2014. május 6., kedd

10. rész

Ajánlott zene: Kim Bokyung - Don't think you're alone
https://www.youtube.com/watch?v=zoGKYg0X2kw


- Be kell költöznöd a kollégiumba – hangja szinte ostorként csattant az arcomba. Először elkerekedtek szemeim, és értetlenül néztem Hyunseung arcát, aki továbbra is attól félt, hogy amit mond, az teljesen ki fog borítani. És jól gondolta.
- HOGY MI?! – még én is meglepődtem saját felkiáltásomon, de ez tisztán tükrözte meglepettségemet és nemtetszésemet. – Hogy kérhetsz tőlem ilyet?!
   Egyenesen tajtékzottam a dühtől és ereim szinte kidagadtak nyakamon, ahogy próbáltam visszafogni idegességemet és nem nekiesni Hyunseungnak. Hyunseung elhúzta a száját, és igyekezett nem még jobban felidegesíteni.
- Sejtettem, hogy nem fog tetszeni, de…

- Hát jól sejtetted! Mégis hogy gondoltad ezt? Én nem fogok kollégiumba menni! Jézusom, te elmebeteg vagy?! – kiabáltam továbbra, és felpattantam az ágyról. Mellkasom előtt összefontam karjaimat, és úgy róttam a köröket a szobában.
- Figyelj, Minseo, tudom, hogy ez most nem a legmegfelelőbb alkalom, de…
- Hyunseung, az istenért is! – csattantam fel, ezzel újra belefojtva a szót, miközben megálltam és szembefordultam vele – Hétfőn iskolába megyek! Hétfőtől kezdve elkezdődik egy új élet számomra! Hosszú idő után végre kezdeni fogok magammal valamit, végre kipróbálhatom azt, amire vágyok és végre az iskolával kapcsolatos félelmeimet, kételyeimet, rossz tapasztalataimat eltüntethetem, megváltoztathatom! Ha nekem be kell költöznöm, akkor hétfőn nem tehetem meg ezt a lépést!
- Tudom, és sajnálom, de…
- Hyunseung! Te ugye ezt nem gondoltad komolyan? Mégis hogy gondolod, hogy majd pont most fogom visszamondani, amikor már teljesen beleéltem magam és vettem hozzá elég bátorságot? Ha most nem teszem meg ezt a lépést, akkor soha nem lesz rá alkalmam!
- Tudom, és sajnálom, de kérlek! Ezt nem magad miatt csinálod, hanem a barátnőd miatt! Tudom, hogy mennyi bátorság kellett ahhoz, hogy ezt a lépésed megtegyed, és hogy végre alkalmad lenne egy új életre, de gondolj Sorára! Lehet, veszélyben van! Ráadásul elképzelhető, hogy csak néhány hétről lenne szó, és ha így van, akkor simán elkezdheted még az iskolát! – jutott végre szóhoz. Felállt az ágyról, és elém sétált, majd arcomat kezeim közé fogva beszélt hozzám, hogy le tudjon valamennyire nyugtatni.
    Nagyot sóhajtottam, és lehunytam a szemeimet. Igaza volt. Ha másért nem, hát Soráért meg kellett tennem. Megígértem, hogy megvédem. De rettenetesen gyűlöltem az érzést, és Hyunseungot is, hogy így próbált rászedni erre a feladatra. Noha igaza volt, de akkor is. Ez nem fair!

- Nem lehetne mást küldeni? – léptem el tőle, és kinéztem az ablakon egy rövid pillanatra, majd újból rá – Miért nem mész te?

- Minseo, engem sokan ismernek és vámpír vagyok.
- Akkor Jonghyun?
- Ő is az.
- És Eungyeol?
- Szintén.
- Na, és Young?
- Young? Természetfeletti van a dologban. Képes lennél a barátnődet odaküldeni? Ő nem tudja megvédeni magát.
- Jó, ez igaz, őt nem küldeném, de… attól, mert én természetfeletti vagyok, mégis miért tudnám megvédeni magam, ha valami történne? Én csak kapcsolatba tudok lépni a halottakkal, és életre tudom őket kelteni, de csak ha egy temető közelében vagyok. Ha valaki rám támad, ugyanúgy védtelen vagyok. 
- Heeyeon és Nayoung mindig melletted vannak. Ha valaki rád támadna, ők fel tudják tartani addig, amíg segítségért sietsz. Nem beszélve arról, hogy a kettőnk közt lévő köteléknek hála megérzem, ha bajban vagy és egy pillanat alatt ott termek melletted.
    Közelebb sétált hozzám, és karjait derekam köré fonta. Mogyoró barna szemeit mélyen az enyémbe fúrta és megértően nézett rám. 

- Nem lehetne mást küldeni? Miért pont én? – kérdeztem keserűen, majd lesöpörtem magamról a kezeit. – Ne haragudj, Hyunseung, de én ezt nem vállalom. Én erre képtelen vagyok. Nem fogok hetekig bezárva élni egy rohadt kollégiumban, ahol idegenekkel vagyok körülvéve, ahol olyanokkal kell egy szobán osztoznom, akiket lehet nem is fogok kedvelni és megint el legyek zárva a külvilágtól. Ez nekem túl sok. Hétfőn elmegyek abba az iskolába és elkezdem végre azt az életet, amit szeretnék, te pedig küldj valaki mást abba a nyamvadt koleszba! – mondtam dühösen, azzal kiviharzottam a szobából.
   Hangosan csaptam be magam mögött az ajtót, de még hallottam, ahogy Hyunseung tehetetlenül felsóhajt, és elterül az ágyamon.
Leszaladtam a lépcsőn, átfutottam a nappalin és a konyhán, majd kirohantam az udvarra. Már sötét volt, és az októberi hideg egy pillanat alatt bekúszott bőröm alá. Megremegtem, és automatikusan dörzsölgetni kezdtem karjaimat, de ez sem volt elég ahhoz, hogy visszamenjek a lakásba.
A hátsó kertbe futottam, és leültem az ottani padra, miközben tekintetemmel hol a csillagos eget, hol a koromfekete erdőt pásztáztam.
Nem haragudtam Hyunseungra, még ha úgyis tűnt, hisz tudtam, hogy nem lenne alkalmasabb ember nálam. Egyrészt, mert ha tényleg természetfeletti van a dologban, se embert nem küldhetünk oda, se vámpírt, mert akkor gyanítanák, hogy valaki nyomoz utánuk. Én viszont természetfeletti voltam, de megvolt az az előnyöm, hogy erről senki nem tudott és érződni se érződött rajtam, hisz nem volt több belőlem. Olyan voltam, mint egy normális ember, csak éppen képességgel felruházva.
Mégis dühös voltam. Nem akartam betenni a lábam a kollégiumba, hisz hétfőn ott lett volna a lehetőségem, hogy lakberendezést tanuljak és visszatérjek a normális életbe. Én pedig ezt szerettem volna megtenni és végre olyat tenni, amit önszántamból csinálok, és nem azért, mert erre kényszerítenek. Másrészt pedig gyűlöltem a bezártságot. Nem az a fajta vagyok, aki képes lenne csupa ismeretlen személlyel összezárkózni egy olyan kis helyen. Ráadásul egy fürdőszobán és mosdón osztózni ki tudja mennyi lánnyal és hallgatni a szerelmi és még ki tudja milyen bajaikat, amihez nekem semmi közöm… már csak attól, hogy ebbe belegondoltam, elfogott a hányinger és valami különös, nyomasztó érzés vette át az irányítást a testem felett.
Nem. Én ezt nem teszem meg. Nem vagyok hajlandó erre. Még Soráért sem. Iratkozzon át másik kollégiumba, vagy költözzön hozzánk, ha már ennyire messze lakik az otthonától és szülei ennyire nem akarják, hogy otthon legyen. Még azt is bevállalom, hogy mindennap elviszem az iskolába és haza is hozom, csak ne kelljen nekem odamennem!
- Csúnyán összevesztetek? – hallottam meg egy hangot magam mellett, ami kizökkentett gondolataimból. A mellettem álló alakra kaptam tekintetem és csak akkor tudtam, ki az, amikor helyet foglalt jobb oldalamon. – Hyunseung nem akart neked rosszat, csak…

- Tudom - vágtam szavába, és hátradőltem a széken, majd az égre emeltem a tekintetem. Hosszú percekig csak csendben ültünk egymás mellett, végül Jonghyun ismét megszólalt.
- Tudod, hogy nem kell ezt egyedül végigcsinálnod – nézett rám – Tudom, hogy félsz tőle és attól tartasz, hogy ugyanaz megismétlődik, mint tavaly, de nem vagy egyedül. Itt vagyunk neked, és a háttérből fogunk irányítani és vigyázni rád. Minseo, semmit nem kell tenned, csak ott lenned a kollégiumban, és megfigyelni, a többi a mi dolgunk. Ha bármi gyanúsat tapasztalsz, mi azonnal ott vagyunk és cselekszünk. Ezenkívül pedig mindennap találkozhatunk, és láthatsz minket. 
- Tudom, Jonghyun, és köszönöm, hogy próbálsz rávenni erre, de nem fog menni. Nem akarom és kész. Nem akarok odaköltözni, és nem akarok távol lenni tőletek. Mert oké, találkozunk, de mindennap? Nem tehetem meg, hogy veletek lógjak napközben, mert ki tudja, lehet, akkor történik valami, amikor nem vagyok ott. Ennek az egésznek az lenne a lényege, hogy minél több időt ott töltsek és megfigyeljek. Telefonon beszélgetni meg nem ugyanaz. Én ekkora áldozatot nem tudok hozni.
- Értelek, és átérzem a helyzeted, de… tudod, hogy nincs senki, aki ezt meg tudná tenni helyetted. 
- Biztos, hogy van, csak keresni kell valakit. Utálom, hogy mindig nekem kell mindent megcsinálnom. Van képességem, de ettől függetlenül miért ne élhetnék olyan életet, amilyet akarok? Csak egy átlagos lány akarok lenni, ez miért nagy baj? És miért ne cselekedhetnék eszerint? 
- Mert talán… nem ez a feladatod. 
- Ezt meg hogy érted? – értetlenül kaptam rá tekintetem, és most ő volt az, aki az eget kezdte el fürkészni.
- Természetfeletti vagy, Minseo. Miért akarnál átlagos emberként élni? Kaptál egy képességet, amivel ki tudja, mit tudsz kezdeni. Talán az a dolgod, hogy ezt kitapasztald, kifejleszd, és jó dolgokat cselekedj vele. Talán… el kéne felejtened ezt az egészet, hogy iskolába járj és végre a saját erődre koncentrálni.
- Ugye te most szívatsz? – kérdeztem felháborodva és egész testemmel felé fordultam. – Ugye nem le akarsz beszélni erről az iskolás dologról és ugye nem azt akarod mondani, hogy ez hülyeség?
- Nem, ezt egy szóval nem mondtam, én ezzel csak azt akarom mondani, hogy…
- Figyelj, Jonghyun. Miért kéne nekem akármit is kezdenem a képességemmel? Igen, természetfeletti vagyok, és akkor mi van? Mit érdekel az engem? Mégis honnan tudjam, hogyha elkezdek vele kísérletezgetni, akkor mi fog történni? És ha valakit megölök? Ha felborítom a világon az egyensúlyt és rászabadítom az összes halottat a világra? Honnan tudjam, milyen következményekkel járhat, amit tenni fogok? Arról nem beszélve, hogy nekem ebből mégis milyen előnyöm származik? Ebben a világban nem tudnak az emberek arról, hogy mennyi természetfeletti van jelen mindenhol. Hány vámpír és még ki tudja milyen lény él az emberek között, és ebből senki sem gyanít semmit. Mégis miért kéne nekem a képességemmel foglalkoznom, hogyha egyszerűen senki sem láthatja, senki sem értékelné és mindenki elől el kell rejtenem? Ráadásul… engem senki sem kérdezett meg arról, hogy akarok-e az lenni, aki vagyok. És elárulom, gyűlölöm, hogy van képességem és nem lehetek egy átlagos ember. Ezzel miért nem törődik senki, ezt miért nem veszi figyelembe akárki? És ha már egyszer az vagyok, aki, anélkül, hogy akarnám, akkor miért nem élhetek úgy, ahogy akarok? Miért nem hozhatok ÉN döntéseket? 
- Senki sem választhatja meg azt, hogy az legyen, aki. Igazad van, ez igazságtalanság, mert mindenkinek joga lenne az lenni, aki akar, de… szerinted hányan vannak, akik olyan életet élnek, amit nem akarnak? Szerinted hányan vannak ugyanúgy, mint te, hogy nem hozhatnak döntéseket? Hidd el, rengetegen. Szerinted én vámpírnak akartam születni? Na, és Hyunseung? Szerinted melyik embert kérdezték meg arról, hogy vámpírrá akar-e változni? Senkit. Egyikünk sem akart az lenni, aki. Hyunseunggal már ezer évet éltünk… tudod, hány szerettünk halt meg és hány háborút megéltünk, hány ezer embert láttunk meghalni a szemünk láttára? Szerinted mi ezt akartuk? Szerinted mi akartunk ilyen sokáig élni, és ennyi mindent látni? Nem, minket sem kérdeztek meg erről, de ezt kaptuk és ezt el kell fogadnunk. Ha folyton csak rágódnánk ezen és dacolnánk, hogy ugyan ez mennyire nem fair, akkor mennyivel lenne jobb a helyzet? Semmivel sem. Csak saját magunknak okozunk rosszat, ha ellenkezünk, csak mi érezzük magunkat pocsékul és tehetetlennek és bosszantjuk fel magunkat. És ez vezet valahová? Változni fog ettől a helyzetünk? Nem. Ezt kaptuk, ezt kell szeretnünk és kihozni belőle a legjobbat, amit csak tudunk – felsóhajtott, majd felállt mellőlem és rám nézett. – Gondold át, amit mondtam. Átérzem a helyzeted és tudom, mennyire bosszantó, és sajnálom, de nem tehetsz ez ellen semmit – zsebre dugta kezeit, majd hátat fordított nekem és elindult vissza a lakásba. – Aztán ne maradj kint sokáig, mert meg fogsz fázni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése