2014. július 14., hétfő

19. rész

*Ajánlott zene: B.A.P – One shot*
https://www.youtube.com/watch?v=bA6W2AjUuC0


Teljesen lefagytam, amint megláttam Chanyeolt. Ott guggolt a saját halott teste mellett, és csak nézte, elkeseredett arccal. Majd rám emelte tekintetét, a könnyáztatta, fájdalomtól eltorzult tekintetét, és nem tudtam, mit kéne csinálnom. Meghalt, amit még ő sem fogott fel, meghalt és mindezt nem tudni, miért.
Nem bírtam megmozdulni. Az a kétségbeesett nézése, a fényt vesztett szemei letaglóztak és összefacsarták a szívem… Hogyan fogom megmondani Sorának, hogy meghalt a barátja?
Hirtelen valaki megragadta a kezem és kirángatott a tömegből. Fogalmam sem volt, ki az, és hogy hová visz, de amint egyre inkább elhaltak mögöttünk a szirénák hangjai, tudtam, hogy segíteni akar.

Leültetett egy padra és csak hosszas percek után szólalt meg.
- Jól vagy?
A megmentőmre emeltem a tekintetem és csak akkor jöttem rá, hogy ki az. Lee Jongsuk. Már kezdtem hiányolni, mert az elmúlt napokban nem láttam őt errefelé, pedig mit meg nem adtam volna a társaságáért. Nem mintha olyan jól ismertük volna egymást és az egyetlen egy beszélgetés, ami lezajlott köztünk, az sem volt olyan kellemes, mégis ő volt az, akivel ezen a borzalmas helyen képes lettem volna beszélgetni. 

Felsóhajtottam, és megráztam a fejem. Ekkor egy üveg vizet tolt elém, amit nem tudom, honnan szerzett, de szükségem volt rá. Úgy éreztem, mintha a torkom kiszáradt volna és ellepte volna a sivatag.
- Nem fair, hogy már másodszor sietsz a segítségemre – jegyeztem meg leginkább azért, hogy meggyőződjem arról, nem ment el a hangom. 
- Mindig a közeledben vagyok, még akkor is, ha nem veszed észre. Ez a feladatom – rántott vállat, majd zsebre dugta kezeit. – Mi történt?
- Azt mondtad, mindig a közelemben vagy, akkor tudnod kéne, nem? – kérdeztem kissé lekezelő hangnemben, de Jongsuk nem vette magára.
- Igen, tudom, hogy az a srác kizuhant az ablakból, de én a te véleményedre vagyok kíváncsi és a háttér információkra, amiket valószínűleg csak te tudsz megállapítani.

Újból ránéztem, majd tekintetem végigjárattam a környéken. Körülbelül egy utcával arrébb lehettünk a kollégiumtól. 
- Valaki kilökte az ablakból Chanyeolt.
- Chanyeolt? Várj, te ismerted őt?
- Igen, mondhatni. 
- Oh… részvétem – most először éreztem némi együttérzést a hangjában, ami meglepett. Csak egy vállrándítással feleltem.
- Kezdem megszokni, hogy az összes ismerősöm szép sorban meghal körülöttem… De sokkal jobban aggódom Soráért.
- Sora? Ő ki?
- Hyunseung nem mondta el? Ő a barátnőm, Nayoung húga, aki…
- Ki az a Nayoung? 
- Aish, komolyan! Tényleg nem mondta el vagy csak ennyire lyukas az agyad? Mindegy. Röviden Sora miatt jöttem ide, mert meg kell védenem. Ő kért meg rá, hogy derítsem ki, mi folyik itt. Sora pedig Chanyeol barátja volt. Vagyis inkább csak alakulóban volt a kapcsolatuk. A héten ismerkedtek meg… én hoztam őket össze.
- Hoppá. Na, ez szívás. Sajnálom – felelte ismét, majd helyet foglalt mellettem. Noha hangján nem éreztem, hogy tényleg sajnálná, arcán tisztán láttam, hogy átérzi a helyzetem.
- Jut eszembe… Sora hol van? Úristen! Mi van, ha Sora még bent van a kollégiumban? Úristen, még ott lehet a gyilkos! – az ijedség pillanatok alatt elöntött, és egyből fel is pattantam, de mielőtt visszaindulhattam volna, Hyunseung jelent meg.
- Ne aggódj, Sora már kora reggel hazament. Biztonságban van – odalépett hozzám, majd szorosan megölelt és egy puszit nyomott a fejemre. – Te jól vagy?
- Fogjuk rá. A kollégiumban van valami hír?
- Jonghyun és Eungyeol ott vannak, elvegyültek a zsaruk között, hátha többet tudnak meg, de ahogy hallottam, mindenki balesetre gyanakszik. A fiú, vagyis Chanyeol szobatársa szerint kizuhant az ablakból, amikor épp kinyitotta.
- Akkor nyitotta ki? Biztos, hogy nem.  Ahhoz túlságosan is friss és tiszta volt a levegő. Az az ablak már legalább öt perce nyitva volt, ez holtbiztos – ráztam meg a fejem – Valaki kilökte.
- Szerintem nehezen lehet eldönteni, hogy akkor nyitották ki vagy öt perce. Elég hülye ez a hely, nehezen szellőznek a szobák – szólt közbe Jongsuk, mire szúrós szemekkel néztem rá.
- Te most megkérdőjelezel engem?
- Nem, csupán csak biztosra akarok menni – rántotta meg a vállát.
- Szerinted akkor ki tehette?
- Mondjuk a szobatárs? Elvégre is ő lakott Chanyeollal, és ő mondta, hogy kizuhant az ablakból. 
- De miért tette volna? 
- Mondjuk… féltékeny volt rá? Lehet, neki is bejött Sora és így akarta eltüntetni az útból.
- Nem, ez hülyeség. Ez a leghülyébb dolog, amikor valaki ilyet tesz féltékenységből.
- Persze, hogy az, de ne felejtsd el, Chanyeol egy tizenhét éves tinédzser, gondolom a szobatársa is akörüli lehet, ilyenkor pedig nehezen tudnak uralkodni az érzelmeik felett. 
- Jó, ebben van valami. De te nem láttad a srác arcát. Teljesen magába roskadt, azt se tudta, mi történik körülötte. 
- Lehet, hirtelen felindulás volt. Vagy… véletlenül kilökte az ablakból, bár ezt nem tartom valószínűnek. 
- Ha ki akarta lökni, akkor azt csak úgy tehette, ha Chanyeol az asztalon állt, mivel az ablakok előtt ott az asztal, amin igen nehezen lehet átesni. De mivel Chanyeol elég magas, ezért nem hiszem, hogy neki szüksége lett volna arra, hogy felálljon az asztalra, és ablakot se mosott, ahogy láttam. Véletlenül nem tudott kiesni, de ezzel mindannyian egyetértünk. Ha pedig szándékosan tették, akkor valaki olyannak kellett tennie, aki sokkal nagyobb darab nála. A szobatársa pedig nem az.

Elengedtem Hyunseungot, majd visszaültem Jongsuk mellé a padra. Hosszas másodpercek teltek el, amíg mindketten átgondolták, amit mondtam, végül Hyunseung szólalt meg:
- Szóval úgy gondolod, a tettes egy férfi volt?
- Hogy fiú vagy lány, azt nem tudom, de az biztos, hogy természetfeletti volt. 
- Miből gondolod? – kérdezte Jongsuk.
- Abból, hogy amikor megnéztem a pulzusát, ugyanolyan hidegséget éreztem, mint az első áldozatnál.

A két srác összenézett és ötletük sem volt, mit kéne tenni. És az egészben ez volt a legdühítőbb: a tehetetlenség. Mit kezdjünk a meglévő bizonyítékokkal? Hogyan kapjuk el a tettest? Hogy néz ki? Egyáltalán tud alakot ölteni vagy láthatatlanul lézeng még most is a kollégiumban? Mégis milyen lény, milyen képessége van, és miért teszi ezt? Hogyan tudnánk megállítani, hogyan tudnánk kapcsolatba lépni vele? Semelyikünk sem tudta, merre kéne elindulnunk.
- Azt hiszem, én visszamegyek a kollégiumba és megnézem, mi a helyzet – állt fel a padról Jongsuk.
- Rendben. Ha végeztetek a srácokkal, gyertek el hozzám és mindenről számoljatok be.

Jongsuk csak bólintott, majd hátat fordított és zsebre dugott kézzel elsétált. Amint eltűnt az alakja, Hyunseung rám nézett és felém nyújtotta a kezét.
- Gyere, menjünk haza! Itt egyelőre nem sokat tudunk tenni és neked is jobb lenne, ha most távol lennél ettől a helytől.
Megfogtam Hyunseung kezét, és engedtem, hogy felsegítsen, majd a nem messze lévő autóba beültessen. Nem sokat beszélgettünk a hazafelé vezető úton; én akarva-akaratlanul is a gondolataimba mélyedtem, Hyunseung pedig hagyta ezt. Úgyse tudott volna ellene tenni, nekem pedig mindenféleképpen ki kellett találnom és fel kellett készülnöm arra, hogyan fogom elmondani Sorának, hogy meghalt a barátja. Reméltem, hogy Young majd tud segíteni ebben, de a Sors ma sem állt az oldalamra.
Mikor megérkeztünk az otthonunkhoz, és beléptünk az annyira imádott nappaliba, Young ott ült a kanapén Sora társaságában…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése