2015. február 14., szombat

49. rész


 
*Ajánlott zene: VIXX - Error *



   Óráknak tűnt, mire visszaértünk Szöulba, Hyunseung lakásához. Nem igazán szóltunk egymáshoz útközben; én kicsit ideges voltam, Hyunseung pedig nyilván haragudott rám. Mivel nem akartam feszülten visszamenni, úgy gondoltam, ideje lesz megbeszélni a dolgokat.
- Sajnálom, hogy nem mondtam el – feleltem, mikor az autóval már az utcánkban voltunk. – Nem akartam hazudni neked, tényleg. Jongsuk csak szerette volna elmondani valakinek, ami már olyan régóta nyomasztotta. 
- Tudom, Minseo, tudom. Nem rád haragszom. Az bánt, hogy nem volt velem őszinte. 
- El akarta mondani, de egyszerűen nem tudta.
- Tudom, és nem is ez a baj, hanem az, hogy akkor nem mondta el. Akkor kellett volna ezt tennie, amikor megtette. Vagy még előtte. 
- Hyunseung, ha elmondja, akkor megpróbálod megakadályozni, és ő ezt akarta a legkevésbé. Pontosan tudja, hogy hibázott, és ha tehetné, ha tudja, milyen következményekkel jár, akkor nem így cselekszik. Vagy legalábbis megpróbál más módot találni, hogy visszahozza Woobint. Te is tudod, mennyire szerette. Nem törődött volna bele soha az elvesztésébe. Ezért is féltem őt annyira, hogy mi lesz, ha ismét elveszíti. Jongsuk össze fog roppanni.
- Tudom, tudom… - mondta kissé elkeseredetten, majd befordultunk az udvarra, és leállította az autót, ám egyikünk sem szállt ki. – De akkor is. Hogy volt képes annyi embert megölni? Én azt hittem, barátok vagyunk, és… annyi titka van így is. Ha valakivel, hát velem őszinte lehetne.
- Hyunseung… nem lehet, hogy inkább magadra haragszol, semmint rá? – kérdeztem, mire értetlen pillantással fordult felém. - Azért vagy dühös, mert annak ellenére, hogy barátok vagytok, és jobban ismered bárki másnál, képes volt ezt megtenni. Tudtad, mennyire szerette, tudtad, hogy nem fogja ennyiben hagyni, valahol legbelül tudtad, hogy vissza fogja hozni őt. És mégsem akadályoztad meg. Hagytad őt elmenni, hogy kidühöngje magát, és remélted, hogy nem fog bekattanni. Márpedig pontosan ez történt, megőrült Woobin hiányától, és megölt egy csomó embert, és te most szembesültél ezzel. Nem voltál mellette, hogy segíts, pedig szüksége lett volna rád, és emiatt magadra haragszol. Ugye így van?
- Én… azt hiszem, talán igazad van – válaszolta egy sóhajtás után, és fáradtan a kormányra dőlt. Megsimogattam hátát, miután közelebb csúsztam hozzá, ő pedig rám nézett. – Azt hiszem, hibát követtem el, amikor elengedtem olyan lelki állapotban. Talán ha mellette vagyok, mindez nem történik meg. Ez az egész az én hibám. Ha kiderül mások előtt és Jongsukot megbüntetik, az az én hibám lesz. 
- Azért ne okold magad ennyire. Ki tudja, mi történt volna, ha mellette vagy. Lehet, ugyanúgy bekövetkezik. Nem tudhatod. Bármi is lett volna, az nem számít. A most a fontos. A mostani helyzetet kell helyrehozni. 
- Mire gondolsz?
- Jongsukra. Te nem láttad őt, ahogyan én. Még mindig szereti Woobint, és bármekkora teher számára, hogy figyelnie kell rá, nem fogja tudni elengedni. Hyunseung, nem hagyhatjuk, hogy Woobin ismét meghaljon, ugyanakkor ez az állapot sem maradhat! – most én voltam az, aki felsóhajtott, és hátradőlt az ülésen. Hyunseung felemelkedett a kormányról, és teljes testével felém fordult. – Én megígértem neki, hogy valahogyan élővé varázsolom Woobint. Én olyat ígértem neki, ami sosem fog bekövetkezni. Jongsuk bízik bennem és reménykedik, és innentől kezdve várni fogja a napot, amikor elé állok, és megmondom neki, hogy meg tudom tenni. A lehetetlent ígértem neki, és ő hisz ebben a lehetetlenben. Ezek után pedig nem közölhetem vele, hogy bocs, haver, mégsem fog menni. 
- Azzal csak még jobban összetörnénk. Sőt, mi több, ha Woobin ismét meghal, ő utánamegy, márpedig ezt nem hagyhatjuk. 
- Most mégis mit fogunk csinálni?
- Nem tudom. De egyelőre tegyük félre az ő helyzetüket, most Soráét és a kollégiumét kell megoldani, rendben? Amint ezt lezártuk, visszatérünk erre, oké?
Válaszul csak bólintottam, majd egy csók után mindketten bementünk a lakásba.

*

Sora rettenetesen maga alatt volt. Csak ült a nappaliban a kanapén, egy bögre forró csokival a kezében, és meredt előre, a semmibe. Még Eungyeol szavaira, érintéseire sem reagált, ami igazán kétségbeejtő volt, főleg úgy, hogy közel két órája meg sem moccant.
Mielőtt Sorát kezelésbe vettem volna, a többiek nagyjából elmondták, mi is történt pontosan. Hyorint felgyújtották, és Sora sikítására csődült oda mindenki. Hogy ki tette ezt, és vajon Sora mit látott, arról már senki nem tudott semmit. Hyorin nem sikoltott, egy hangot nem adott ki, egyszerűen csak némán elviselte, ahogy porrá ég. A testéből nem maradt semmi, csak egy üvegnyi fekete hamu. Mintha ott helyben elhamvasztották volna. Ami nekem az egészben furcsa volt, hogy nem gyulladt ki a szoba; az ép és egészséges maradt. Még a függöny vagy az ágynemű sem perzselődött meg, vagy a talaj és a szekrények sem lettek kormosak. Csak Hyorin teste. Ez pedig csak egyre engedett következtetni: a gyilkosunk megint lecsapott és biztos, hogy természetfeletti. Elhatároztam, hogy megnézem a helyszínt, bár felesleges volt, mert semmi újat nem tudtam volna meg, a szoba hőmérséklete pedig biztos hidegebb lett volna, mint mindig, amikor gyilkosság történik.
Megkértem a többieket, hogy hagyjanak minket kettesben, ők pedig így is tettek. Leültem Sora mellé, és hosszú percekig csak az arcát figyeltem. Erőt kellett vennem magamon, hogy ne pityeredjek el. Rossz volt ilyen állapotban látni őt, és ha arra gondoltam, hogy megígértem Nayoungnak, hogy vigyázni fogok rá, összeszorult a szívem, mert egyre jobban úgy éreztem, nem vagyok képes ehhez tartani magamat. Sora meggyötört volt, szemei vörösek a sok sírástól, arca sápadt és beesett. Tekintetéből sütött a szomorúság, a mérhetetlen fájdalom és az, hogy odabent már nem igazán él.

Megfogtam a kezét, majd megszorítottam azt, de nem reagált. Ujjai hidegek voltak és merevek. El se tudtam képzelni, min megy keresztül. Először a nővére, utána Chanyeol, az újdonsült barátja, és most Hyorin, a szobatársa… mit vétett, hogy ezt érdemli? Még csak tizenhét éves. Hogy képes mindezt elviselni és nem megőrülni? Azok után, amiken keresztül ment, ő nem kísérelt meg öngyilkos lenni, pedig elfogadható lett volna tőle. Nem, ő egyszerűen még itt volt, és noha nem volt most teljesen magánál, nem adta fel. Pedig ha valakinek, hát neki joga lett volna. Hogy bír ekkora kínnal a lelkében élni?
- Sora… - szólítottam meg halkan, de továbbra sem mozdult. Bal kezemmel lassan végigsimítottam arcán, többször is, majd hátratűrtem a haját, de még mindig semmi. Ezután mindkét kezemmel megfogtam arcát és kényszerítettem arra, hogy felém forduljon. Találkozott pillantásunk, de az övé még mindig üres volt.
- Figyelj, Sora… Tudom, hogy ez most nehéz neked, és hogy Hyorinnal barátnők voltatok, de… - De? Mégis mit kellett volna mondanom? Hogy ne csinálja ezt? Ne forduljon magába? Tegye túl magát ezen, és hogy idővel jobban lesz? Ezek csak mind értelmetlen és jelentéktelen szavak. Persze, idővel tényleg kevésbé fog fájni, de az nem most van és mivel alig pár órája veszítette el Hyorint, nyugodtan gyászolhatott. – Sajnálom, szívem. Részvétem.

Magamhoz öleltem, és ez olyan érzés volt, mintha egy jégtömböt szorongatnék. Nem ölelt vissza, de könnyei ismét folyni kezdtek; ruhám a vállamnál egyre nedvesebb lett. Nem akartam, hogy sírjon, de jelen helyzetben ez azt mutatta, hogy még mindig képes érezni.
- Nem tudom, mit kéne mondanom, drágám – engedtem el, és ismét az arcába néztem. – Itt vagyok melletted, mindannyian itt vagyunk, és még ha most ez nehéz, és fájdalmas, és úgy érzed, nem bírod elviselni, akkor se add fel. Szeretünk nagyon.

Sora nem válaszolt. Fejét elfordította, és ezúttal a kandallóban lobogó tűzre figyelt. Ijesztő volt őt így látni, és fogalmam sem volt, mit mondjak. Ha rám nem hallgat, ha én nem tudom megtörni, akkor aztán minden hiába.
- Sora… tudom, hogy nem most kéne erről beszélnünk, de… fontos tudnom. Tudnom kell, mert így legalább sikerülni fog elkapni a gyilkost. Segítesz nekem, ugye? Tudom, hogy te is meg akarod találni, és ha valamit tenni akarsz a barátaidért, akkor az az, hogy megakadályozzuk, hogy még egy ilyen eset bekövetkezzen.

Továbbra sem felelt, de nem is vártam mást. Tudtam, hogy hallja és érti, amit mondok, így inkább folytattam:
- Sora… láttad a gyilkost? Amikor kinyitottad az ajtót, és megpillantottad Hyorint… láttad? Ott volt még?

A válasz csak egy apró fejrázás volt.
- Értem. Láttad őt távozni? Láttál valami furcsát, mondjuk, ahogy elsuhan egy árny, vagy meglebben a függöny? Esetleg nem érezted úgy, hogy kissé hideg van?

A válasz csak egy újabb fejrázás volt.
- És… Hyorinnal kapcsolatban sem láttál semmit? Miért nem sikoltott? Miért nem tett semmit? Meg volt kötözve? Vagy be volt ragasztva a szája? Milyen volt az arckifejezése, le tudnád írni nekem?

A válasz megint csak egy fejrázás volt.
- Semmi különlegeset nem érzékeltél? Egészen biztos? Sora, bármit láttál, hallottál, éreztél, muszáj elmondanod. Csak így segíthetsz.

Ezúttal a fejrázás elmaradt. Helyette lassan felém fordult, könnyáztatta arccal, de tekintete már nem volt üveges, mint korábban. Egyszerre mintha visszatért volna önmagához, és most kezdte volna el feldolgozni, mi is történt. Végül zokogva felelt:
- Bent voltam a szobában, Minseo. Én… bent voltam a szobában.

Hirtelen nem tudtam, mit kéne mondanom. Átfutott rajtam a rémület és egy furcsa, fullasztó érzés. Úgy hasított belém, mint a villám és képtelen voltam kiűzni magamból.
- Mi történt, Sora? – kérdeztem, de hangom távolról jött, mintha nem is én lettem volna. 
- Nem én tettem, Minseo. Ugye elhiszed? – két kézzel kapaszkodott vállamba, és kétségbeesetten, könyörögve bámult arcomba alig két centiméterre. Úgy beszélt hozzám, mintha ő ölte volna meg Hyorint, és erről nem csak engem, hanem magát is meg akarta győzni. Nem értettem, miért hiszi ezt, hisz semmi oka sem lett volna bántani. Hyorinnal már óvódás koruk óta barátok voltak, és voltak annyira idősek, hogyha valamelyikük megbántotta a másikat, akkor nem megsértődött, hanem megbeszélték a nézeteltéréseiket. – Nem én voltam. Nem én tettem.
Megfogtam a kezét és megszorítottam azt. Ez volt az a pillanat, amikor rájöttem, miért fél ennyire és miért viselkedik így. Szemmagasságba emeltem a tenyerét, és megvizsgáltam a kezét.
Az ujjain égési nyomok voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése