2014. január 30., csütörtök

57. rész (utolsó rész)



*Ajánlott zene: Chester Bennington - Morning after*

Ez volt az, ami újból felbosszantott, ami visszahozta a haragot. Éreztem, ahogy visszatér belém, ahogy kitölt minden zegzugot testemben. Igaz, ezúttal a fájdalom sem tűnt el belőlem, és nem is igyekeztem elnyomni magamban.
Mi az, hogy meg volt írva a sorsuk és ne sajnáljam őket? A szüleim voltak, az egy szem gyermekük voltam, és azzal, hogy elvettek tőlük, megkeserítették az életüket! Mi jogon raboltak el tőlük és neveltek fel helyettük? Nem azért jöttem a világra, hogy a rossz oldalon álljak és a világot a feje tetejére állítsam! Ők ne ítélkezzenek felettem, az én döntésem, hogy a képességemmel mit kezdek! Beleavatkoztak az életembe, beleavatkoztak a sorsomba, és olyanokat öltek meg, akiket sosem kellett volna! Itt vagyunk egy csata közepén, ami talán be sem következett volna, ha akkor nem rabolnak el.
Okkal jöttem a világra, de az már nem volt abba a próféciába beleírva, hogy akaratom ellenére ragadnak el a szüleimtől.
- Számít ez valamit? – vált anyám hangja lággyá, és hangjában érződött a kicsinyesség.
- Igen, számít! – sziszegtem összeszorított fogakkal.
Nem engedtem, hogy a düh kitörjön belőlem. Vártam, hogy minél több legyen bennem, minél több összegyűljön, és hogy minél többet tudjak rájuk uszítani.
- Nem, sajnos már mindegy. Akár élnek, akár halnak, sosem látod őket viszont – újra felfelé görbült ajka, de ez a mosoly gúnyt és győzelmet tartalmazott. Képzeletben már pezsgőt bontott, de én még csak most kezdtem igazán belejönni.
Ujjaival lassan hátratűrte fülem mögé egyik hajtincsemet, és kiszedett egy száraz falevelet nedves hajzuhatagom közül, majd mutató és középső ujjával végigsimított arcomon. 
Vetettem egy pillantást Jonghyunra, akit apám még mindig a földhöz szegezett, majd Hyunseungra, aki továbbra is eszméletlenül feküdt a sárban.
Ha meghalt, ha elveszítettem, ha őt se tudtam megmenteni, ha…
- Vedd le rólam a mocskos kezedet! – kaptam el bal kezemmel anyám csuklóját, akinek ujjai épphogy bőrömhöz értek, miközben elsötétült tekintetemet lassan ráemeltem.
Olyan erővel szorítottam csuklóját és toltam el magamtól, amennyire csak tudtam. Ujjai, egész kézfeje görcsbe állt, és biztos voltam benne, hogy egy hirtelen mozdulattal el is tudtam volna törni. Nem tudtam, ő mégis mennyire erőlködött, hogy visszatartson, de arca láttán nagy erőfeszítéseket tett.
- Látod a szememet? Látod a színét? – engedtem el egy hirtelen mozdulattal kezét, majd jobb kezemmel szememre mutattam. Nem vártam meg, míg válaszol - Tudod, mi történik, amikor ilyenné változik?
Nem válaszolt, csak alig láthatóan megrázta a fejét. Arcán átsuhant egy pillanatra a rémület, és hiába igyekezett stabilan tartani magát, előttem egyre gyengébbé vált. Talán ő volt a legerősebb vámpír közülünk, talán idősebb és tapasztaltabb volt mindannyinknál, de arról az egy dologról megfeledkezett, hogy én őt is képes vagyok elpusztítani.
Akkor jöttem rá, hogy ő is és apám is csak megjátsszák magukat, és hogy mindketten tudják, a tűzzel játszadoznak. Tudták, hogy hatalmas erővel rendelkezem, de arról már fogalmuk sem volt, mi az és hogyan működik.
- Jó, mert én sem – kihúztam magam és enyhe terpeszbe álltam, majd melleim alatt összefontam karjaim – De ezen könnyen változtathatunk.
- Ugyan, drága, mindketten tudjuk, hogy csak ránk akarsz ijeszteni, hogy húzni próbálod az időt, de felesleges. Nem uralod az erődet.
Felnevettem. Olyan hirtelen és hangosan, hogy egy pillanatra megfagyott a levegő és mindenkin végigfutott az ijedség. Olyan önfeledten és kísértetiesen nevettem, mint még soha, és ha kívülről hallottam volna magam, bizonyára halálra rémültem volna.
Tettem egy kisebb kört, majd ugyanarra a helyre álltam vissza, miután elcsöndesedtem.
- Nem tudom irányítani a képességem, ez igaz. De egyet elfelejtettetek: a képességem és én egyek vagyunk – most én voltam az, akinek ajkai ördögi mosolyra húzódtak és minden gyűlöletem, haragom és fájdalmam rájuk vetítettem. Bár legbelül felzokogtam, hisz ezt még Hyunseung mondta nekem, és szerettem volna, ha a saját szemével látja igazát.
Láttam arcukon az értetlenséget és a meglepettséget, de talán a kétségbeesés volt az, ami kezdett eluralkodni rajtuk. Láttam, ahogy apám leveszi lábát Jonghyunról és apró lépésekben hátrálni kezd. A magasba emeltem kezeim, majd folytattam:
- A halottak az oldalamon állnak, és így van, magamtól egyelőre nem tudom őket idehívni. De megöltétek Heeyeont, a barátnőmet, aki megmentette az életemet és ő mindig ott van, amikor szükségem van rá. Saját magatokra hoztátok a rémálmot, amikor megöltétek őt.
Az ég hatalmasat dörgött, és egy villám hasított keresztül a fejünk felett, mely megvilágította az egész tisztást. Mindenki egy emberként emelte fel a tekintetét az égre, az eső pedig ismét zuhogni kezdett. Szinte tapintható volt a feszültség, mely az ellenségtől származott.
Valami furcsát éreztem magamban. Mintha megnyílt volna egy kapu, és a bennem lévő energia kitöltötte volna minden porcikám. Áramütésszerűen cikázott végig testemen, és mintha bomba robbant volna, egy hatalmas ütést éreztem mellkasomban. Egy pillanat erejéig éles fájdalmat éreztem a helyén és azt hittem, meghalok, de végül minden elmúlt és már csak a kellemes bizsergés maradt, mely ereimben hullámzott.
Újabb dobhártyaszaggató dörgés csattant a levegőben, és a sötét felhők összesűrűsödtek a tisztás felett.
Megpillantottam magam mellett Heeyeont, akinek arcizmai megfeszültek és olyan keményen nézett az előttünk álló anyámra, hogy tudtam, már csak a parancsomra vár, hogy kitéphesse a szívét.
Tekintetem körbefuttattam a tömegen, ahol egyre több és több fehér árny jelent meg. Pont olyanok voltak, mint amiket a temetőben láttam. 
A holtak lelkei.
Egyre nagyobb égető érzést éreztem mellkasomban, és ahogy növekedett bennem az ereje, úgy lassacskán ezek a szellemek alakot öltöttek. Kirajzolódott az alakjuk, a szakadt ruhájuk, s végül az arcuk. Olyanok voltak, mint mielőtt meghaltak: emberiek. Semmit nem változtak a haláluk után, egyet leszámítva: hogy arcukra volt írva a mérhetetlen harag. Bosszúra szomjaztak és ugrásra készen álltak. Érzéseik már nem voltak, talán emlékeik sem maradtak az életükből, de a gyilkosuk arca máig a szemük előtt lebegett.
Minden szellem, akik itt voltak, vámpírok keze által haltak.
A szüleim és a kis vérszopói által.
Farkasszemet néztek velem, és arra vártak, hogy végre elengedjem a köteléket, amivel magamhoz láncoltam őket, amivel hozzám voltak kötve. Arra vártak, hogy megfújjam a sípot, hogy végre elégtétel vehessenek, és hogy a bennem lévő erőt eleresszem.
És én eleget tettem kérésüknek.
A tüzes golyót, mely a testemben volt, mintha csak egy labda lenne, eldobtam. Az ezer darabjaira robbant, és minden egyes halottba beleszállt egy darabka, ők pedig életre keltek. Mindenki a saját gyilkosát vette célba és úgy okoztak fájdalmat, ahogy csak tudtak. Körmeiket mélyesztették a húsba, szemüket vájták ki, ujjaikat tördelték el egyesével, hajukat tépték ki csomóstul.
Mindezt rajtam kívül senki sem láthatta, csupán az egyre több és egyre hangosabb üvöltéseket halhatták, melyek lassan elnyomták az eső zaját és az ég dübörgését. Teli torokból ordítottak és rogytak térdre a kíntól. Most végre megkapták, amit jár nekik.
Apám hátat fordított és futásnak eredt, anyám pedig nagy léptekkel távolodott tőlem. Szemei tágra nyíltak a döbbenettől és tehetetlenül tekintett körbe, majd ismét rám nézett. Most már nem állt szándékában leplezni félelmét, és nem csak megjátszotta magát: az ereimben, minden idegszálamban éreztem a rémületét, a menekülés vágyát és a gyengeségét.
Rettegett tőlem, ahogy egykoron én tőle.
Láthatatlan kezek értek bőréhez, láthatatlan karmok vájtak húsába és egyre több vörös karmolás keletkezett rajta. Kétségbeesetten próbálta levakarni magáról a holtakat, de mit sem ért velük: ők láthatatlanok voltak számára, akit pedig nem látsz, nem tudod ellökni magadtól.
- Kérlek, ne – sikoltotta és könyörögve nézett rám. Szemei könnyekkel teltek meg, hatalmasra nyíltak és olyan rémült volt, mint egy ártatlan bárány. Tudta, hogy eljött a vég.
Elvesztette a csatát.
Térdre rogyott és egyre tehetetlenebbül vergődött. A vér csordogálni kezdett sebeiből, és lassan egész testét beborította.
Közelebb sétáltam hozzá, és hiába próbált volna hátrálni, képtelen volt.
- Tudod, én sosem könyörögtem. Annyi éven át kínoztatok és bántottatok, de én soha, egyetlenegyszer sem kértelek titeket. Ennél azért azt hittem, erősebb vagy – hajoltam egészen közel az arcához, miközben gunyorosan mosolyogtam. Ujjaimmal végigsimítottam haján, mely az esőtől és a vértől csomókba állt össze.
Mélyről jövő ordítás tört ki belőle, ahogy bőre eltűnt karjairól. Kilátszott húsa, az erei, a csontjai: elevenen nyúzták meg. Könnyei patakokban folytak le arcán, majd hanyatt dobta magát a földön és rángatózni kezdett.
- Ugye érzed, hogy fáj? Ugye most már tudod, mit éreztem én is akkor?
Letérdeltem mellé, a halott lelkek pedig hátrébb léptek egy lépést és vártak. Hosszú percekig csak néztem, ahogy anyám összegörnyedve zokog és a saját vérében fetreng. Az ereje régen elhagyta és most olyan kiszolgáltatott állapotban volt, mint én voltam éveken keresztül. Azt tehetett velem, amit akart, ott taposott belém lelkileg, ahol csak tudott és nem egyszer vert el és zárt be napokra a szobámba.
Szánakozva néztem rá, majd kezemmel arcához nyúltam és végigsimítottam rajta. Simogatni kezdtem arcát és haját, ő pedig minden egyes érintésemkor összerezzent – pont úgy, ahogy én tettem minden egyes alkalommal, mikor csak a közelemben volt.
- Ugyan, anyu, most miért sírsz? Minden rendbe jön idővel – mondtam lágyan, nyájasan, ahogy ő tette. Kezem megállt a simogatásban, majd közömbös hangon folytattam – Emlékszel erre, ugye? Minden egyes alkalomkor ezt mondogattad nekem.
Rám emelte ijedt, zöldes szemeit, miközben megállás nélkül remegett. Kitörölte szeméből a könnyeit, hogy jobban lásson és kérlelően nézett rám. Olyan volt pillantása, mint azoknak a fiatal lányoknak és fiúknak, akiket megölt az iskolában. Ugyanazzal a tekintettel nézett rám, ahogy ők néztek rá a haláluk utolsó pillanatában.
Arcához hajoltam, miközben gonosz mosolyra húztam ajkaim. Lehunyta szemeit, és kézfejével eltakarta arcát. Képtelen volt a szemeimbe nézni. Képtelen volt elhinni, hogy elvesztette a csatát, hogy legyőzték, hogy végül én vagyok az, aki a pokolra küldi, de talán amit a leginkább nem tudott elhinni, hogy minden, amit tett, hiábavaló volt. Hogy volt-e benne bűntudat, hogy akkor megfordult-e benne a megbánás, már nem érdekelt.
Már nem számított.
Füléhez hajoltam, majd azt suttogtam:
- Én vagyok a te rémálmod.
Felálltam a földről, majd visszasétáltam oda, ahol eleinte álltam és hagytam, hogy a holtak ismét rávessék magukat és halálra kínozzák. Hallottam éles sikolyait, hallottam ropogni csontjait, és láttam, hogyan tűnik el lassan a föld felszínéről.
Bosszút álltam és ez elégedettséggel töltött el.
Nem érdekelt, hogy később erre hogyan fogok gondolni, hogy mennyire fogom gyűlölni magam, ez akkor nem számított. Csak az járt a fejemben, hogy végre elégtételt vettem. Megbűnhődött a tetteiért, és nem csak amiatt, amit velem tett. Hanem a szeretteim miatt is: Nayoung és Heeyeon miatt, a csaknem száz diák miatt is az iskolában, és mindenkiért, akit az élete során megölt.
Felsóhajtottam és visszaszívtam magamba az energiámat. A halottak ledermedtek, alakjuk lassan eldeformálódott, ismét fehér árnyakká váltak, végül eltűntek. Az energiám mellkasomban ismét egy tüzes gömbbé vált, de ezúttal az az égető érzés nem akart elmúlni. Felordítottam a fájdalomtól és én is térdre rogytam. Izzadni kezdtem, és szédülni, majd a földre zuhantam.
Még láttam Jonghyunt csukott szemekkel feküdni, és láttam Hyunseungot is, aki továbbra is törött szárnyakkal, több vágással a mellkasán és véres arccal nyúlt el a talajon.
A hátamra fordultam, és az égre emeltem a tekintetem. A sötét felhők eltünedeztek, az ég világosodni kezdett és a távolban láttam a felkelő nap halovány sugarait. Az utolsó esőcseppek a könnyeimmel egyesülve folytak végig arcomon, s olvadtak bele a vérrel kevert sárba.
Az elmúlt időkre gondoltam, a boldog pillanatokra. Youngra és a mérhetetlen szeretetére, Eungyeolra és a bolondságára, Jonghyunra és a kitartására, Hyunseungra és a szerelmünkre… És nem utolsó sorban az igazi szüleimre, akik annyira hiányoztak.
Lehunytam szemeim, és vettem egy mély lélegzetet.
Egész életemben csak egy szerető családra vágytam. Ölelő, biztonságot nyújtó karokra. Szülői támogatásra. Bizalomra. Korlátlan szeretetre.
De ezt sosem kaptam meg.

****************

VÉGE

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése