2014. december 12., péntek

40. rész

*Ajánlott zene: Big Bang - Haru haru*

Óráknak tűnő másodpercek teltek el, mire megérkezett Hyunseung. Kérdés nélkül nézte meg Boksung pulzusát, én pedig hiába néztem rá kérlelően, hogy hazudjon, hogy mondja azt, rendbe jön, ő csak megrázta a fejét. Mielőtt hangos zokogásban törhettem volna ki, Hyunseung felsegített a földről és szorosan magához ölelt. Mellkasába fúrtam fejem és úgy sírtam tovább. Valójában nem csak Boksungot sirattam, hanem mindent, ami történt. Azt hiszem, akkor minden felgyülemlett feszültség és fájdalom távozott belőlem. Úgy bőgtem, mint egy óvódás, mint egy személy, akinek leégett a háza és nem maradt semmije, vagy mint egy repülőgép-szerencsétlenség túlélője, aki minden élő rokonát elvesztette. Sírtam, mert nem bírtam tovább magamban tárolni az érzéseimet, amikről nem is tudtam, hogy léteznek. Úgy nyomtam el őket magamban, úgy söpörtem be őket a szőnyeg alá, hogy nem voltam tudatában. Pedig azt hiszem, erre lett volna szükségem: egy kiadós sírásra, miközben abba az emberbe kapaszkodom, aki a legfontosabb számomra.
-      Baleset volt… - suttogtam két zokogás között.
-      Tudom, tudom – törölte meg arcomat Hyunseung, majd egy puszit nyomott homlokomra.
-      Én nem… nem tudtam… megmenteni… én… én… nem… - úgy néztem Hyunseungra, mintha bűnt követtem volna el, mintha én lettem volna a felelős és ő lett volna a bíró, aki elítélhet. Pedig nem én voltam a hibás, és ha valaki, hát Hyunseung sosem hibáztatott volna semmiért.
-      Nem te voltál. Nem akadályozhatsz meg mindent. Gyere, menjünk ki a levegőre! – megfogta a kezem, míg a másikkal átkarolt és lassan elindultunk kifelé.
-      Mi lesz Boksunggal? Nem hagyhatjuk itt! – torpantam meg, és hátrapillantottam Boksung holttestére. Csak ekkor tűnt fel, hogy Eungyeol és Jonghyun is ott vannak, és épp igyekeznek eltüntetni a baleset nyomait. – Mi lesz vele? Mit fogok mondani a szüleinek? És a szobatársainknak? És a barátainak?
-      Minseo, nyugalom. Ez nem a te dolgod. Azért, mert ismerted, és mert vele voltál, amikor ez történt, nem neked kell mindent megoldanod. Majd mi értesítjük a hozzátartozóit, ezzel most ne törődj! – ismét elindultunk a folyosón, és többé nem néztem vissza.
-      De… mégis mit fogtok mondani? Mert az igazat nem lehet, hisz az olyan lenne, mintha megint lecsapott volna a gyilkos.
-      Tudom. Majd erre is kitalálunk valamit, de előbb fontosabb, hogy te megnyugodj és a testét is elvigyük. Valószínűleg a baleset helyszíne a közelben lesz, de mivel fényes nappal van, ezért ezt nehezebb lesz megoldani.
Kiértünk az udvarra, majd beültünk Hyunseung kocsijába és egy csendesebb helyre mentünk, ahol kisírhattam magam. Jóformán egész nap nem csináltam mást, csak itattam az egereket. Hyunseung mindezt szótlanul tűrte és magához ölelve vigasztalt.
Nem tudtam, mit eszeltek ki a többiek Boksung esetével kapcsolatban, de képtelen voltam rá gondolni. Ott halt meg előttem, és nem tudtam semmit sem tenni. Lezuhant a lépcsőn, mert rosszul lépett. Inkább ölték volna meg, mintsem egy ilyen véletlen áldozata legyen. Mennyivel egyszerűbb lett volna azt feldolgozni, mint ezt. El akartam felejteni ezt az egészet. Még ha nem is kedveltem Boksungot és ha irritált is, nem akartam a halálát.
Lassacskán beesteledett, nekem pedig vissza kellett mennem a kollégiumba. Bármennyire is éreztem rosszul magam, nem mehettem emiatt haza. Vissza kellett mennem és úgy tenni, mintha minden rendben lenne. Elhitetni mindenkivel, hogy jól vagyok, hogy semmi sem történt és hogy én is átlagos vagyok. Hiába akartam beleolvadni a környezetembe, hiába akartam olyan lenni, mint mindenki más, ezt borzasztóan nehéz volt megjátszani. Minden reggel felkelni és első lépésként magamra húzni az álarcot sokkal fárasztóbb és elviselhetetlenebb volt, mint bármi más. Felvenni a maszkot és egész nap azt viselni nehezebb volt, mint mázsás súlyokat cipelni a hátamon. Nem szerettem volna mást, csak eldobni ezt az álarcot és önmagam lenni, de tudtam, ha megmutatom valódi önmagam, akkor valószínűleg mindenkit elüldözök, mindenki hátat fordít, nagy ívben elkerül. És ezt nem akartam. Attól féltem, talán sosem lehetek az, aki szeretnék, és hogy az álarcomat sosem vehetem le. De talán még jobban féltem attól, hogy az évek múlásával eggyé válok a maszkommal és én is elhiszem, hogy ez így helyes.
Elköszöntem Hyunseungtól, és visszamentem az épületbe. Könnyeim már régen felszáradtak, és úgy éreztem, nem vagyok képes többé sírni. Noha szemeim be voltak dagadva, sminkkel sikerült eltüntetnem a pirosságot.
Nem volt erőm visszamenni a szobámba. Képtelen lettem volna úgy ott lenni, hogy tudom, Boksung nincs többé. A ruhái biztosan szanaszét lettek volna dobálva az ágyon az összes többi holmijával együtt, a számítógépe be van kapcsolva és a szendvicsmaradékai ott lennének a hűtőn. Mintha el sem ment volna. Képtelen lettem volna azt hazudni a szobatársaimnak, hogy el kellett mennie és majd holnap visszajön.
Ahelyett, hogy felmentem volna a lépcsőn, megfordultam és elhagytam a kollégiumot. Beugrottam a közeli boltba, és vettem magamnak két üveg sört, majd leültem a közeli parkban az egyik padra.
Kinyitottam az egyik italt, majd egy hatalmasat kortyoltam belőle. Gyűlöltem a sör izét, és most is hányingerem támadt tőle, de az a kevés alkohol, ami benne volt, jó érzéssel töltött el. Minden egyes kortytól úgy éreztem, kicsit könnyebb lesz a lelkem.
Kinyújtottam lábaimat, és hátradőltem a padon, majd az égre emeltem a tekintetem. Sötét volt, mint mindig, és a közelgő vihar miatt egy csillagot sem láttam. A Hold sápadtan ragyogott, szomorú volt és magányos. Fázósan húztam össze magamon a kabátomat, és letöröltem egy könnycseppet a szememből. Néma csend volt, a környéken senki nem lézengett. Szinte csengett a fülem ettől a némaságtól, de kivételesen jó érzéssel töltött el.
Igyekeztem Boksung emlékeit elnyomni, kitörölni őket és nem rájuk gondolni, de annál inkább megjelent előttem. Nem ismertem, nem töltöttünk sok időt együtt, még közös programokban sem volt részünk, mégis… a halála megrázott. Miért ilyen hirtelen? Nem volt elég bajom így is? Nem szenvedtem eleget már? A gyilkosra kell koncentrálnom, de ez az eset teljesen kikésztett… így hogyan összpontosítsak?
Kiittam az utolsó kortyot a dobozból, majd felbontottam a másikat.
-      Te mióta iszol sört? – kérdezte egy hang, és mikor magam mellé pillantottam, Jongsuk ült ott vastag kabátban és fehér, bolyhos sapkában. Először meglepődtem, majd kinézetét látva megeresztettem egy mosolyt. Mielőtt válaszolhattam volna, kivette a kezemből az említett italt, majd egy üveg vodkát nyomott a helyébe. Értetlenül néztem rá, mire csak megrántotta a vállát. – Most mi az? Ez jobban passzol hozzád.
-      Kösz – feleltem végül és meghúztam az üveget. Ahogy a keserű íz végigmarta torkomat, úgy fintorodott el arcom, amin Jongsuk felnevetett.
-      Nem vagy semmi. Csak be ne rúgj.
-      Ha már alkohol, akkor üssön rendesen.
Nem szóltunk hosszú percekig egymáshoz. Én a gondolataimba merültem, ő pedig nem akart engem megzavarni. Végül mégiscsak megtörte a csendet.
-      Sajnálom Boksungot…
-      Jongsuk, ne… - feleltem. Nem akartam erről beszélni, most minden másra akartam gondolni, csak rá nem.
-      Sajnálom. Erre senki nem számított, de balesetek bármikor előfordulhatnak.
-      Jongsuk, kérlek! – csattantam fel idegesen és könnyes tekintettel felé fordultam. – Tudom, hogy segíteni próbálsz, de most az lenne a legjobb, ha csöndben maradnál, és nem beszélnénk!
-      Miért? Hogy emészd magad?
-      Pont ezt akarom elkerülni! Pont Boksungra nem akarok gondolni, és arra, hogy meghalt!
-      És mikor szándékozol kibeszélni az érzéseidet? Ha nem most, akkor mikor? Holnap? Holnapután? Ki tudja, mi fog akkor történni, ami miatt nem lesz rá időd. Márpedig te is ember vagy, neked is vannak érzéseid, és nem nyomhatod el őket hosszú távon.
-      Chh… utálom, mikor okoskodsz – mondtam szúrósan és megint ittam egy kortyot. Kicsit már kezdtem szédelegni, így inkább visszacsavartam rá a kupakot és letettem magam mellé a padra.
-      Nem okoskodom, csak együttérzek veled.
-      Na, persze.
-      Nem te tehetsz róla, Minseo. Nem miattad halt meg.
-      Dehogynem! Miattam volt, oké? Én kérdeztem meg tőle, hogy az a kurva pince vagy mi a szar, hol van! Én kértem meg arra, hogy mutassa meg! Én! Érted? ÉN! Azon a folyosón senki nem szokott járni, és még ha baleset is volt, akkor sem kellett volna odamenni! Ha nem vagyok ennyire kíváncsi, akkor nem kérem meg erre, és nem arra megyünk, és akkor nem történik meg! Miattam hallott Boksung!
-      És ha hibáztatod magad, mennyivel lesz jobb? Ha magad emészted, akkor mit érsz el vele?
-      Jongsuk, az istenért is! Mégis mit kéne tennem? Meghalt valaki miattam, mégis hogyan érezzem magam? Ha nem lenne bűntudatom, akkor lenne baj! Tudom, ez nem hozza vissza, de nem tehetek úgy, mintha mi sem történt volna! Túl fogom tenni magam, idővel jobban leszek, de nem most!
-      Jó, oké, megértelek, de ezt nem tudhattad előre! Azért, mert megbicsaklott a lába, még nem lesz a te hibád. És honnan tudod, hogyha nem a másik lépcsőn mentek le, akkor nem történik meg ez? Mi van, ha máshol botlik meg és esik le? Akkor is hibáztatod magad, mert vele voltál és nem tudtál mit tenni? Minseo, kérlek. Ne okold magad mindenki halála miatt. Azért, mert természetfeletti vagy, te sem menthetsz meg mindenkit. Nem vagy hős, nem lehetsz ott mindig.
-      Nem, valóban nem vagyok hős. De ha már van képességem, akkor illene minél több mindenkit megmenteni, nem? Ehelyett mi történik? Folyamatosan meghalnak körülöttem. És én mit csinálok? Semmit. Nem tudok semmit sem tenni. Mi értelme van a képességemnek, ha közben rengetegen meghalnak?
-      Sokan fognak még meghalni, ebbe jobb, ha beletörődsz. Van képességed, de ez nem azt jelenti, hogy mindenkin segíthetsz. Ne azt vedd figyelembe, hogy hány embert nem mentettél meg, hanem azt, hogy hányan hálásak neked.
Nem feleltem Jongsuknak. Valamilyen szinten igaza volt. Nem hősnek születtem, és ha mindenkit megmentenék, nem lenne értelme az életnek, de mégis… látni valakit meghalni, amit nem tudok megakadályozni, fájdalmas volt. Úgy éreztem, tehettem volna többet, hogy ennél többre vagyok képes, és mivel nem teljesítettem a feladatomat, nem érdemlem meg, hogy ilyen képességem legyen.
-      Tudom, hogy ezt bukásként éled meg, és hogy emiatt gyengének érzed magad, de ez csak ösztönözzön arra, hogy jobb legyél. Alig egy éve van meg a képességed, ne akard rögtön megváltani a világot. Nézz rám! Hány száz évet leéltem és a mai napig nem vagyok tökéletes.
Most sem válaszoltam, de kicsit jobb kedvem lett. Nem, nem múlt el a bűntudatom, de már kevésbé hibáztattam magam.
Megfogtam az üveget, majd Jongsuk felé emeltem, és koccintottunk egyet.
-      Szóval? – néztem rá kíváncsian, mire csak zavartan pillantott rám.
-      Mi szóval?
-      Jössz még egy magyarázattal. Van valami, amit titkolsz, és még nem mondtad el a teljes igazságot. Szóval?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése