Mi van, ha azt a vért utálja, ami benne folyik?
Mi van… Mi van, ha azért utálom magam, mert én én vagyok?
Ezen lehet változtatni? Van más megoldás azon kívül, hogy elfogadom és megtanulok ezzel együtt élni? Mi van, ha nem ezt akarom tenni? Milyen megoldás létezik erre?
Csak feküdtem az ágyamon és hagytam, hogy a saját érzelmeim felemésszenek. Hagytam, hogy minden menjen a maga útján, és szép lassan elpusztítson. Talán így véget vethetek a szenvedésemnek?

*

Másnap reggel, amikor felkeltem, még mindig mozdulatlan volt a lakás. Hiányoztak a reggeli zajongások, amikor arra ébredtem, hogy Young hangosan nevetgél, vagy éppen Hyunseung és Jonghyun ölik egymást valami miatt. Hiányzott az élet, a vidámság, a melegség… Most minden olyan hideg és néma volt. Bár ez csak egy átmeneti állapotnak tűnt, én mégis úgy éreztem, már semmi sem lesz olyan, mint régen. És ez elől menekülni akartam.
Lementem a nappaliba, ahol szerencsére összefutottam Hyunseunggal. Szó nélkül bújtam hozzá, ő pedig szorosan magához ölelt.
Ez volt az első alkalom, amikor úgy éreztem, hogy már az ő ölelése se nyújt vigaszt. Hiába éreztem karjait magamon, hiába éreztem a belőle áradó szeretet, egyszerűen nem ért el a lelkemig, a szívemig. Falat emeltem magam köré, hogy megvédjem magam a rám váró fájdalmaktól. Úgy éreztem, hogy ezzel elárulom őt, mert míg folyamatosan elzárkóztam előle, neki nem szóltam erről. Úgy tettem, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.
Szélesen rá mosolyogtam és adtam egy puszit a szájára. Ő csak játékosan beletúrt hajamba, és elmélyítette csókunkat.
Bárcsak mindig minden ilyen tökéletes maradhatna…
- Hyunseung… Lehetne egy kérésem? – Pillantottam fel rá.
- Persze, mondd csak.
- Nem szeretnél elvinni megint repülni? Meg szeretném nézni odafentről a naplementét.
- Hmm… Végül is, nincs semmi akadálya. Bár kicsit veszélyes, de megoldhatjuk.
- Köszönöm.
Ismét elmosolyodtam, és még szorosabban öleltem magamhoz.
Még csak nem is sejtette, hogy talán ez lesz az utolsó közös programunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése