2013. december 20., péntek

46. rész

*Ajánlott zene: Someday – Do you know?*


Másnap, mikor magamhoz tértem, üres volt az ágy. Hirtelen pattantam fel, és néztem körbe a szobában, de rajtam kívül senki nem volt bent. Noha ez azt jelentette, hogy Hyunseung rendbe jött, azért kicsit mégis zavart, hogy nincs mellettem.
Nagyot sóhajtottam, majd beletúrtam hajamba, és visszadőltem a párnák közé. Lehunytam szemeimet és akarva akaratlanul is, de felidéződött bennem az elmúlt napok eseménye. Nayoung halála, Taemin elvesztése, és a tegnap este, amikor is megtámadtak minket. Kedvem lett volna sírni, de egyszerűen nem jöttek a könnyek. Nem volt erőm hozzá. Hiába meséltem el Hyunseungnak, miken mentem keresztül, hiába adtam tudtára azt a rengeteg titkot, mégsem éreztem magam könnyebbnek. Noha valamelyest jobban éreztem magam, a tudat, hogy még messze nincs vége, és hogy még mindig a sötétségben tapogatózunk, nem nyugtatott meg.
Zaklatott voltam, az érzéseim folyamatosan változtak, és semmit sem láttam tisztán. Magam előtt láttam mindent, átéltem a fájdalmat, meghaltak körülöttem a szeretteim, mégis olyan volt, mintha ez az egész csak egy borzalmas rémálom lenne. Olyan gyorsan történt minden, olyan gyorsan csöppentem bele a valóságba, hogy képtelen voltam ezt az egészet feldolgozni.
Gondolataimból az ajtó nyikorgása rángatott vissza. Megráztam a fejem, majd felültem, és abban a pillanatban egy Young csapódott a nyakamba, és visszazuhantuk az ágyra. Olyan erővel szorított magához, mintha évek óta nem látott volna, és valóban, ez a pár nap számukra hosszú éveknek tűnt.
- Youngie, megfojtasz – böködtem meg a vállát, majd egyből elengedett és halkan felnevetett. Hatalmas mosoly terült el az arcán, amit muszáj volt viszonoznom – Hiányoztál.
- Te is nekem – újból megölelt, ezúttal sokkal gyengédebben, majd bebújt a takaró alá, és rám nézett – Régen beszélgettünk, azt hiszem.
- Ezzel egyetértek, és úgy érzem, rengeteg mindent el kell mesélnünk egymásnak.
Aznap reggel átbeszéltünk mindent, amiről lemaradtunk. Noha én nagyjából tudtam Hyunseung által, hogy min megy keresztül, és neki is sokat mesélt Jonghyun rólam, mégis más volt egymástól hallani a történteket. Elmondtam neki a Taemines dolgot, amin igazán megdöbbent és láttam rajta, hogy mennyire rosszul esik neki; még könnyeket is ejtett miatta, amit meg tudtam érteni. Elvégre is… Taeminnek volt oka engem átvernie, na de Youngot! Ismerték egymást, barátok voltak, talán nem volt olyan mély a kapcsolat közöttük, de ha az embernek egy ismerőséről ilyen kiderül, nem kellemes. Aztán kifaggattam őt, hogy és mint alakul a kapcsolata Jonghyunnal és ez fordítva is így volt: ő is kíváncsi volt, velem és Hyunseunggal mi is történik, de erre aligha tudtam választ adni.
Ami köztünk volt, nem volt mindennapi. Nem csak egy egyszerű szerelem volt. Ez annál több. Szerettük egymást, és ebben biztos voltam, anélkül is, hogy beszéltünk volna erről. Nyilvánvaló volt, és ezt már akkor tudtuk, amikor azon a bizonyos napon az iskolában létrejött kettőnk között a kötelék. Én sem tudtam, mi ez pontosan, de abban nem kételkedtem, hogy mit érzek iránta.
Jó érzés volt Youngot látni és beszélgetni vele. Hálás voltam neki, amiért itt van mellettem, és nem fordít nekem hátat. Megtehette volna, nyomos oka lett volna rá kilépni ebből a helyzetből, mert ő volt itt a legsebezhetőbb, a legártatlanabb. Ember volt. Ő volt az egyedüli, aki nem védhette meg magát, aki nem rendelkezett semmiféle képességgel, aki anélkül került bele ebbe a világba, hogy akart volna vagy valami köze lett volna ehhez, ő mégis kitartott. Elmenekülhetett volna, élhetett volna úgy, mint egy normális, vele egykorú fiatal, és törődhetett volna azokkal a kicsinyes problémákkal, ami az emberek életét végigkíséri, de ő ehelyett velünk maradt és inkább elviselte azt a rengeteg kegyetlenséget, ami minket, természetfeletti lényeket körbevett.
El kellett volna mennie, de maradt, mert ezt érezte kötelességének. Barátok voltunk és számára többet ért ez a barátság, minthogy hétköznapi életet éljen, boldogan.
És én emiatt végtelenül tiszteltem, és ott, azokban a percekben megfogadtam már vagy ezredszerre, hogy soha nem fogom hagyni, hogy bántódása essen. Ha valaki, akkor ő volt az egyetlen az életemben, aki soha egy csepp jelét sem mutatta annak, hogy bármiféle hátsó szándéka lenne. Őszinte volt, mindig és olyannak szeretett, amilyen voltam. Sosem kérte, hogy változzak meg, elviselte minden hibámat és még akkor sem riadt el, amikor kiderült, hogy nem vagyok ember.
Ez volt az, amiért eldöntöttem, hogy akár az életemet is feladom, hogy megvédhessem.

*

Miután megejtettünk egy ebédet, és Young elment dolgozni, úgy döntöttem, felkeresem Hyunseungot és felteszem a kérdéseimet.
Bekopogtam az ajtaján, majd benyitottam. Az íróasztalánál ült, egy halom papír fölé görnyedve, és nem fordult felém, amikor beléptem. Vártam pár másodpercet, majd lassan az asztala mellé lépdeltem, de még ekkor sem vett észre. Megköszörültem a torkom, majd leültem a vele szemközti székbe, és keresztbe tettem lábaim. Hyunseung hirtelen kapta fel a fejét, és nézett rám.
- Oh, Minseo… Nem hallottam, hogy bejöttél – zavartan tekintett rám, majd a papírokra, amiket aztán gyorsan összecsúsztatott, és végül összekulcsolt ujjakkal megint rám emelte tekintetét. – Mi járatban erre?
 Csak megeresztettem egy apró mosolyt zavartságán, majd komolyságot erőltetve magamra, én is mélyen szemeibe néztem.
- Azt hiszem, tudod nagyon jól.
Nem kellett ennél többet mondanom, mert egy kisebb sóhajt tört ki belőle, és láttam, ahogy arcizmai megrendülnek. Nem szólt semmit, így folytattam.
- Hazudtál nekem – egy percre sem fordítottam el tekintetem; látni akartam minden érzelmet, ami végigsuhan arcán.
- Nem hazudtam – mondta kimérten, miközben hátradőlt a széken.
- Csak nem mondtál el mindent – fejeztem be helyette.
- Igen… - újabb sóhaj hagyta el ajkait, és nem nézett rám. Feszültnek érezte magát, és ezt jól láttam rajta. - Azt hiszem… itt az ideje, hogy most én meséljek egy kicsit többet magamról.
Nem válaszoltam, csak egy aprót bólintottam. Kezeit összefonta mellkasa előtt, majd a szoba ürességébe révedt tekintete, és lassan beszélni kezdett.
- Nem teljesen vagyok vámpír, mint ahogy azt láthattad tegnap este. Igazából eléggé bonyolult, ugyanakkor egyszerű is a helyzetem. Angyalvér is csörgedezik az ereimben, már a születésemtől fogva. Anyám angyal volt, apám pedig vámpír. Bármennyire is lehetetlen, de így van. Igen kevés a természetfeletti lények létszáma, és még kevesebb volt csaknem ezer éve, amikor megszülettem. Hiába óvja minden faj a sajátját, hiába nem keveredhetnek össze, akkor mégis megtörtént a szüleimmel. Amiért sosem derült erre fény, az azért volt, mert anyám belehalt a szülésbe. Apám nevelt fel, és mivel vámpír volt, ezért erősebb a vámpír felem. Az egyetlen dolog, ami azt mutatja, hogy angyal vagyok, azok a szárnyaim.
- De akkor… miért feketék? – vágtam közbe, amit azonnal meg is bántam, mert nem szerettem volna félbeszakítani.
- Mint mondtam, a vámpír felem erősebb. Lassan ezer éve élek vámpírként, ami kihatással van az angyali énemre. Emiatt feketedtek be.
- Értem – feleltem, és egy pillanatra elemeltem tekintetem róla, és elcsendesedtünk mindketten, majd ismét ránéztem, és egy újabb kérdést tettem fel – Miért érzed magad egyedül?
Úgy kapta rám tekintetét, mintha áramütés érte volna. Megijedt, hogy túlságosan is belé látok, de aztán eszébe jutott, mit mondott nekem: egy nyílt titok vagyok előtte, és hogy ez fordítva is így van.
- Mert egyedül vagyok – suttogta, és már épp szólásra nyitottam volna a számat, amikor folytatta – Tudod, nem járnak angyalok közöttünk, itt, a Földön. Noha ez nem mindig volt így, elvégre is akkor sosem találkozhattak volna a szüleim. Régebben az angyalok szabadon mászkálhattak a Mennyország és a Föld között. Egy alkalommal, körülbelül néhány évvel később, miután anya meghalt, történt egy súlyos baleset. Több tucat angyalt öltek meg az itt élő „szörnyetegek”, emiatt pedig az összes angyalt visszahívták az égbe, és soha többé nem jelentek meg. Nincs még egy olyan lény, mint én.
- Oh – nem tudtam ennél többet mondani. Szerettem volna megnyugtatni azzal, hogy átérzem a helyzetét, mert belőlem sincs több, de ezt nem tudhattam biztosan. Nem ismertem a saját fajomat, és elképzelhető volt, hogy rajtam kívül még lehetnek mások is, még ha csak páran is vagyunk. De ő… belőle nem volt több a világon, és erre gondolni borzalmas volt – Ki tud még arról, hogy nem vagy teljesen vámpír?
- Csak Jonghyun és most már te – emelte rám hatalmas barna szemeit, amikből csak úgy áradt a magány és a szomorúság, nekem pedig muszáj volt elfordítanom a fejem, mert nem tudtam megbirkózni az érzéseivel.
- Szóval... mivel vámpírként éltél, ezért az angyali éned háttérbe szorult, és csaknem teljesen megszűnt.
- Igen, csak a szárnyaim maradtak, amik időnként előtörnek.
- És a kedvességed.
- Hogy?
- A kedvességed. Az, hogy jólelkű és segítőkész vagy. Ez is megmaradt benned. Eungyeol mesélte még a koktélpartin, hogy te hogyan bánsz a saját klánoddal és hogy mások mennyire kegyetlenek. Te nem kényszeríted őket semmire, te szabad kezet adsz nekik és úgy élhetnek, ahogy szeretnének. Nem kényszeríted őket gyilkosságra, és ezért sokan becsülnek téged.
- Ne hidd azt, hogy ez ennyire jó. Más vámpírok szemében ez a gyengeség jele. De ha megtenném, ha olyan parancsot szabnék ki, amit nem akarnak végrehajtani, akkor…
- Akkor bűntudatod lenne – fejeztem be helyette, ő pedig bólintott egyet. Felálltam, majd megkerülve az asztalt, mögé sétáltam, és megöleltem – Nézd, Hyunseung. Nem hiszem, hogy akármiért is lenne szégyenkeznivalód. Szerintem jó dolog, hogy nem vagy egy gyilkológép. Tény, ha nem lenne angyali feled, akkor talán nem lenne bűntudatod se, de… hidd el, sokan értékelik, hogy te más vagy. Tudtommal neked van a legnagyobb klánod a világon, és pont ezért. Mert te nem kényszerítesz senkit semmire. Neked vannak érzéseid, te együtt tudsz érezni másokkal, és ez olyan dolog, aminek örülnöd kellene. Még az emberek között is nagyon kevés az, aki erre képes. Ez egy érték, egy olyan dolog, amiből előnyöd származik. Mások szerint ez hátrány, de ha jól tudod használni, akkor bármire képes vagy.
Hyunseung nem válaszolt, csak kibontakozott ölelésemből, majd felkelt a székből, szembefordult velem és szorosan magához ölelt. Megdöbbentem, de jól esett. Sokáig álltunk így, szótlanul, és jó érzéssel töltött el, hogy magam mellett tudhatom.
- Tudod… - finoman eltolt magától, hogy szemembe nézhessen – Ezt én szoktam csinálni. Az én szokásom téged megnyugtatni, és szeretném, ha ez mindig is így maradna. Mindenesetre köszönöm. – elmosolyodott és én sem tudtam megállni, hogy ne mosolyogjak vissza.
Ujjával fülem mögé tűrte hajtincsemet, majd közelebb hajolt és egy lágy csókot nyomott ajkaimra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése