2013. június 7., péntek

11. rész

 *Ajánlott zene: B.A.P. – One shot*


   Másnap sokan aggódva jöttek oda hozzám, és érdeklődtek, hogy vagyok, de én csak egy mosolyt erőltetve magamra válaszoltam, hogy minden rendben. Pocsékul éreztem magam, amiért hazudtam, még így is, hogy én se tudtam pontosan, mi történt. De ugyanakkor nehezemre esett azt válaszolni, hogy jól vagyok, holott nem voltam az. Amikor idejöttem, megfogadtam, hogy őszinte leszek, még a legapróbb dolgokban is, azonban nem tudtam ehhez tartani magam. Tény, hogy Nayoungon és Taeminen kívül másokkal nem igazán beszélgettem, így nem tartoztam senkinek magyarázattal, de a természetemből fakadt, hogy túl lelkiismeretes voltam.
- Biztos, hogy jól vagy? – szegődött mellém a folyosón Taemin, miközben a következő órámra tartottam.
   Csak egy futó pillantást vetettem rá, és válasz helyett csak bólintottam.
- Elég sápadtnak tűnsz – vágott egy fintort, miközben aggódva fürkészte arcomat.
- Tényleg jól vagyok – sóhajtottam, majd halántékomat kezdtem masszírozni.
   Ami azt illeti, nem voltam jól. Iszonyatosan lüktetett, hasogatott a fejem, úgy éreztem, mintha szét akarna szakadni. Szerettem volna hazamenni, és a jó meleg ágyamban feküdni, de nem tehettem.
- Azért ha kell valami, nyugodtan szólj – mondta, és ahelyett, hogy odasietett volna a barátaihoz, akik tőlünk alig pár méterről integettek felé, mellettem maradt.
- Oké, de nem kell aggódnod, tényleg minden okés. Megvagyok – mosolyogtam rá, ám ekkor véletlenül félreléptem, és majdnem elestem. Taemin gyorsan utánam nyúlt és még esés közben elkapott, majd visszahúzott álló helyzetbe.
- Ja, látom – rázta meg a fejét, majd félrevonva leültetett az egyik padra. A táskájába nyúlt, és elővett egy fejfájás csillapítót.
- Ezt vedd be, és hidd el, utána jobban leszel – mondta mosolyogva, és még mielőtt tiltakozhattam volna, komoran hozzátette – És ha még egyszer azt mered mondani, hogy jól vagy, holott láthatóan nem vagy jól, akkor isten biz, hogy picsán rúglak.
   Felnevettem, és megígértem, hogy szót fogadok. Még egy ideig ott ültünk a padon és beszélgettünk, majd mikor becsöngettek órára, már elmúlt a fejfájásom.

*


   Egy hét telt el, én pedig a kihalt folyóson haladtam keresztül. Délután négy óra volt már, és az első DÖK gyűlésre siettem. A mai napra szünetet vettem ki a munkahelyemen, így efelől nem aggódtam. A gyűléssel kapcsolatban azonban már voltak kételyeim, és hatalmas gombóccal a gyomromban léptem be az egyik nagyobbacska terembe.
   Még nem sokan voltunk bent; mindössze két tanár és négy tanuló, de néhány perc elteltével befutott még egy tanár és még öt diák, majd kezdetét vette a gyűlés.
   Igazából nem sok minden történt, bár nem tudom, mire kellett volna számítanom. Bemutattak, mint legújabb tagot és ismertették velem a gyűlések időpontjait. Minden hónap 3. hetének szerdáján szokott lenni, de ha valaki bármilyen oknál fogva úgy gondolja, hogy előbb kell tartani megbeszélést, akkor természetesen előbb összeülünk.
   Ezen a délutánon semmi lényegesről nem volt szó. Csak arról tettek említést, hogy két hét múlva az egyik osztály elmenne pár napra kirándulni valahova a hegyekbe, meg hogy jönnek valami ismeretlen emberek előadást tartani, sőt, már a téli szünet előtti hétre is terveztek egy télbúcsúztató bulit. Szó esett még arról, hogy az iskola menzáján kevés ételt tálalnak fel, és hogy azoknak a fele is oda van égetve, így az egyik tanár azt ígérte, hogy utána fognak járni. Szóval semmi olyanról nem beszéltünk, ami hasznomra válhatott volna. Bár nem tudom, mire gondoltam, hogy majd felhozzák, hogy nemrég meghalt egy diák, vagy hogy valamit kéne tenni az iskola tisztántartásával? Szerettem volna, ha valami ezzel kapcsolatban felmerül, de mintha mindenki vak lenne, és nagy ívben tenne arra, milyen környezetben él. Úgy döntöttem, összeszedem majd az észrevételeimet, és a legközelebbi gyűlésen felteszem a kérdéseimet és a javaslataimat ezzel kapcsolatban.
   Fél óra alatt lezavartuk ezt az egészet, és már mehettünk is. Kelletlenül álltam fel a helyemről, és megvártam, míg mindenki elmegy. Nem nagyon értettem, mit is akarok pontosan itt. Csupa átlagos emberek beszélgettek csupa átlagos dolgokról, arról, hogy ezt a baromi unalmas iskolát hogyan lehetne kicsivel feldobni. Nyomozni akartam a halálesetek után, és gyanús személyeket keresni, hogy kik állhatnak mindezek mögött, de nyilvánvaló volt, hogy rossz helyen kutakodok. Akik itt voltak, mindenki aranyos volt és semmi olyan jelet nem láttam, ami arra utalt volna, hogy van titkolnivalójuk. Ennek ellenére nem terveztem kilépni a DÖK-ből. Talán titkon abban reménykedtem, hogy majd ha hosszabb idő óta tag leszek, esetleg mégis megtudok valami hasznosat, persze erre kis esélyt láttam. De ha másért nem, akkor azért maradok, hogy ebből a lepukkant putriból egy fényes palotát varázsoljanak, vagy legalábbis valami hasonlót. Mert a jelenlegi állapot nem maradhat, és ha senki nem képes ez ellen tenni, majd én megteszem az első lépéseket.
   Amikor kiléptem a teremből véletlenül nekimentem valakinek, aki épp akkor sietett vissza.
- Mit jössz nekem? Nem látsz a szemedtől? – förmedt rám egy hidrogén szőke hajú lány, aki ott volt a gyűlésen. Két barátnője megvetően nézett rám és egy lenéző mosolyt villantottak rám.
   Nem értettem, mi baja van, de nem kellett sok, hogy rájöjjek. Nyilván ők voltak a híres 3J: Jiyeon, Jaehwa és Jinah, az a három lány, akik bármit megtehettek az iskolán belül. Nayoung és Taemin mesélt már róluk, hogy ők az iskola királynői, akik rengeteg embert aláztak és szégyenítettek meg, és hogy számukra ez a szórakozás. Csodáltam, hogy eddig nem találkoztam velük, és nem kerestek fel, mondván, friss hús vagyok, de ami késett, nem múlt.
   A gyűlésen nem akartam kinézetre leírni őket, és próbáltam normálisan tekinteni rájuk, ez azonban csak fél óráig ment. Most megmutatták igazi valójukat, és cseppet sem csalódtam bennük. Ha valaki nagyképű, az nagyképű.
- Jajj, bocsáss meg, hogy megsértettem kegyedet – vágtam rögtön vissza, miközben színészien meghajoltam. Nyilván nem számított erre, mert megtorpant az ajtóban, és hatalmas szemekkel nézett rám. Két barátnője közelebb lépett hozzám, mintha ezzel meg tudnának félemlíteni, de sajnos nem futamodtam meg.
- Hogy mondtad? – kérdezett vissza a szőke, akit ha jól tudom Jiyeonnak hívtak, és gyilkos pillantással mért végig. Én csak álltam vele szemben és álltam a tekintetét – Van fogalmad róla, kivel beszélsz te? Honnan veszed a bátorságod, hogy gúnyt űzz belőlem?
- Óh, talán tudnom kéne, hogy ki vagy? – kaptam szám elé kezemet, miközben döbbent arcot vágtam – Bocsi, de ha a bocsánatkérésemet akarod, arra várhatsz, ugyanis te voltál az, aki először belekötött a másikba – rántottam vállat, és épp kikerültem volna őket, de a szőke megfogta a csuklóm, ezzel megakadályozva.
- Hallod, te velem ne szórakozz! – szemei dühödten villantak rám – Jobban tennéd, ha te is beállnál a sorba és mutatnál némi tiszteletet felém és a barátnőim felé, különben nagyon megbánod! Újonc… - tette hozzá, és most ő volt az, aki elvigyorodott.
- Cöh… - eresztettem meg egy nevetésfélét, miközben megráztam a fejem – Édesem, nem tudom, miért hiszed, hogy te többet érsz valakinél, és nem tudom, miért fenyegetőzöl, de nem hatsz meg. Nem leszek a talpnyalód, bármennyire is próbálkozol.
- Valóban? – lépett még közelebb – Mivel új vagy még itt, nyilván nem tudod, hogy Mrs. Han, az igazgató, az anyám. Ha megtudja, hogyan viselkedtél velem, akkor felkészülhetsz, hogy nem sokáig leszel ebben az iskolában.
   Nem rezzentem össze az igazgató neve hallatán és akkor se, mikor Jiyeon azt mondta, hogy ő a lánya. Számtalanszor végiggondoltam már, és arra jutottam, hogy Han igazgató nem ellenséges. Nem mondanám, hogy lekerült a listámról, de annak ellenére, hogy múltkor olyan furcsán éreztem magam ott, még mindig ő volt az a személy, aki a legkevésbé volt gyanús.
- És nekem most félnem kéne? – még mindig hitetlenkedtem, de hangomból érződött a merő gúny és a megjátszás – Ha annyira nagyra tartod magad, ne másokkal fenyegetőzz, hanem a nevedben beszélj! Komolyan sajnálom, hogy anyukádat ilyen szerencsétlennel áldotta meg a sors, de ha szerinted ő ennyire melletted áll, akkor tudod mit? Állok elébe!
   Megeresztettem egy mosolyt, és elsétáltam. Természetesen nem fogtam vissza magam és mikor elhaladtam az egyik barna hajú lány mellett, erősen belé vállaltam.
   Elképedve álltak mögöttem, és tudtam, győztem. Legalábbis most. És ez a győzelem boldogsággal töltött el. Tudtam, hogy nem fogják ennyiben hagyni, és hogy ezzel háborút indítottam el kettőnk között, de nem érdekelt. Túl könnyen kerekedtem föléjük, és tudtam, hogy könnyűszerrel meg tudom ezt tenni újra és újra.
   Meg akartam szabadítani ezt az iskolát a gonosztól, és ez volt az első lépés: visszaverni ennek a csajnak a nagyképűségét, hogy akiket behódolásra késztettdek, azok szabadokká váljanak. Valamitől úgy éreztem, ez az első lépés, amivel közelebb jutok az igazsághoz.
   És jól is sejtettem. Csak akkor még azt nem tudtam, hogy ez egyelő volt azzal, hogy egy hatalmas késsel hátba szúrtam a gonoszt…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése