2014. október 3., péntek

27. rész

*Ajánlott zene: 2PM - Again and again*
https://www.youtube.com/watch?v=f4LwE1MRa8c


Kipattantak szemeim, és hangosan zilálva ültem fel az ágyon. Egész testem verejtékben úszott, még a hajam is nedves lett és apró tincsekbe tapadt össze. Mindkét kezemmel torkomhoz kaptam, és igyekeztem minél halkabban venni a levegőt, hogy ne ébresszem fel szobatársaimat. Szívem hevesen vert, és szinte éreztem a torkomban a félbeszakadt kiáltást.
Remegő kézzel fogtam meg a telefont, és nyomtam meg az egyik gombot, hogy némi fényt adjon. Körbevilágítottam a szobában, és örültem, hogy szobatársaim még mindig alszanak, és nem keltettem fel őket. Eloltottam a fényt, majd kezeimmel hátrasimítottam hajam, és könyökeimet felhúzott térdeimre támasztottam. Lehunytam szemeim, és nagy kortyokban nyeltem az oxigént. Lassan, de visszaállt a normális lélegzetvételem, és sikerült megnyugodnom.
Legalábbis kívülről. Belül még mindig reszkettem, és újra és újra lejátszódott az egész rémálom. Örültem, hogy nem volt valóságos, ugyanakkor el is borzasztott. Nem csak az, amit álmodtam, és hogy ismét átéltem minden másodpercét, hanem maga az, hogy rémálmom volt. Amióta végeztem a szüleimmel, és megbosszultam a diákok halálát, nyugodtan aludtam, csak hébe-hóba fordult elő egy-egy és most… hirtelen megint feltűnt és egy olyan valós és rémisztő jelenetet bocsátott fejembe, amitől teljesen kikészültem. Biztos voltam benne, hogy ez nem csak egy egyszeri alkalom volt, és hogy valaminek a kezdetét jelenti.
Az ajtó alatt beszűrődő halovány fény egy pillanatra eltűnt, majd ismét visszatért. Mintha valaki elsétált volna az ajtó előtt. Mivel jócskán elmúlt fél három is, biztos voltam benne, hogy nem valamelyik diáktársam az és az ilyenkor kijelölt nevelőtanár sem szokott mászkálni.
Hiába féltem, és minden porcikám tiltakozott, hogy megnézzem, ki az, az eszem erősebbnek bizonyult. Felkaptam a telefonom, és kikeltem az ágyból, majd az ajtóhoz lépve, kiléptem a folyosóra. Minden csendes volt, és nyugodt. Hiába füleltem, és összpontosítottam, csak a folyosó végén égő lámpa kattogását hallottam. Az előtérbe siettem, ahol a két folyosó között lévő nappaliszerűség volt, és az aulát beborító sötétségbe meredtem. Ha volt is ott valaki, nem láthattam.
Nagyot sóhajtottam, és megállapítottam, hogy az egész kollégium alszik. Visszasétáltam a szobám ajtajáig, de mielőtt bementem volna, tárcsáztam Hyunseung számát. Bár tudtam, hogy valahol a közelben van Jongsuk is, muszáj volt hallanom az ő hangját, hogy megnyugodjak, és hogy megnyugtasson, nem őrültem meg. Teljesen felzaklatott ez a rémálom, és addig nem akartam elaludni, amíg nem hallottam őt.
A második csengetés után vette fel.
-      Minseo! – hangja friss volt, amin nem lepődtem meg, hisz vámpír létére nem mindig szorul alvásra. – Baj van? – szerettem, hogy még ekkora távolságból is megérezte, hogy valami nem oké. Bár erre akárki rájöhetett, elvégre is hajnali három volt, ilyenkor pedig ritkán van ébren az ember.
-      Én csak… - elhalt hangom, és nyelnem kellett egy nagyot, hogy folytatni tudjam. Lehunytam szemeim, és nekidőltem a szobaajtóval szemközti falnak. – Csak rosszat álmodtam, és hallani akartalak.
-      Óh – éreztem, hogy elmosolyodik, és abban a pillanatban a feszültség lassan kezdett felszívódni. – Akkor csak gondolj rám, és a szexi felsőtestemre, és minden rendben lesz – nem tudtam megállni, hogy ne mosolyodjak el.
-      Őrült vagy.
-      Tudom – nevetett fel, majd komolyra fordította a szót. – Mit álmodtál? Akarsz róla beszélni?
-      Hát… röviden és tömören az volt, hogy egy csuklyás ember megkéselt a mosdóban – foglaltam össze – Szerinted ez jelent valamit?
-      Nem tudom – válaszolt hosszas hallgatás után – Régen volt már rémálmod, és a te esetedben sosem jelentenek jót az ilyesfajta álmok. De egyelőre csak azt tudom mondani, hogy ne ess kétségbe, mert lehet, hogy ezúttal is csak egy egyszerű rémálomról van szó. Ha a következő napokban sem alszol jól, akkor viszont ki kell derítenünk, miért. De nagyon remélem, hogy csak egy egyszeri alkalom volt.
-      Hát azt én is – fújtam ki az eddig bent tartott levegőt. Valahogy ez a tény sem nyugtatott meg teljesen. Rossz előérzetem volt, de nem tudtam, hogy ez valódi vagy csak azért érzek így, mert túlságosan is nyomasztóak voltak az utóbbi napok.
-      Néztél mostanában bármi horrorfilmet vagy láttál olyat, ami esetleg hatással lehetett rád?
-      Öhm… - elgondolkoztam egy percre, majd mint akit homlokon csaptak, felpattantak szemeim. – Tegnap este megnéztünk szobatársaimmal egy horrorfilmet.
-      Na, látod. Akkor itt a válasz.
-      Lehet ez is közrejátszott, de… ne felejtsük el, hogy miért is jöttem ide – vettem még jobban suttogóra a hangerőmet – Elvégre is azért vagyok itt, hogy kiderítsük, miért történik az, ami. Félek, hogy ezúttal nem véletlenül volt ez az álmom. Csak ha van is jelentése, nem tudom, micsoda.
-      Ez igaz, de nem feltétlenül kell minden rémálmodat és mindent, ami veled történik összehozni a kollégiumban történtekkel. Neked semmi közöd nincs hozzájuk. Ami tavaly történt az iskolában… - egy pillanatra elhallgatott, mert eszébe jutott, mennyire nem szeretek erről beszélni, de végül folytatta -, az ottani gyilkosságok és minden, ami akkor történt, összehozható volt veled. Akkor minden nyíl rád mutatott. De az akkor volt, és akkor mindent lezártál a múltaddal kapcsolatban. Nem hinném, hogy most is közük lenne hozzád. Nem zárom ki, hogy nincs valami jelentése ennek, mert természetesen lehet, de ne felejtsd, hogy az utóbbi időben nem sokszor volt rémálmod, és ha volt, az is inkább a múltadnak köszönhető. Lehet, most is a fel nem dolgozott események miatt történt, pluszba ugye hozzávehetjük, hogy ott vagy, ahol gyűlölsz lenni és rengeteg megrázó élményben volt részed, mindennap feszült vagy, ráadásul tegnap horrorfilmet is néztél és ez épp elég ahhoz, hogy ilyen rémálmaid legyenek.
-      Lehet, igazad van – sóhajtottam fel, és igazat kellett adnom neki. Nem volt több olyan ember az életemben, aki rám akart volna törni, én legalábbis nem ismertem ilyet. A szüleim voltak az egyetlen ellenségeim, akiket megöltem, Taemin nem szállhatott velem szembe, és hiába bántottak iskolás koromban, hiába volt sok utálóm, nem hiszem, hogy akárki fordított volna rám annyi időt, hogy utánam jöjjön Koreába és tönkretegyen.  – Nem akarsz idejönni? Vagy nem mehetnék én haza?
-      Tudod, hogy nem lehet – mondta és éreztem, hogy nem szívesen ejti ki ezeket a szavakat – De holnap meglátogatlak délután és elmegyünk ketten valahová, rendben?
-      Rendben – újból megeresztettem egy mosolyt és csak akkor tűnt fel, hogy minden ijedelem elszállt belőlem. Már nem voltam zaklatott az álmom miatt, és tényleg úgy tekintettem rá, mint egy rossz álomra. – Most pedig menj aludni, és pihend ki magad, mert nem egy nyúzott képű, táskás szemű Minseoval akarok találkozni.
Elnevettem magam, de abban a pillanatban el is némítottam magam, kezeim a számra tapasztva. A vonal végén Hyunseung is felkuncogott.
-      Jóéjt! – köszönt el, majd letette a telefont.
Megráztam a fejem, és még néhány percig vigyorogva álltam a folyosón, majd végül visszamentem a szobába és ismét álomra hajtottam a fejem, ahol ezúttal egy gyönyörű tóparton sétáltam, Hyunseunggal az oldalamon.

*

Mikor felébredtem, egyedül voltam bent a szobámban. Megnéztem a telefonomon az időt, ami reggel tíz órát mutatott. Nagy nehezen kikászálódtam az ágyból, majd miután felöltöztem és összedobtam magamnak egy szendvicset, úgy döntöttem, felkeresem Jongsukot. Bár nem voltam benne biztos, hogy még itt van, mert elméletileg csak esténként játszott testőrösdit, azért tettem egy próbát és felmentem a könyvtárba.
Nagy szerencsémre ott volt és megint egy újságot olvasott. Egy pillanatra átfutott bennem a kérdés, hogy nem veszélyes-e itt lennie, de ahogy jobban végigmértem, teljesen úgy nézett ki, mint egy végzős gimnazista.
Meghajoltam a könyvtáros néninek, majd én is a kezembe vettem egy könyvet és helyet foglaltam mellette. Hosszú percekig csak ültünk egymás mellett, amikor meguntam a csendet és ráköszöntem:
-      Szia.
-      Szia - Jongsuk vetett rám egy pillantást, majd tovább lapozgatta az újságot.
-      Hogyhogy itt vagy? – kérdeztem, de én sem néztem felé.
-      Hyunseung mesélte, hogy este rémálmod volt, így megkért, hogy maradjak itt addig, amíg délután el nem jön érted. Gondolta, szükséged lesz valaki ismerős társaságára.
-      Ezt jól eltalálta – csuktam be a könyvet és eresztettem ki egy nagy adag levegőt. Letettem az asztalra a könyvet, majd hosszú perceken keresztül csak bámultam ki a fejemből.
-      Ennyire borzalmas volt?
-      Eléggé. Még most is érzem, ahogy az az idegen belém szúrja a kést. Tudom, elképzelhető, hogy ez csak egy hülye rémálom, de akkor sem hagy nyugodni és nem tudok szabadulni az érzéstől.
-      Nem csodálom. Egy ilyentől még én is kikészülnék. De ne aggódj, ha van jelentése, előbb-utóbb úgyis kiderül – mondta úgy, hogy rám sem figyelt, ami kezdett idegesíteni. Az elején még vicces volt így beszélgetni, most azonban úgy tűnt, mintha egyáltalán nem érdekelné, amit mondok.
-      Én azért remélem, hogy semmi sem fog kiderülni – ismét megfogtam az asztalon lévő könyvet, majd találomra kinyitottam valahol és újból Jongsukra pillantottam. – Kérdezhetek valamit?
-      Persze – megint lapozott egyet.
-      Hol voltál tegnap?
-      Tessék? – a kérdés hallatán rám nézett, és pont ez volt a célom.
-      Hol voltál tegnap? Amikor rosszat álmodtam és kijöttem a szobából, sehol sem voltál. Azt hittem, ott fogsz ülni a nappaliban, de nem voltál ott. Csaknem negyed órát beszéltem Hyunseunggal, de te még ekkor sem jelentél meg. Bárhol is voltál az épületben, hallanod kellett volna már azt, hogy kinyitottam az ajtót. Ha valaki az éjjel megtámad, akkor lehet, most nem lennék itt. Szóval… hol voltál tegnap?
Jongsuk nem felelt. Szemeit végigfuttatta az egyik cikken, majd összehajtotta az újságot, és letette az asztalra. Végigsimított öltönyén és előre dőlt.
-      Itt voltam – válaszolta végül, és már épp állt volna fel, de nem engedtem. Karjába kapaszkodtam és visszarántottam a székre.
-     Hol voltál tegnap? – kérdeztem erőszakosabban. Még ezután sem nézett rám, ami kezdett nagyon furcsa lenni. Valamit nem mondott el, valamit titkolt előlem. Tudtommal barátok vagyunk és ilyen helyzetben, mint a mostani, a legjobb, ha mindenről beszámolunk – vagy legalábbis nem viselkedünk gyanúsan. Jongsuk jó úton haladt afelé, hogy ne bízzak meg benne. – Ha nem mondod el, hol voltál, kénytelen leszek szólni Hyunseungnak. Ott kellett volna lenned a nappaliban, és nem voltál. És ne merj hazudni nekem, mert az arcodra van írva, hogy nem vagy őszinte. Szóval utoljára kérdezem: hol voltál az éjjel?
Jongsuk rám emelte tekintetét, és akaratlanul is hátrébb húzódtam. Tekintete teljesen elsötétült, és úgy nézett rám, mintha az ellensége lennék. Egyszerre ijedtem meg tőle és sokkolt le a viselkedése.
-      Itt voltam a kollégiumban – felelte teljesen nyugodt hangon, majd erőteljesen kitépte karját a kezemből, felállt és kisétált az ajtón.
Teljesen ledöbbenve néztem utána, még levegőt is elfelejtettem venni. Mi ütött belé? Ez a viselkedés nem vall Jongsukra. Ő nem ilyen. Valaminek történnie kellett. Miért titkolna akármit is? Bár az igazság az, hogy a kezdetektől fogva volt valami, ami nem stimmelt vele, már az első találkozásunkkor rájöttem, hogy van valami, amit nem árul el. De mégis mi az?
-      Jongsuk! – kiáltottam, mire a könyvtáros néni egy csúnya nézéssel jutalmazott.
Meghajoltam és bocsánatot kértem, és Jongsuk után eredtem, de mire kiértem, már nem láttam sehol. Tehetetlenül túrtam bele hajamba és sóhajtottam fel.
Mégis mit rejtegetsz, Jongsuk?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése