2013. július 24., szerda

22. rész

*Ajánlott zene: Henry – Trap*


- Jézusom, Minseo, minden rendben? – Young hangja távolról érkezett. Először csak haloványan érzékeltem, majd egyre erőteljesebben hatolt át a sötétségen keresztül, végül szinte olyan volt, mintha a fülembe kiáltana. A fekete falak leomlottak körülöttem, és minden kivilágosodott.
   Kinyitottam szemeimet, és Young aggódó arcával találtam szembe magam. Hideget éreztem magam körül és csak ekkor jutott el a tudatomig, hogy a padlón fekszem. Lassan ülő helyzetbe tornáztam magam, és körbefuttattam tekintetem a konyhában és a törött tányér darabjain.
- Mi történt? – kérdeztem halántékomat masszírozva, ugyanis fejem rettenetesen sajgott, lüktetett. Talán esés közben verhettem be.
- Azt hiszem, elájultál – mondta idegesen – Hallottam egy csattanást, és mire kiértem, a földön feküdtél. Jól érzed magad?
- Öhm… fogjuk rá. Meddig voltam… kiütve?
- Talán egy-két percig. De mit csináltál?
- Nem tudom… Csak szúró fájdalmat éreztem a bal lapockámnál és… nem tudom – próbáltam visszaemlékezni a történtekre, majd megmozgattam vállaimat – Ssszh, ááá – rándultam össze a fájdalomtól, mely ismét belenyilallt az említett testrészembe – Rohadtul éget!
   Young felpattant, majd a hátam mögé ült, és felhúzta a pólómat.
- Öh… Tudsz róla, hogy tiszta vörös a bal vállad? – pillantott rám, mire nagyokat pislogva meredtem vissza.
Young segítségével nagy nehezen lábra álltam, és igencsak össze kellett szorítanom fogaimat, hogy ne üvöltsek fel. A tükörhöz sétáltam, hogy jobban szemügyre vehessem én is.
- Nem lehet, hogy ez akkor történt, amikor az igazgató…? – kapott egy söprűt a kezébe, hogy összeszedje a tányér darabjait.
- Nem, mert itt nem ért hozzám – haraptam ajkaimba a fájdalomtól – Tudod mi ez? Ez a múltkori rémálmom lenyomata.
- Múltkori? Amikor az a valaki a hátadba karmolt? – csodálkozott, és a hűtőhöz sétált, majd egy jeges tasakot vett elő. – De az miért csak most jött ki? Eddig mindig másnap jelent meg, most meg… pár nap késéssel? Ennek van így értelme?
- Nem tudom, de ha jobban szemügyre veszed, látni lehet, hogy néhány helyen egy picit sötétebb, ami olyan, mintha egy kézlenyomat lenne – átvettem tőle a jeget, majd lefeküdtem a kanapéra, és a hátamra tettem.
- Min, én komolyan aggódom miattad – ült le mellém – Baromi rossz előérzetem van ezzel kapcsolatban. Muszáj lesz valami megoldást találnunk, mert ez így nem mehet tovább.
- Tudom – csak ennyit bírtam felelni, ugyanis a fáradság olyan hirtelen tört rám, hogy abban a pillanatban el is aludtam.

*

   Reggel a szokottnál korábban keltett Young, hogy le tudjak zuhanyozni iskola előtt. Kész kínszenvedés volt eljutni a fürdőig és letusolni. A lapockám nem fájt annak ellenére, hogy még vörösebb volt, mint előtte lévő nap, de a fáradság még mindig ólomsúlyként nehezedett rám. Úgy éreztem, hogy az éjszaka nem aludtam egy szemhunyásnyit sem, és ezen a reggeli frissítő fürdés sem segített.
   Az iskolába érve Taemin egy hatalmas vigyorral az arcán köszöntött és meg is jegyezte, hogy úgy nézek ki, mint egy zombi. Érdeklődött afelől, hogy miért nem voltam iskolába, de sikeresen kihúztam magam egy „nem éreztem jól magam” válasszal. Ennyiben hagyta a dolgot, és nagy örömmel újságolta, hogy beszélt Nayounggal és azt mondta, hétfőn már jönni fog. Taemin annyira hiperaktív volt, hogy alig bírtam követni, még szerencse, hogy pénteken mindössze kettő óránk van, ami közös.
   Ez a nap valahogy különösen lassan telt, és alig vártam már, hogy megszólaljon a nap végét jelző csengő, pedig még csak a harmadik óra vette kezdetét. Bevágódtam a leghátsó padba, előpakoltam a könyveimet, a fejemre húztam a kapucnimat, majd elterültem az asztalon. Azonban nem sokáig aludhattam nyugodtan, ugyanis az előttem ülő lány megkocogtatta a vállamat.
- Minseo, itt a tanár – suttogta, én pedig kelletlenül ugyan, de felültem.
   Az álmosság egy pillanat alatt kiment a szememből, amikor megláttam a tanár mellett Hyunseungot. Mint legelőször, most is egy fekete nadrágot és egy fehér inget viselt, szőke haja kócosan terült el fején, mogyoróbarna szemei komolyságot tükröztek, ugyanakkor olyan fényesen ragyogtak, mint égen a csillagok. Bőre világosabb volt, mint a hó, melyen vérvörös ajkai teljesen kitűntek.
   Levegőt is elfelejtettem venni, és amikor tekintetünk találkozott, mint akit fejbe ütöttek egy kalapáccsal, teljesen elkábultam. Ugyan ez csak egy futó pillanatig tartott, de több volt mindennél. A szívem hevesen kezdett verni, és arcomat elöntötte a pír. Hirtelen úgy éreztem, mintha felforrósodott volna körülöttem a levegő, ugyanakkor mintha az idő megállt volna.
   Nem tudtam, miért érzek így; ez valami olyan lenne, amit ezelőtt még sosem éreztem egy fiú iránt sem, vagy megint az a kapcsolat, ami legelőször létrejött közöttünk? Bármelyik is volt, jó érzéssel töltött el. Sajnos nem sokáig úszhattam ebben a mámorban, mert a fáradság ismét erőteljesen tört rám. Szemeim majd leragadtak, én pedig nem utasítottam vissza: visszadőltem az asztalra és csakhamar elszundítottam.
   Hyunseung szinte mindegyik óránkon jelen volt, gondolom azért, mert ő kapta meg az osztályunk felügyeletét. Igazából ötletem sem volt, hogy ez mennyiben segíti elő a halálesetekkel kapcsolatos nyomozásukat, de biztos megvolt a saját tervük. Számomra egyértelmű volt, hogy nem a diákok közül teszi ezt valaki, hanem az igazgató áll minden mögött, azonban ők ezt nem tudhatták. Volt egy olyan érzésem, hogy ők nem a gyilkost keresték, hanem azt, hogy ki lesz a következő áldozat. Ez is jó taktikának látszott, bár voltak afelől kétségeim, hogy a több ezer diák közül megtalálják a következőt.

*

   Nagy megkönnyebbülést jelentett számomra, amikor néhány órával később véget ért a napom. Nagyot sóhajtottam, és alig vártam, hogy végre hazamehessek, és kialudhassam magam. A fáradság miatt nyúzottnak és kedvtelennek éreztem magam, ráadásul a lapockám is kezdett megint fájni.
- Nem gondolod, hogy nem az iskolában kéne aludnod? – hallottam meg egy hangot magam mellett, miközben a szekrényembe pakoltam be a tankönyveimet. Ijedtemben ugrottam egyet, és megfordultam. Hyunseung állt mögöttem. Egy pillanat erejéig rámeredtem, és amint megláttam gyönyörű arcát, elakadt a lélegzetem, de amilyen gyorsan jött, ugyanolyan gyorsan illant el. Az álmosság nem akart távozni belőlem, és a közelségétől, hogy alig egy méterre van tőlem, ingerültté váltam.
   Nem foglalkoztam vele, csak vettem egy nagy levegőt és lenyeltem a megjegyzését. Semmi kedvem nem volt társalogni, pláne nem vele. Valahogy a közelében mindig máshogy viselkedtem, nem tudtam az érzéseimet kontrollálni.
- Tudod, ide a legtöbben tanulni járnak, és rengetegen vannak, akik ilyen magas színvonalú iskolába akarnak bekerülni, erre te itt fecsérled az időd. Tudod, hányan lennének szívesen a helyedben? – folytatta, és tudtam, hogy direkt viselkedik ilyen ellenségesen. Hogy a múltkori eset miatt vagy szimplán azért, mert ilyen a természete, nem tudtam volna megmondani. És tulajdonképpen nem is nagyon érdekelt.
   Elpattant valami a fejemben; az idegesség hirtelen úrrá lett rajtam és becsapva a szekrényajtót, megfordultam és szembenéztem vele. Szemeim szikrákat szórtak, és ha ölni tudtam volna velük, most már bizonyosan holtan feküdt volna előttem.
- És ez olyan hatalmas bűn? Esetleg luxus megkérdezni, hogy miért aludtam végig az összes órámat, már egyből le kell támadni a másikat? Most úgy őszintén. Szerinted miért csináltam? – tartottam egy másodperc szünetet, és már szólásra nyitotta volna a száját, de elnémítottam – Mondd, nehezedre esik megkérdezni, hogy miért vagyok fáradt vagy mi történt, amiért az éjjel nem aludtam, és úgy nézek ki, mint egy mosott szar? Ilyen egyszerű kérdések nem jutnak az eszedbe, mi? És akkor még te vagy az, aki másokat csak úgy kioktat. Ugyan már! – keltem ki magamból, de nem érdekelt, hogy okkal vagy ok nélkül kiabálok vele. Egyszerűen… csak kitört belőlem és jó érzés volt kiadni magamból.
- Miért nem aludtál az éjjel? – tette fel a kérdést, és karjait összefonta mellkasán. Arca nyugodtságot tükrözött, egyetlen izma sem rándult meg, semmi érzelmet nem tudtam leolvasni róla és ez csak még jobban feldühített.
- Szerinted pont neked fogom ezt elmondani? Hagyjál már, kérlek! – kaptam magamra a táskámat, és süllyesztettem a zsebembe a szekrény kulcsát.
- Menj szépen haza és aludd ki magad! – mondta nemes egyszerűséggel.
- Hogy mi? De… mii… ehh… - köpni-nyelni nem tudtam hirtelen. A vérnyomásom már az egekben volt, és ezzel a kijelentésével, ha lehet, csak még ingerültebbé tett - Hogy merészeled? Mit parancsolgatsz itt nekem, hm? – egy lépést tettem fel, remélve, ezzel meghátrál vagy legalább valamiféle érzelmet kimutat, de nem történt semmit. Továbbra is csak állt előttem, és engem nézett, rezzenéstelenül. Volt egy olyan érzésem, hogy egyfelől direkt cukkol, de hogy mi oka volt erre, az rejtély maradt előttem is – Egész életemben megfeleltem másoknak, azért küzdöttem, hogy mindenki elfogadjon, de tudod mit? Hogy ne legyél ez alól te is kivétel, megteszem, amit kérsz – azzal hátat fordítottam neki és elfutottam.
   Rettenetesen mérges voltam, szinte már tajtékzottam az idegtől. Egyrészt azért, mert fáradt voltam és ilyenkor mindenre érzékenyebb vagyok, másrészt pedig nem szerettem, ha vad idegenek utasítgatnak. Tudtam, hogy nem jó tanácsnak szánta ezt, vagy ha annak akarta, akkor félresikerült, mert a hanghordozásából egyáltalán nem ez jött le. A viselkedése teljesen azt mutatta, hogy csak szórakozik velem, hogy okot keres, amivel felzaklathat, márpedig ezt nem néztem jó szemmel, főleg nem egy olyantól, akit nem is ismerek. De talán a leginkább az készített ki, hogy szimplán a közelsége ilyen reakciót váltott ki belőlem. Egyáltalán nem akartam vele kiabálni; ilyen helyzetekben mindig nyugodt tudok maradni és ezzel a nyugodtsággal szoktam „csatákat” nyerni. De ő volt az egyetlen, aki kifordított önmagamból csupán azzal, hogy ott állt mellettem és beszélt hozzám. És ez megrémisztett. A rémület pedig olyan cselekedetekre készteti az embert, amit józan ésszel nem tenne meg.
   És én mellette képtelen voltam józanul gondolkodni, képtelen voltam saját magam felett uralkodni, ettől pedig úgy éreztem, hogy legyőzhetővé válok.
   Ha pedig legyőzhetővé válok… akkor nem tudom megmenteni a szeretteimet…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése