2014. október 17., péntek

29. rész

*Ajánlott zene: 100% - Beat*


-      Én… azt hiszem, tudom, mit akar jelenteni ez a három betű – most én voltam az, aki hosszas hallgatás után először szóhoz jutott. Nem álltam fel, csak a fejem fordítottam a fiúk felé, akik értetlenül néztek rám. – A nevemet.
-      A nevedet? – kérdezett vissza Eungyeol, de válaszolni már nem tudtam.
-      Mennünk kell – ragadott karon Hyunseung, és maga után rángatva megindultunk kifelé. – Megérkezett az igazi főkapitány, le kell lépnünk!
Eungyeol utánunk eredt, és rohamléptekkel hagytuk el a helyszínt. Lerohantunk a lépcső egyik oldalán, és még láttam, ahogy a másik oldalon felmegy az említett személy.
Egészen a bejárati ajtóig mentünk, ahol tömve volt az út rendőrautókkal és mentőautókkal. Hyunseung belém karolt, és mint aki mit sem csinált, elhaladt mellettük. Csak akkor szólaltunk meg, amikor az autójához értünk.
-      Eungyeol, menj Jonghyunhoz, segíts neki, este pedig otthon találkozunk! – utasította, az említett pedig csak bólintott.
Mielőtt beszállt volna saját kocsijába, odajött hozzám, és megölelt.
-      Örülök, hogy találkoztunk. Aztán vigyázz nekem magadra! – elengedett, majd összekócolta hajam, és nevetve bepattant autójába, és elhajtott vele. Megeresztettem egy mosolyt, és Hyunseung felé fordultam.
-      Hová megyünk?
-      Ígértem neked valamit, nem? – kinyitotta az ajtót, én pedig behuppantam. Megkerülte a kocsit, majd ő is beszállt és elindultunk.
-      Ezek után te tényleg sétálni és mozizni akarsz? – kérdeztem teljesen megilletődve. Jól hangzott és nem akartam elhalasztani ezt a lehetőséget, de amit láttam és a tudat, hogy valami rettenetesen nincs rendben az iskola falain belül, nem hagyott nyugodni.
-      Igen. Miért, te már nem akarod?
-      Nem erről van szó, de… amíg mi szórakozunk, és jól érezzük magunkat, addig senki nincs biztonságban. Mi van, ha újra lecsap a gyilkos, amíg mi távol vagyunk? Mi van, ha most is ott van a kollégiumban?
-      Vissza akarsz menni oda?
-      Isten ments! – emeltem magam elé kezeimet, amin ő csak jót mosolygott – Én csak azt mondom…
-      Igen, tudom, megértelek, hogy aggódsz. De mégis mit tehetnénk? Nem igazán van nyom, amin elindulhatnánk. És különben is, hemzsegnek ott a zsaruk, nem lesz újabb áldozat.
-      Honnan veszed, hogy nem ez volt a célja? Így sokkal könnyebb megölni valakit.
-      Emlékszel, mit mondott Eungyeol? Elvitte a lány cuccait, és úgy állította be, mintha elment volna. Időt akart nyerni. Direkt akarta azt, hogy ne reggel találjunk rá, hanem órákkal később. Csaknem egy fél nap telt el a halál és a test megtalálása között. Bárhol lehet, bármilyen messze. Ha újra ölni akarna ma, nem vesződött volna ennyit. Ráadásul a másik két haláleset között is hetek teltek el. Ha ugyanaz a gyilkos, akkor most is fog addig várni. Ha nem ugyanaz, akkor sincs még mindig semmink, amin elindulhatnánk.
Rám nézett, én pedig csak megadóan felsóhajtottam és megforgattam szemeim.
-      Jonghyun még a kihallgatáson van. Este találkozom velük, megbeszéljük, mit hallott, és ha van valami használható, felhívlak és értesítelek róla. Addig pedig nem tehetünk semmit, mint megpróbálunk lazítani és kicsit szórakozni. Benne vagy?
-      Benne – válaszoltam pár másodperc szünet után. Igaza volt. Jelen pillanatban nem tudtunk volna mit tenni, és ha a gyilkos ott is volt a kollégiumban, nem fog újra támadni ennyi rendőr között. Nekem pedig le kell nyugodnom és nem szabad hagynom, hogy bármiféle érzelem kiüljön az arcomra.

*

A délután hamar eltelt, amit igazán bántam, és bár rengeteg szörnyűség történt, örültem, hogy a héten nem kell visszamennem többet a kollégiumba. Igazság szerint már vártam volna, hogy bezárják a helyet, de a közelében sem jártunk ennek. Meghalt Geurim, aki öngyilkos lett, meghalt Chanyeol, aki véletlenül kizuhant az ablakból, meghalt Yoonhee, aki halálos beteg volt és meghalt Doojoon, akiről azt hitték, elköltözött. Mind a négy halálesethez – vagyis háromról tudtak csak – kitaláltak egy háttértörténetet. Mindegyiket eltusolták, de miért? Ki akartam deríteni az okát, de Hyunseung azt mondta, hogy túl sok pénzt hoz a koli, túl sokan laknak ott, és ezért nem lehet bezárni. Ráadásul mindenki bedőlt ennek a kifogásnak, így akik el is hagyták maguktól a kollégiumot, mások átvették a helyüket. Én mindezt nem figyeltem jó szemmel, de abban egyetértettem, hogyha ez bezár, akkor máshol folytatódik. Jobb itt pontot tenni a dolgok végére, ahol ez az egész elkezdődött. Bele kellett ebbe törődnöm, bármennyire is volt nehéz. Csak egyet tehettem: előre kellett nézem és kideríteni az igazságot, utána pedig ráérek megemészteni és feldolgozni az eseményeket.
Jonghyun és Eungyeol sem jártak sikerrel. Hiába hallgatták ki Yoonhee ismerőseit, barátait, nem találtak semmi gyanúsat, ami összekapcsolhatta volna az előző áldozatokkal. Sőt, igazából semmi sem kötötte őket össze. Yoonhee átlagos lány volt, csendes és visszahúzódó, a középiskola utolsó évét végezte, tervezgette életét. Geurim a harmadik osztályba járt, ahogy Chanyeol is, ám míg ő kitűnő tanuló volt, és volt egy barátja is, addig Chanyeolnak a tanulmányi átlaga épphogy elérte közepest és fiúkhoz illően néha ő is tudott tapló lenni. Olyanok voltak, mint az átlagos tinédzserek, akkor miért ők haltak meg? Talán csak rosszkor voltak rossz helyen vagy a gyilkos kiválasztotta őket? És ha kiválasztotta… akkor mi alapján? Az áldozatokat semmi nem kötötte össze… talán a gyilkos ismerte őket? De a gyilkos természetfeletti, mégis mi köze lenne ezekhez a gyerekekhez? Hisz nem ismerték egymást, még csak ugyanabba az iskolába sem jártak, és ha volt közös ismerősük is, akkor az csakis a kollégiumon belül volt. Miért pont ők? Tényleg csak véletlen lenne?
Este volt már, mikor ezek a kérdések megfordultak a fejemben. Az ágyamban feküdtem, és a plafont bámultam, hulla fáradt voltam, de nem tudtam elaludni. Folyton ezekre tudtam gondolni, és folyton láttam magam előtt az eddigi áldozatok arcát. Mit kéne tennem? Bármilyen nyomon is indulunk el, minden zsákutcába vezet. Mennyien halnak még meg, mire kiderítjük az igazságot? Még csak három hét telt el, de már kezdtem besokallni.
Nagy nehezen végül mégiscsak sikerült elszundítanom, azonban néhány órával később, hajnali három felé megébredtem. Az egész lakás csendes volt. Tudtam, hogy Young odaát alszik a szobájában, a többiek meg valószínűleg a könyvtárban vannak és tanácskoznak.
Irtózatosan égett a szemem, erre keltem fel. Mintha belülről apró gombostűkkel böködték volna szemhéjamat, képtelen voltam csukva tartani őket. Először azt hittem, a fáradtságtól érzem így, és próbáltam volna ismét elaludni, de nem tudtam lehunyni szemeim. Kis híján felüvöltöttem a fájdalomtól, és azonnal megdörzsöltem őket, hátha belement valami, de ezzel csak azt értem el, hogy még jobban égett.
Felkattintottam a lámpát, és lassan kibotorkáltam a fürdőbe. A látásommal nem volt semmi baj szerencsére, mindent tisztán és élesen láttam, semmi sem homályosodott el előttem.
Megnyitottam a csapot, majd hideg vízzel megmostam az arcom és a szemeimet is igyekeztem lehűteni. Addig a pillanatig, amíg a hideg víz hozzáért, nem éreztem azt a szúró fájdalmat. Mégis mi a fene van velem? Erre a kérdésemre azonnal választ kaptam, amikor elzártam a vizet és a csap feletti tükörbe néztem. A szemeim ugyanis eddigi zöldes színűk helyett most vörösen izzottak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése